beantwoord

Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht?



Toon eerste bericht

587 reacties

Badge +3

En even dit.. verwachte opbrengst mag er uit.. en reizigers die kwaliteit/comfort vragen over stoelen of zo?

 

Badge +3

Nou ja zeg! Voor in de stiltecoupé :joy:

https://nieuwspaal.nl/nederlands-bedrijf-maakt-vrouwenmondkapje-met-geluiddemper/

(ook voor mannen graag...)

 

Reputatie 7
Badge +3

 

 

Zelfs een nieuwe gemeente in Nederland.... ik kan dit dorp of stad niet vinden...... ik word echt gek..... 

Ik weet niet wat ik als inwoner erger vind, Jasmijn die de uitspraak vernaggeld of SBS6 die de naam vernaggeld... Tessa roept Oisterwijk veel beter om overigens 😁

 

Reputatie 7
Badge +3

Haha, ik zou een klacht indienen bij SBS6.

Badge +3

Wat zouden Jasmijn en Tessa zeggen als Oirschot een station had?

Maar goed, dat kan je omzeilen door gewoon als tekst Oorschot in te voeren.

Wijchen en zo is lastiger (‘wiegen’?)… en Gorinchem dan? Rotterdam Charlois?

En wat roept een sprintercity van/naar Vlissingen bij Souburg eigenlijk om?

Reputatie 7
Badge +3

Het heeft niks met NS of met treinen te maken, maar ik vond dit toch wel een erg mooie:

 

Badge +3

Ander topic (over anderhalve meter) vervuild met dit. Past beter hier eigenlijk :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Hoe heeft Nederland alle extra vrije tijd tot nu toe besteed?

 

Sinds het uitbreken van de coronacrisis hebben miljoenen mensen in Nederland meer vrije tijd dan ooit. Hoe hebben Nederlanders die kostbare tijd tot nu toe besteed? Een overzicht.

1. Animal Crossing: 912 miljoen uur
2. Een vette achtergrond instellen op Zoom: 886 miljoen uur
3. Taarten en cakes bakken: 865 miljoen uur
4. Kijken naar mogelijkheden voor een online-cursus of studie: 621 miljoen uur
5. Leren darten: 460 miljoen uur
6. Oude voetbalwedstrijden integraal terugkijken: 356 miljoen uur
7. De kinderen in het gareel proberen te houden: 279 miljoen uur
8. Inlezen in complottheorieën: 121 miljoen uur
9. Taarten en cakes opvreten: 86 miljoen uur
10. ‘In tijden van corona’ zeggen: 53 miljoen uur
11. Berekenen hoelang je kunt overleven met je spaarrekening als je je baan verliest: 50 miljoen uur
12. Overwegen om De Pest van Camus te lezen: 22 miljoen uur
13. Op Dumpert kijken naar mensen die sicke puzzels oplossen: 19 miljoen uur
14. In de rij staan voor de IKEA: 17 miljoen uur
15. Een studie verpleegkunde overwegen: 14 miljoen uur
16. Op een bezorgsite zoeken naar een leuk restaurant dat je wilt steunen om dan vervolgens alsnog gewoon een pizza te bestellen bij je vaste pizzeria: 9 miljoen uur
17. Nadenken over wat je vandaag zou hebben gedaan als er geen corona was: 5 miljoen uur
18. Een goed boek over de Russische Revolutie lezen: 6 uur

 

https://speld.nl/2020/05/05/hoe-heeft-nederland-alle-extra-vrije-tijd-tot-nu-toe-besteed/

 

Van 1 had ik nog nooit gehoord, 2 gebruik ik niet, maar 3 heb ik vanavond gedaan (noteer voor mij maar even iets tussen 30 en 45 minuten, niet echt getimed), dus dat wordt morgen 9 :rofl:

 

1. Animal Crossing: 912 miljoen uur

Van 1 had ik nog nooit gehoord

Gaar spel wat weer mateloos populair is nu de nieuwe variant uit is gekomen. Een vriendin van me zit er ook hele dagen in. Ondergetekende geeft er niks om. Andersom worden mijn bezigheden in GTA dan weer afgekeurd.

 

De lol van de Belastingdienst is ook een leuke om je mee te vermaken. Je kunt dus niet eenmalig uitstel vragen voor alle tijdvakken loonheffing/btw/et cetera, maar moet separaat voor iedere aangifte bezwaar maken tegen de invorderingsmaatregelen. Goed voor de omzet van de posterijen, dat wel.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had al wel een idee dat het een spel zou zijn, maar ik volg dat allemaal niet meer. Ik hou het wel bij Candy Crush. 

Belasting is hier 29 april gedaan, mooi op tijd. 

