beantwoord

Fietskaartje voor tour fietsframe zonder wielen


Op zaterdag 13 mei reed ik van Groningen naar Amsterdam met mijn racefiets frame die in Amsterdam verder in elkaar wordt gezet. Ik had alleen een frame en een los stuur mee, de wielen, pedalen en overige onderdelen bevinden zich in Amsterdam. Bij het informatie loket op station Groningen geïnformeerd naar de reis verplichting. Hier had men aan dat zo lang het een fiets lijkt, of het nu werkt of niet, en geen vouwfiets is: een kaartje is verplicht. Zelfs zoals er in mijn geval een kartonnen doos omheen zit. Dus een kaartje gekocht. In de trein echter keken de conducteurs verbaasd dat ik er een kaartje voor heb gekocht. Niet nodig volgens de één, belachelijk vond de ander.
Nu mijn vraag: welke afdeling heeft gelijk. Heb ik hier terecht een kaartje voor gekocht, of is dit overbodig geweest?

Mvg,

Tim
icon

Beste antwoord door Thom 13 May 2017, 12:56

Bekijk origineel

31 reacties

Mediteer je wel eens over ethiek?

Dat van dat mediteren was maar een grapje hoor. :$


Dat van het zwartrijden in de eerste klas niet. Hoe vaak zul je dat nog horen 😳...
Reputatie 7
Badge


Dat van het zwartrijden in de eerste klas niet. Hoe vaak zul je dat nog horen 😳...


Ik moest weer lachen. 😳

Nee maar ik weet dat ik fout zit hoor. En ik schaam me eigenlijk ook wel. Ik denk ook niet dat ik het nog een keer zal doen.
Reputatie 7
Badge +4
Zo zie je maar, mediteren - of gewoon nadenken - over ethiek helpt bij het verkrijgen van een beter inzicht.:D
Reputatie 7
Badge
Zo zie je maar, mediteren - of gewoon nadenken - over ethiek helpt bij het verkrijgen van een beter inzicht.:D

Dat is helemaal waar Thom. Ik ben van dit gesprek met jou en Nooduitgang nu al een beter mens geworden. 😃 En uiteraard een stuk wijzer.
Reputatie 7
Badge
oeps
Reputatie 7
Badge
edit, per ongeluk mezelf gequote.

Reageer