Om 06:34 uur (Dal Vrij) check ik in op. Ik reis 2 km mee en stap uit op Centraal Station.
Vanwege de goede voorzieningen aldaar, ga ik zeer uitgebreid ontbijten.
Kan ik vervolgens rond 08:30 uur zonder dat ik ben uitgecheckt, mijn reis vervolgen?
beantwoord
Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken?
Beste antwoord door Klaas-Jan NS
Als je moet inchecken doe je dat bij het begin van de reis met NS. Als na het inchecken jouw treinrit niet binnen dertig minuten start kan dat gevolgen hebben voor de geldigheid van jouw vervoerbewijs, tenzij deze latere start het gevolg is van een vertraagde of uitgevallen NS-trein. Aan het eind van jouw reis met NS, moet je weer uitchecken. Dit geldt ook als je jouw reis onderbreekt of als je overstapt naar een andere vervoerder dan NS. Je checkt dan eerst uit bij NS, en vervolgens check je weer in bij de andere vervoerder.
Als tijdens jouw reis blijkt dat de check-in ontbreekt is er geen sprake van een geldig Vervoerbewijs. Dit geldt ook voor de situatie waarin wel is ingecheckt, maar (achteraf) blijkt dat bij het einde van de reis, bij een onderbreking of bij een overstap naar een andere vervoerder niet of niet correct is uitgecheckt.
Bekijk origineelAls tijdens jouw reis blijkt dat de check-in ontbreekt is er geen sprake van een geldig Vervoerbewijs. Dit geldt ook voor de situatie waarin wel is ingecheckt, maar (achteraf) blijkt dat bij het einde van de reis, bij een onderbreking of bij een overstap naar een andere vervoerder niet of niet correct is uitgecheckt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.