beantwoord
raampjes open in de trein
Waarom zijn de raampjes in de trein dichtgeschroefd? Het is én ontzettend warm, én door al dat afval en geen schoonmaak gaat het nog even lekker harder stinken. Ik wil frisse lucht! Ik snap dat het in de winter misschien beter is, maar met deze hitte kan je beter de raampies open doen ipv een airco die het toch niet doet.
Beste antwoord door Anonymous
Dat heeft alles te maken met het luchtbehandelingssysteem.
Wanneer raampjes geopend zouden kunnen worden, valt de (tegen)druk voor het luchtbehandelingssysteem weg en functioneert dan minder goed of helemaal niet.
Vergelijk het met airconditioningssystemen in gebrouwen waar de ramen ook gesloten moeten zijn.
Bovendien heb je bij teinen waarbij de raampjes nog wel open kunnen (zoals het oude type sprinter SGM) altijd weer discussies tussen passagiers voor wie het raampje open moet en een ander die het dicht wil hebben vanwege tocht.
Bij alle ramen gesloten en een luchtverversingssysteem dat - ook qua luchttemperatuur - werkt op basis van buiten- en binnentemperatuur heb je dat gekibbel van die passagiers in ieder geval ook niet meer.
Bekijk origineelWanneer raampjes geopend zouden kunnen worden, valt de (tegen)druk voor het luchtbehandelingssysteem weg en functioneert dan minder goed of helemaal niet.
Vergelijk het met airconditioningssystemen in gebrouwen waar de ramen ook gesloten moeten zijn.
Bovendien heb je bij teinen waarbij de raampjes nog wel open kunnen (zoals het oude type sprinter SGM) altijd weer discussies tussen passagiers voor wie het raampje open moet en een ander die het dicht wil hebben vanwege tocht.
Bij alle ramen gesloten en een luchtverversingssysteem dat - ook qua luchttemperatuur - werkt op basis van buiten- en binnentemperatuur heb je dat gekibbel van die passagiers in ieder geval ook niet meer.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.