Goede avond NS,
Ik heb een aantal vragen.
Laatst had mijn broer mijn ov chipkaart gepakt in plaats van de zijne en werd hij gecontroleerd op utrecht centraal waar vervolgens hij een boete kreeg voor zwart rijden (39 euro) en nog eens een boete voor "misbruik" maken van iemand anders zen ov.
Nu ten eerste hij had helemaal niet ingecheckt maar hij was zo stom hem te laten zien waardoor hij pas besefte dat het de verkeerde ov was. Nu hebben ze mijn ov in beslag genomen en hij hem een boete gegeven. Terwijl hij niet eens had ingechecked dus hij alleen een boete zij moeten krijgen voor het zwart rijden.
Ik zou graag willen weten hoe ik hier bezwaar op kan toedienen want ik heb namelijk geen flauw idee.
Met vriendelijke groet,
Ben
beantwoord
ov-chipkaart "misbruik"
Beste antwoord door Thom
Als iemand reist op een valse ov-kaart kan die worden ingenomen en dat gebeurt meestal ook. Het is zwart rijden als je op de kaart van een ander reist. U had dit moeten voorkomen door er voor te zorgen dat hij die kaart niet gebruikte. Dit soort fraude komt wel meer voor want de meeste mannen lijken wel wat op hun broer. Jammer voor u maar de genomen maatregelen zijn wel terecht. Het zal ook als erg doorzichtig worden gezien, vrees ik voor u. . Bezwaar maken kan altijd maar of het succes zal hebben vraag ik me af. Het zal ongeloofwaardig gevonden worden dat u er niet van afwist. Er is sprake van misbruik en niet van 'misbruik' als uw broer op uw kaart reist en daarbij niet incheckt. Als de acceptgiro binnen komt, wordt daar een nummer bij vermeld in de vorm X123456. Dat heeft u nodig bij een eventueel bezwaar.
Een brief schrijven naar:
NS Klantenservice
Afdeling Boetebeleid
Postbus 2025
3500HA Utrecht.
Bezwaar maken kan ook via de Klantenservice of middels een moderator, je weet maar nooit en kunt het altijd proberen.
Bekijk origineelEen brief schrijven naar:
NS Klantenservice
Afdeling Boetebeleid
Postbus 2025
3500HA Utrecht.
Bezwaar maken kan ook via de Klantenservice of middels een moderator, je weet maar nooit en kunt het altijd proberen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.