Sportcoupé


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Voor de ideeënbus: Een paar keer per week reis ik 1,5 uur heen en 1,5 uur terug met de trein. Geen tijd, zin en discipline meer om bij thuiskomst om 19.30 uur nog te sporten. In plaats van werken in de trein zou een beetje sporten ook niet verkeerd zijn. Dat zullen wel meer mensen vinden denk ik! Een sportcoupé verdeelt reizigers in de trein misschien iets beter en als het op een veilige manier zou kunnen... Heel duur hoeft een roeiapparaat toch ook niet te zijn. Waarom niet eigenlijk?

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het neemt wel zitplaatsen in en daar is best behoefte aan, 😉 Het is verder wel een grappige gedachte, maar in de spits zullen de prioriteiten anders liggen. In een drukke trein kunnen dit soort apparaten onveilig zijn.

Ik vrees dat het toch de sportschool wordt. De gemiddelde reiziger is ongeveer dertig minuten onderweg, dat is ook een factor.
Reputatie 7
Badge +3
Jij wil een sportcoupe, een ander wil een bioscoopcoupe , een kindercoupe of een kletscoupe verboden voor telefoons .

Dan zijn er nu al 1e klas coupes, in IC's stilte coupes (1e en 2e klas) in vernieuwde dubbeldekker werk/rust coupes.

Met al dit soort ideeën heb je in een trein niet genoeg coupes om iedereen tevreden te stellen.
Ik wil gewoon een coupe waar ik kan zitten en wordt vervoerd naar waar ik heen wil. Er is nu al in veel treinen een tekort aan zitplaatsen, wanneer er dan ook zitplaatsen worden ontrokken omdat er sportcoupes komen wordt dit alleen meer erger. Een trein is om mee vervoerd te worden, sporten kun je zelf in de sportschool. Zin en discipline heb je zelf in de hand.
Badge +3
Wie gaat er nu in zijn werkkleding (business, casual, werkkloffie of uniform) op een roeiapparaat zitten zweten? Dan moet er ook een kleedruimte zijn en zo. En wie let er op je bagage?

En wat als dat apparaat bezet is? In de rij dan maar en iedereen 5 minuten maximaal? Dan neem een keer niet de roltrap maar loop een paar keer de gewone trap op en af op het station (of thuis).
Reputatie 7
Badge +4
Ik wi graag een klassiekemuziekcoupé maar ik vind de iPhone best een goed alternatief .;-) Daarmee het je ook een spelletjescoupé, een whatsappcafén en wat al niet meer. Maar hoe dan ook, het blijft passief, dat is zo.

Na jarenlang langeafstandsreiziger te zijn geweest, kan ik me de gedachte wel voorstellen, maar het is niet haalbaar.
Leuk idee, maar ik denk niet dat hier in de trein plaats voor gaat komen.

Misschien anders gewoon een workout op het station zoals in Brussel.

Reputatie 7
Badge +3
Oh, ik vergat nog de eetcoupe
Reputatie 4
Oh, ik vergat nog de eetcoupe
Eetcoupés zijn te vinden in de ICE en de IC Berlijn
Een sauna en douches in iedere trein zou ook wel handig zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Vroeger hadden internationale treinen nog wel eens barrijtuigen waar je al swingend op de bestemming kon aankomen.
Reputatie 7
Badge +3
Dan wil ik er een zwembad in.
Als het in een auto kan, kan het ook in een trein 🤣

Reputatie 7
Badge +3
Vroeger hadden internationale treinen nog wel eens barrijtuigen waar je al swingend op de bestemming kon aankomen.

Ben je net te laat voor Thom
http://jazznightexpress.nl/
Reputatie 7
Badge +4
Het kan ook in de trein, het wordt vanzelf een golfzwembad.

Ach we kunnen blijven variëren maar geef mij maar meer zitplaatsen 😉 Iedereen moet kunnen zitten in principe.
Badge +3
{off topic}

Zet ik deze wel op mijn oortjes https://ufile.io/lqfgd4u3 en lijkt het net alsof ik aan de Tour de France meedoe. (DJ Sandstorm Remix).
Iedereen moet kunnen zitten in principe.
Dat is dus niet zo, volslagen onbetaalbaar in de spits. En overal in het buitenland is dat ook niet zo.
Reputatie 7
Badge +4
Ik ken de realiteit echt wel, maar dit zou het streven moeten zijn. Zo moet u dat ook lezen. Als u het wilt vertalen in een haalbare vorm van operationaliseren: Zorg dat het in het weekend voldoende zitplaatsen zijn. Dat is best een haalbare doelstelling.

Het is niet te verdedigen dat je op zondagavond in een propvolle trein komt te zitten in Deventer, omdat er te weinig materieel is ingezet. Het bedrijfsresultaat mag niet op die manier behaald worden. Dan lever je een onnodig wanproduct aan de consument.
Prachtige ideeën. Ik heb nog wel een suggestie... 😂.

Misschien een idee om het 1e deel van je reis te gaan fietsen, skaten, hardlopen, Viv? Fiets, loop, skate bijvoorbeeld naar het 2e of 3e station van jouw traject, stap daar op de trein, stap op de terugweg eerder uit en fiets, loop of skate de rest van de rit weer naar huis. Heb je toch je beweging gehad 😉.
Reputatie 7
Badge +3
Goede suggestie Denice.
Iemand met met wie ik regelmatig samen in de trein zat neemt normaal op De Vink de trein om dan op Laan van NOI over te stappen op de IC. Maar bij lekker weer gaat zij regelmatig op de fiets naar Laan van NOI. Is toch ongeveer 3 kwartier fietsen.

Reageer