Je kunt dit zelf herstellen via uitcheckgemist.nl, of in het geval van een NS Flex abonnement via Mijn NS.
Zie voor meer informatie: https://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html
Ik had in januari bij de verkeerde paal ingecheckt. de conducteur heeft mij beloofd dat ik daarvoor geen boete zal krijgen maar ik heb toch een boete van €50. Dit is niet eerlijk. Ik ben al jaren klant en nu eenmalig omdat ik heel veel haast had om met een zware koffer de trein die 5 minuten vertraging had toch te halen krijg ik een boete.
Ik had in januari bij de verkeerde paal ingecheckt. de conducteur heeft mij beloofd dat ik daarvoor geen boete zal krijgen maar ik heb toch een boete van €50. Dit is niet eerlijk. Ik ben al jaren klant en nu eenmalig omdat ik heel veel haast had om met een zware koffer de trein die 5 minuten vertraging had toch te halen krijg ik een boete.
Je had geen geldig vervoersbewijs voor de trein waar je gecontroleerd werd. Dat je al jaren klant bent is geen reden om een terechte boete ongedaan te maken.
Kijk of je bij de vervoersmaatschappij waarbij je was ingecheckt geen gemiste uitcheck hebt, want dan betaal je een instaptarief.
Hallo Mittie, vervelend dat je hiervoor alsnog een boete hebt gekregen ondanks de belofte. Hoewel die natuurlijk ergens wel terecht was, omdat je feitelijk zonder vervoerbewijs reisde.
Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice om te kijken of er nog wat mogelijk is. Mogelijk heb je nu ook een vergeten checkout bij de andere vervoerder. Zie daarvoor mijn bericht hierboven.
Zie: https://www.ns.nl/klantenservice/contact
Dat je al jaren klant bent is geen reden om een terechte boete ongedaan te maken.
Klopt. Maar als een conducteur belooft geen boete te geven, is het natuurlijk wel onterecht als-ie dat tóch doet. Niks zeggen vind ik al zeer dubieus, maar liegen is natuurlijk ronduit onbeschoft.
Dat je al jaren klant bent is geen reden om een terechte boete ongedaan te maken.
Klopt. Maar als een conducteur belooft geen boete te geven, is het natuurlijk wel onterecht als-ie dat tóch doet. Niks zeggen vind ik al zeer dubieus, maar liegen is natuurlijk ronduit onbeschoft.
De conducteur heeft geen boete gegeven, maar heeft op een kaart met flex aangegeven dat er geen geldige incheck is. Dan krijg je een correctietarief. Wanneer je op saldo reist, krijg je een boete van €50 + ritprijs.
Je kunt contact opnemen met de klantenservice via de andere kanalen om te kijken of ze bereid zijn ipv het correctietarief de ritprijs te rekenen.