De barcode/blokjescode op de omslag van een papieren Interrail blijkt niet lang genoeg te werken.
Een vriend van me had een papieren Interrail (ikzelf de mobiele versie) en met de barcode op de omslag kun je in principe door de poortjes. Op de eerste dag van geldigheid werkte dat inderdaad prima. Iets meer dan 2 maanden later (Interrail was 3 maanden geldig) was hij terug in Nederland en toen beweerden de poortjes: "Barcode niet geldig”. Dat was onverwacht: de Interrail was immers nog gewoon geldig. Dat was bij verschillende poortjes op verschillende stations, dus zeker geen eenmalig probleem. Het lijkt er daarentegen sterk op dat na een te korte tijd de gebruikte barcode bij NS onterecht al "gedeactiveerd” wordt.
Vragen voor NS:
- Hoe lang werkt nu een barcode voor Interrail? 1 week, 1 maand, 2 maanden, …?
- Waarom werkt die geen 3 maanden?
- Gaan jullie de werkingsduur verlengen naar 3 maanden? Zo ja, vanaf wanneer? Zo nee, waarom niet?
(Noot: de vraag is NIET: hoe kom je dan door de poortjes, want dat is bekend maar wel vervelend als je telkens weer iemand nodig hebt.)