beantwoord

Hoeveel schrijft NS af voor mijn reizen als ik voldoende saldo heb?

  • 25 March 2022
  • 3 reacties
  • 221 Bekeken

Ik heb op 23 maart 40 euro op mijn kaart geladen. Ik reisde en kreeg daarna een factuur van 0,00 maar kan niet zien welk bedrag NS heeft gebruikt voor mijn 2 reizen in de daluren. In de chat heb ik de vraag aan 3 NS medewerkers voorgelegd, zij kunnen me niet vertellen hoe ik dit kan inzien via mijn NS. Ik kan ook het overgebleven  saldo zien…

 

icon

Beste antwoord door Momo 25 March 2022, 15:07

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je NS Flex hebt wordt er geen saldo van de kaart afgeschreven omdat je met Flex op rekening reist. Je krijgt dan maandelijks een factuur voor het abonnementsgeld en de reiskosten. De reishistorie en de kosten die daarbij horen zijn terug te zien in MijnNS (als daar tenminste niet weer eens een storing is). Soms kan het een dag of langer duren voor de kosten daar zichtbaar zijn. Als je op 23 maart hebt gereisd en die dag ook een factuur van €0,00 hebt ontvangen kan het zijn dat de reis nog niet op de factuur is verwerkt en de volgende daar wel opstaat. 

Reputatie 7
Badge +1

Je kan altijd zien bij de uitsjek of er geld van saldo is afgeschreven-en ook nog hoeveel, of juist niet, dan staat er reizen op rekening en dan betaal je dus zoals dat aangeeft.

Omdat je dus in feite geen saldo nodig hebt (aangenomen dat het FLEX is), : je kan tot max 30€ meteen op een station met loket weer uitbetalen. 

Reputatie 7
Badge +3

(aangenomen dat het FLEX is),

TS heeft een tag “NS Flex” toegevoegd en er is een factuur (van €0,00) verstuurd. Ja, dan neem ik aan dat het Flex is, al kan een €0,00 factuur ook voor verlenging van een OV-fiets abonnement zijn. 

 

Reageer