Opheffen 1e klas?
Deze vraag zal vast meerdere malen zijn gesteld; waarom wordt - met het oog op de drukte in de spits - de eerste klas coupe niet afgeschaft? Mijn ervaring is dat in de randstad de eerste klas coupe nagenoeg leeg is in de spits. Het opheffen zorgt logischerwijs voor meer zitplaatsen en (dus) minder irritatie. Bovendien zijn er echt belachelijk veel eerste klas coupes, dat zou in ieder geval kunnen worden teruggebracht tot één coupe.
Een ogenschijnlijk simpele oplossing om wat te doen aan die extreme spits. Ben benieuwd waarom de NS hier niet voor kiest.
Ik verwacht een antwoord in de trend van: "er zijn altijd een paar mensen die eerste klas willen zitten en dat willen wij als NS ook aanbieden". Daarop zou ik dan menen dat het algemeen belang van de grootste groep reizigers gebaat is bij afschaffing van de eerste klas zodat je meer kans maakt op een zitplek en niet boven op elkaar staat tijdens het (vee)vervoer.
Een ogenschijnlijk simpele oplossing om wat te doen aan die extreme spits. Ben benieuwd waarom de NS hier niet voor kiest.
Ik verwacht een antwoord in de trend van: "er zijn altijd een paar mensen die eerste klas willen zitten en dat willen wij als NS ook aanbieden". Daarop zou ik dan menen dat het algemeen belang van de grootste groep reizigers gebaat is bij afschaffing van de eerste klas zodat je meer kans maakt op een zitplek en niet boven op elkaar staat tijdens het (vee)vervoer.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.