beantwoord

kaartje ns flex dalvoordeel

  • 8 May 2023
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Ik heb een NS flex dalvoordeel met 40% korting.

Stel ik reis van Sittard naar Leiden. Moet deze gehele reis binnen het dalvoordeel tijd vallen? 

Zoja wat moet ik doen? Met de OV kaart een kaartje kopen voordat ik door de poortjes ga en klik ik dat ergens aan dat ik dit soort voordeel heb of loop ik direct met deze kaart naar het poortje, check in in Sittard, check uit in Leiden en wordt de reis automatisch berekend?

Laatste vraag. Wanneer er controle is in de trein wordt mijn OV kaart dan gescand om te zien dat ik ingecheckt ben wanneer ik geen kaartje hoef te kopen?

 

Ik woon sinds 2013 in Engeland dus ken ik dit systeem niet.

icon

Beste antwoord door loklok8 9 May 2023, 00:12

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als u het NS Flex Dal Voordeel abonnement op een bestaande OV-Chipkaart heeft besteld dient deze eerst opgehaald te worden bij een kaart/oplaadautomaat. Tenzij er hiervoor al NS Flex op de kaart stond en dit enkel een wijziging is. 

Is het abonnement op een nieuwe kaart besteld tijdens het bestellingsproces, dan staat uw abonnement al op de kaart.

U checkt enkel in bij de start van uw reis in Sittard. Let op dat u bij het NS poortje incheckt en niet het poortje van Arriva. In Leiden checkt u weer uit. U hoeft dus geen los kaartje te kopen.

De inchecktijd is bepalend voor of uw reis volgens het spits- of volgens het daltarief berekend wordt. Checkt u in tijdens de daluren, dan mag u de reis 'afmaken' in de spits. In de NS app of via uw Mijn NS kunt u enkele dagen later de kosten voor uw reis terugvinden.

Bij controle laat u uw OV-Chipkaart scannen. De conducteur kan hierbij onder andere zien of u bent ingecheckt, hoe laat en waar. 

Badge +3

Ik heb een NS flex dalvoordeel met 40% korting.

Met NS Flex kan je gewoon inchecken met de kaart in Sittard en naar Leiden reizen. Geen probleem.

Just check in at Sittard with NS (yellow gates) and out in Leiden. With Dal Voordeel that will cost € 17,64 (billed afterwards via monthly Flex invoice).

Tijd van eerste incheck (daluren/off-peak) is geldig voor de hele reis.

Reageer