te hoge bagage | NS Community
beantwoord

te hoge bagage

  • 10 December 2021
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

Er is een maximale grote van 80 cm in de trein ik heb een vogelhuisje gemaakt voor mijn vaders verjaardag en de enige mogelijke manier voor mij is om hem mee te nemen in de trein de breedte en enz is gewoon toegestaan maar allen de hoogte is ongeveer 160 cm is er een manier om hem toch mee te kunnen nemen bijvoorbeeld fiets bage pasje halen ofzo en dat hij niet in de coepe staat?

icon

Beste antwoord door Aar 10 December 2021, 09:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik denk dat de hoogte wat minder van belang is. Als het maar geen hinder oplevert. De Hoofdconducteur aan boord bepaalt of het geen gevaar oplevert. Ik zou het gewoon erop wagen als deze niet al te breed is.

Iets te hoog zal niet zo'n probleem zijn mits lengte en breedte dan maar klein zijn. Een bezemsteel geeft bijv. In de praktijk ook geen probleem.

Maar als het 80*80*160 wordt zult u vrees ik wel een probleem krijgen. Wasmachines en koelkasten zijn bijv. niet de bedoeling 

Reputatie 7
Badge +3

De afmetingen zijn er niet voor niets. Is het smal en kan het in het bagagerek dan zal er minder moeilijk over gedaan worden dan als het ook nog breed is

Badge +3

Ik zou er niet mee de coupé in gaan en gewoon in een hoekje op het balkon zetten en dan op een klapstoeltje ernaast blijven zitten.

De afmetingen zijn er niet voor niets. Is het smal en kan het in het bagagerek dan zal er minder moeilijk over gedaan worden dan als het ook nog breed is

In veel landen wordt daarom alleen een bovengrens voor L+B+H gehanteerd. 

Reageer