Beste Ns,
Ik kreeg 4 december een boete in de trein van Amsterdam naar Nijmegen omdat ik reisde met iemands anders Ov. Ik was mijn Ov kwijt en had daarom die van iemand anders geleend en wist natuurlijk niet dat je daarvoor zo’n hoge boete voor kon krijgen. De conductrice was gelukkig heel aardig en had het over een coulance beleid. Ik zou 50 euro terug kunnen krijgen maar kan hier niet zo veel op internet over vinden. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
beantwoord
Coulance beleid
Beste antwoord door Thom
U krijgt een acceptgiro thuis met een boetekenmerk in de vorm van een letter met zes cijfers. Dan neemt u contact op met klantenservice. Veelal hoeft u dan niet meer te betalen. Zie het als een waarschuwing. Het is overigens fraude, dat had u kunnen weten, lijkt me, dus de boete is eerder laag. De kaart had ingenomen moeten worden. U wordt hier niet apart voor beboet.
U kreeg hem overigens voor het niet kunnen tonen van een geldig vervoersbewijs. U kunt een boete maar één keer terugkrijgen en alleen als de conducteur geen onaardige dingen over u heeft opgeschreven.
Bij het contact met Klantenservice:
Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.
Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Bekijk origineelU kreeg hem overigens voor het niet kunnen tonen van een geldig vervoersbewijs. U kunt een boete maar één keer terugkrijgen en alleen als de conducteur geen onaardige dingen over u heeft opgeschreven.
Bij het contact met Klantenservice:
Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.
Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.