Beste,
ik heb de vraag of het dragen van een face shield in plaats van een mondkapje in de trein ook is toegestaan? (Ik heb al een aantal conducteurs dit wel zien dragen namelijk)
alvast bedankt!
juul
Beste,
ik heb de vraag of het dragen van een face shield in plaats van een mondkapje in de trein ook is toegestaan? (Ik heb al een aantal conducteurs dit wel zien dragen namelijk)
alvast bedankt!
juul
Beste antwoord door Tochjo
Nee, het is reizigers niet toegestaan een gelaatsscherm te dragen in plaats van een mondkapje.
Zie dit bericht van een conductrice:
Niet toegestaan als mondkapje:
Sjaals, bandana's, cols, kapjes met gaten erin, gelaatsschermen, t-shirts om het hoofd geknoopt ed.
Verschil voor NS-medewerkers:
NS-personeel heeft dezelfde verplichting, dus de mondkapjesplicht, waar er een paar uitzonderingen zijn.
Geuniformeerd personeel draagt in het reizigersgedeelte een mondkapje of een gelaatsscherm. Er zijn verder regels wanneer een collega alleen in een cabine zit of met meerderen. Vuistregel is dat elke stap of aanwezigheid, hoe kort ook, elke medewerker een mondkapje of gelaatsscherm op heeft.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.