Het kan wel eens zijn dat een regionale vervoerder de kaart niet accepteert als het saldo onder 0 is.
Zoals Slidestops aangeeft is het niet verstandig om twee abonnementen op één OV-chipkaart te dragen. Dank je wel voor je antwoord!
Ik wil je adviseren om één van de twee abonnementen op een aparte OV-chipkaart te plaatsen als je beide wilt behouden.
De oplossing is om door RET (of andere vervoerders waar dit zich voordoet) een paar euro saldo op je kaart te laten zetten. Als het goed is weten ze van het probleem. Je kunt ook zelf 4 euro er op zetten maar dat kost je dus geld.
Bij NS Business Cards komt dit probleem ook (sporadisch) voor, en loste bovenstaande het op.
Ik heb dit probleem altijd gehad. Met of zonder studentenreisproduct! Ik heb net wen klacht ingediend bij RET. Sinds ze de nieuwe incheck automaten hebben (blauwe) heb je dit probleem. Ik heb voorige week in een tram ingestapt met nog de oude incheck apparaat en kon gewoon inchecken. Hun nieuwe incheck appartaten hebben gewoon een probleem. Er stond ook eens in de krant dat veel mensen dupe werd van te veel betalen soor deze nieuwe incheck apparaten
Ik heb dit probleem altijd gehad. Met of zonder studentenreisproduct! Ik heb net wen klacht ingediend bij RET. Sinds ze de nieuwe incheck automaten hebben (blauwe) heb je dit probleem. Ik heb voorige week in een tram ingestapt met nog de oude incheck apparaat en kon gewoon inchecken. Hun nieuwe incheck appartaten hebben gewoon een probleem. Er stond ook eens in de krant dat veel mensen dupe werd van te veel betalen soor deze nieuwe incheck apparaten
Jammer dat het nog steeds speelt soms, maar
Dan is het logisch dat er om saldo gevraagd wordt, zie https://ov-chipkaartgeldig.nl/ov-chipkaart-kalender-2020
Ik heb dit probleem altijd gehad. Met of zonder studentenreisproduct! Ik heb net wen klacht ingediend bij RET. Sinds ze de nieuwe incheck automaten hebben (blauwe) heb je dit probleem. Ik heb voorige week in een tram ingestapt met nog de oude incheck apparaat en kon gewoon inchecken. Hun nieuwe incheck appartaten hebben gewoon een probleem. Er stond ook eens in de krant dat veel mensen dupe werd van te veel betalen soor deze nieuwe incheck apparaten
Jammer dat het nog steeds speelt soms, maar
Dan is het logisch dat er om saldo gevraagd wordt, zie https://ov-chipkaartgeldig.nl/ov-chipkaart-kalender-2020
Ik heb een NS Flex… ik betaal achteraf. Dus hij zou het gewoon moeten doen. En ja ik weet dat ik nu in vakantie periode zit. Was ik vorige week ook. Dit is los van studenten ov. Heeft totaal daar niks mee te maken. Anders zou hij vorige week ook niet inchecken
En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?
En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?
En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?
Ik heb beide op de zelfde kaart. En ik heb met korting gerezen. Van binneweg naar centraal 1,25
En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?
En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?
Ik heb beide op de zelfde kaart. En ik heb met korting gerezen. Van binneweg naar centraal 1,25
Ik reis ook in de trein met korting van de studenten reisproduct. Want ik heb NS flex zonder Abbo
Bedoel je met 'Binnenweg' de halte Claes de Vrieselaan/Nieuwe Binnenweg (lijn 4)? Als dat zo is kost deze rit €1,25 op vol tarief en €0,83 op reductie tarief. Weet je heel zeker dat je korting hebt gekregen?
Als je korting krijgt bij de trein, krijg je dan geen melding dat er geen saldo op je kaart staat? In principe gaan deze kosten af van het saldo van je kaart en verschijnt dit niet op de rekening van Flex als deze combi werkt. Als je bij het inchecken 'Reizen op Rekening ziet staan bij de trein, wordt NS Flex gebruikt en wordt de korting van je studentenreisproduct genegeerd. Via de website van OV-chipkaart.nl kan je zien welk product er is gebruikt voor je reis onder je reishistorie.
Of je wel of geen abonnement binnen Flex hebt doet er niet toe, de paal of het poortje ziet niet of je een abonnement binnen Flex hebt, enkele dat je Flex op je kaart hebt staan.
Nou wat een drama allemaal weer...
Bedoel je met 'Binnenweg' de halte Claes de Vrieselaan/Nieuwe Binnenweg (lijn 4)? Als dat zo is kost deze rit €1,25 op vol tarief en €0,83 op reductie tarief. Weet je heel zeker dat je korting hebt gekregen?
Als je korting krijgt bij de trein, krijg je dan geen melding dat er geen saldo op je kaart staat? In principe gaan deze kosten af van het saldo van je kaart en verschijnt dit niet op de rekening van Flex als deze combi werkt. Als je bij het inchecken 'Reizen op Rekening ziet staan bij de trein, wordt NS Flex gebruikt en wordt de korting van je studentenreisproduct genegeerd. Via de website van OV-chipkaart.nl kan je zien welk product er is gebruikt voor je reis onder je reishistorie.
Of je wel of geen abonnement binnen Flex hebt doet er niet toe, de paal of het poortje ziet niet of je een abonnement binnen Flex hebt, enkele dat je Flex op je kaart hebt staan.
wat een drama weer he… ja ik bedoelde die halte ja. Nou dan moeten ze wel met een oplossing komen. Ze kunnen niet verwachten dat een persoon 3 verschillende ov chipkaarten hebt om mee te reizen. Omdat het hebben van meerdere abbos niet met elkaar gaan… dan moet ik maar snel mijn centjes gaan terug vragen
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.