Ik wil binnenkort 's avonds met de trein, waarbij ik dien over te stappen op Arnhem CS op een trein van Arriva (richting Zutphen). Het betreft hier de laatste trein. Ik heb in Arnhem 11 minuten overstaptijd. Wat gebeurt er als de NS trein naar Arnhem zoveel vertraging zou hebben dat ik de laatste trein van Arriva mis? Geldt de thuisbrenggarantie van NS dan ook?
Geldt de thuisbrengplicht ook bij gemiste aansluiting op andere vervoerder?
Beste antwoord door iMark
Dat is een goede vraag.
“Als u als gevolg van de vertraging bij uw reis met NS niet meer in staat bent om op dezelfde NS-dag het station van bestemming te bereiken omdat de laatste trein op uw Reisroute niet meer rijdt, dan stelt NS vervangend vervoer ter beschikking om ervoor te zorgen dat u alsnog het station van bestemming kunt bereiken.
Als u als gevolg van de vertraging van de laatste trein in uw reis met NS niet meer in staat bent om vanaf uw eindstation met aansluitend regulier openbaar vervoer op dezelfde NS-dag uw eindbestemming te bereiken, dan stelt NS vervangend vervoer ter beschikking om ervoor te zorgen dat u alsnog uw eindbestemming kunt bereiken.”
Zie paragraaf 6.3 van de Algemene Voorwaarden van NS:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1698076308899/content/assets/ns-nl/voorwaarden/ns-algemene-voorwaarden-avr.pdf
Ik zie bij nadere bestudering dat NS de paragraaf recentelijk heeft gewijzigd.
“Van een gemiste aansluiting in de zin van dit artikel is alleen sprake als u van de ene trein van NS zou overstappen op een andere trein van NS en dus niet als u zou overstappen op een trein van een andere vervoerder.” Dat zou een enorme verslechtering zijn van de voorwaarden.
Misschien dat een moderator dit kan bevestigen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.