Verder besteed ik wel wat tijd aan 8. Inlezen in complottheorieën.   Echt hilarisch soms. Soms denk ik dat ze het niet nog gekker kunnen bedenken, maar dat kunnen ze wel. 

Reputatie 7
Badge +3

Andersom worden mijn bezigheden in GTA dan weer afgekeurd.

 

Ook toevallig, heb net vanavond met Franklin, Michael en Trevor de laatste losse eindjes afgerond :wink:

Ah, singleplayer moet ik nog steeds eens mee verder. Zit zelf nog wel eens online, als de tijd het toelaat. Rank 194 :innocent::innocent:

Andersom worden mijn bezigheden in GTA dan weer afgekeurd.

 

Ook toevallig, heb net vanavond met Franklin, Michael en Trevor de laatste losse eindjes afgerond :wink:

Alledrie? Dan ben je wijzer dan ik toendertijd was.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, zo wordt het lastig om met de trein te reizen. :rofl:

 

 

Badge +3

Uit de eerdere link/lijst van @Momo toch wel 4 en stiekem 6.

Maar goed http://www.thedailytop.com/guy-decided-build-improved-cat-door-amazing-cat-seems-hate-painting-drew-lol

Verplicht die gast om mondkapjes te gaan maken!

[Edit: link werkt eventjes niet]

Badge +3

...

Reputatie 7
Badge +4

 

Hij is leuk.

 

Vielen Dank!

 

 

In Duitsland worden de mondkapjes uitgedeeld, een goede investering, maar deze jongen komt de deur niet uit en de trein niet in. ;-)

Reputatie 7
Badge +3

De mondkapjes zijn er toch juist om te zorgen dat gezichtsherkenningssoftware niet werkt en je zo niet door 5G aangestraald kan worden en weggezapt kan worden?  Of heb ik nu toch te veel op de “wakkere” Facebook groep voor complotwappies gelezen??? :rofl::rofl:

Badge +3

...

Nee echt.. @Loes @Henk_NL en @Thom en allemaal :sweat_smile:

Voor € 1,25 kan je een mondkapje kopen (of in rijtuig 25?) en

Mijn leverancier vraagt momenteel 44E voor 50 stuks (kopen per doos). Dat was hooguit een paar euro per 50. 
 

Al dik twee maanden geen trein van binnen gezien. Vind het wel prima ja met al dit gedoe. 

Reputatie 7
Badge +3

Als ons kabinet in een lekkend bootje zou zitten:

— wordt eerst het lek ontkend
— degene die zegt dat ze moeten hozen wordt uitgelachen en voor fascist uitgemaakt
— als ze tot de knieën in het water staan wordt experts gevraagd te onderzoeken waar dat water toch vandaan komt
— de experts melden dat het zo’n vaart niet loopt met dat lek en dat het bootje daar tegen kan
— zodra het water tot ‘t middel komt, benoemt men een ambtelijke werkgroep die de aanbestedingsprocedure voor emmers gaat uitwerken
— de fascist die ‘n emmer aangeeft wordt genegeerd
— een task force “emmers” gaat leveranciers van emmers benaderen
— oudere passagiers zijn inmiddels overboord gesmeten om de boel drijvend te houden
— de kapitein wordt tot geweldige crisismanager uitgeroepen omdat hij zo goed kan liegen
— als het water tot aan de nek van iedereen staat, komen de eerste emmers binnen
— het blijkt dat de task force vergieten heeft besteld in plaats van emmers
— passagiers wordt verteld dat naar de kust zwemmen verboden is omdat je dan kunt verdrinken
— de stuurman duwt oudere passagiers kopje onder met de geleverde vergieten, want daar kunnen ze goed voor worden gebruikt
— de kapitein vertelt dat hij het prima gedaan heeft, omdat experts hem hebben verteld dat het bootje een onderzeeër is en zinken er dus bij hoort

(gejat van https://twitter.com/vraagstaart/status/1261973031376781312)

Reputatie 7
Badge +3

@mrfreezeDit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity geen RIVM forum.

Badge +3

@mrfreezeDit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity geen

Lees even je adresbalk en in welk forum dit staat… Off-topic :sweat_smile:

Bovendien de topic titel (Even relativeren...)

Haha.. lach van de dag "Wij willen niemand in een hoekje drukken," want daarvoor zou je ze aan moeten raken en dat is niet de bedoeling.

Reputatie 7
Badge +3

@mrfreezeDit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity geen

Lees even je adresbalk en in welk forum dit staat… Off-topic :sweat_smile:

Bovendien de topic titel (Even relativeren...)


Ja, maar dan nog ….

Reageer