Twee weken geleden ging ik met de nachttrein (NightJet) van Utrecht naar Zurich. Eenmaal in de trein werd er duidelijk gemaakt dat er niet genoeg slaapwagons waren gekoppeld aan de trein, waardoor ik geen slaapplek had. Ik heb de nacht doorgebracht op een stoel. Hier heb ik wel expliciet voor betaald. Is het mogelijk om hier geld voor terug te vragen en zo ja, hoe?
Geld terug bij ontbreken slaapplek nachttrein NightJet
Beste antwoord door iMark
Ik weet niet waar je het ticket hebt gekocht. Maar in ieder geval kun je proberen om compensatie te krijgen via de ÖBB, de Oostenrijkse Spoorwegen. Dit kan in het Duits of Engels. Ik voeg de link naar de Engelstalige pagina bij, inclusief de categorieën die je moet gebruiken.
https://www.oebb.at/en/reiseplanung-services/kundenservice/refundierung-chatbot

Alle overige gegevens kun je verder invullen. Je hebt in ieder geval een referentienummer van 16 cijfers nodig.
Mocht je via NS International geboekt hebben dan kun je ook met hun contact opnemen. Maar ze hebben daar maanden achterstand bij de verwerking van compensaties.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.