In de trein vele zonder mond/neuskapje
handhaving echt nul vanuit conducteur
waarom de horeca wel beboeten maar de NS niet.
walgelijke houding van de conducteur trouwens.
ik werk me kapot in de zorg, voor wie en wat als de houding zo is en blijft
In de trein vele zonder mond/neuskapje
handhaving echt nul vanuit conducteur
waarom de horeca wel beboeten maar de NS niet.
walgelijke houding van de conducteur trouwens.
ik werk me kapot in de zorg, voor wie en wat als de houding zo is en blijft
Beste antwoord door Stijn NS
Hoi Stanley53, en welkom op de NS Community!
Wat jammer dat je merkt dat er zo weinig mensen mondkapjes dragen in de trein. Uiteraard proberen onze conducteurs hier zo veel mogelijk op te handhaven en te controleren, maar helaas hebben ze meer taken op de trein dan alleen het controleren van de reizigers. Daarom wil ik je ook aanmoedigen je medereizigers aan te spreken op het niet dragen van een mondkapje. Mocht je je echt onveilig voelen, dan kun je altijd op zoek naar de conducteur.
Ik wil graag even terugkomen op het eerdere advies van mijn collega, als gevolg van de daarna gevoerde discussie en de terecht gebrachte punten (en stiekem omdat er momenteel ook niet echt een antwoord als ‘beste antwoord’ valt te markeren ). Het aanspreken van medereizigers op het niet dragen van een mondkapje is uiteraard iets wat lang niet altijd tot een gewenst resultaat gaat komen. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen het ziet zitten om dit in een treinreis te doen en dat dit dus ook altijd een keuze is waar iemand zelf over moet beslissen. Waar het vooral om gaat, zoals ook al door anderen is geopperd, is dat het dragen van een mondkapje een eigen verantwoordelijkheid is van de reiziger, als onderdeel zijnde van de maatschappij. Meer controle zal er misschien in helpen dat iets minder reizigers hun mondkapje niet dragen, maar dit zal het niet volledig oplossen.
Zelf een conducteur opzoeken, of een SMS of WhatsApp bericht sturen naar 06 1318 1318 blijft natuurlijk wel altijd een optie als je je echt niet veilig voelt in die situatie. Via het telefoonnummer kom je uit bij onze Veiligheidscentrale, die naar gelang de situatie eventueel personeel kan heensturen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.