Beste NS Internationaal,
Bij deze een stevige klacht over de tarieven van de IC Brussel.
Een aantal jaar geleden hebben jullie flexibele tarieven ingevoerd onder het mom van vroeger boeken is goedkoper. En waar staan we nu? Jullie website vermeldt dat early bird tickets tot 5 dagen van tevoren te boeken zijn. Ik boek nu bijna een maand vooruit en moet de hoofdprijs betalen. Alleen die enkele treinen in de allervroegste ochtend en allerlaatste avond worden nog betaalbaar aangeboden zo ruim van tevoren. Waarom doen jullie dat? Zo wordt een tripje voor de gemiddelde persoon echt een rib uit het lijf, zelfs met dalkorting is het echt niet te doen.
Daarnaast is de intercity vaak stampvol waarbij veel reiszigers moeten staan. De hoge tarieven doen dus óók nog eens weinig aan het reis comfort.
Snappen jullie dat dit beleid ervoor zorgt dat de trein wel heel onaantrekkelijk wordt tov de auto? Dat draagt niet bij aan een duurzamere wereld! Helaas hebben mensen als ik die keuze niet en voelt dit echt als het uitknijpen van mij als trouwe reiziger.
Dus wat is jullie opvatting hierover? En is er perspectief op terug naar het oude normale prijssysteem?