Vandaag zat ik in een trein die werdt opgeheven op Utrecht C. Doordat ik oordopjes inhad, had ik eerst niet door dat er was omgeroepen dat de trein werdt opgeheven. Ik kwam erachter toen ik doordat de enige in de coupe te zijn en vervolgens op de app te kijken. Toen ik bij de deur naar buiten kwam, ging die net dicht. Gelukkig zag een reiziger op het perron mij en liet dit weten aan het aanwezige NS-personeel. Nadat de deur weer voor mij was opengemaakt was de NS-medewerker erg geiriiteerd op mij. Toen ik suggereerde dat de trein meestal gecontroleerd wordt voordat hij wordt afgesloten, was hij boos van je gaat mij toch niet vertellen hoe ik mijn werk moet doen en dat het mijn verantwoordelijkheid is.
Mijn vraag is of de NS-medewerkers inderdaad geen verantwoordelijkheid hebben om te controleren of de trein leeg is? Het lijkt mij dat het gebruik van oortjes vrij gebruikelijk is en er zijn natuurlijk ook mensen die niet goed Nederlands en Engels spreken. Daarnaast hoorde ik de laatste omroep wel en heb ik naar mijn mening er ook niet zoveel tijd over gedaan om mijn laptop op te ruimen en naar de buitendeur te lopen.
Het ging om de trein die vandaag oorspronkelijk om 14:43 van Utrecht C. naar Den Haag C. zou vertrekken.
Alvast bedankt!