In heel veel topics wordt verwezen naar (het bestaan van) en stationsmanager die dan blijkbaar alle onvolkomenheden die op bepaalde stations aan de orde zijn, gaat "aanpakken" of "corrigeren" of "verbeteren".
Maar wie zijn die illustere stationsmanagers nou eigenlijk? Zijn ze zichtbaar en aanspreekbaar voor de reizigers, en zo nee, waarom niet? Zijn ze überhaupt wel eens persoonlijk op de stations die ze moeten "managen" aanwezig om zelf te checken of alles nog in orde is? Of zitten ze ergens onzichtbaar achter een bureau moe te worden van hun management-taken?
Ik ben nou wel eens benieuwd...
beantwoord
Wat doet een stationsmanager nou eigenlijk?
Beste antwoord door Iris NS
Een stationsmanager heeft de volgende taken:
- Het be- en bijsturen van de dagelijkse operatie op de stations, waardoor de contractafspraken met de opdrachtgevers worden behaald en aan de basisbeheereisen van het station wordt voldaan;
- Het opstellen en uitvoeren van stationsplannen om de klantbeleving van de reizigers te verbeteren;
- Samenwerken met de omgevingsmanager van de diverse gemeenten om de stations en omgeving te veraangenamen;
- Eerste aanspreekpunt zijn voor de gebruikers (voornamelijk leveranciers en aannemers) van het station en hen infomeren over de dagelijkse operatie op stations;
- Zorgdragen dat gebruikers zich houden aan de huisregels van de stations (toezicht).
De stationsmanagers bestaan echt 😉 Elke stationsmanager heeft een aantal vaste stations en is ook regelmatig op "zijn/haar" stations te vinden. Je kunt ze niet herkennen aan een bepaald uniform, maar soms dragen ze een gele jas met "NS Stations" erop. Daarnaast zijn zij uiteraard druk met het managen vanachter een bureau. Daaronder vallen dus bijv. de werkzaamheden, onderhoud van de stations en de retail.
Bekijk origineel- Het be- en bijsturen van de dagelijkse operatie op de stations, waardoor de contractafspraken met de opdrachtgevers worden behaald en aan de basisbeheereisen van het station wordt voldaan;
- Het opstellen en uitvoeren van stationsplannen om de klantbeleving van de reizigers te verbeteren;
- Samenwerken met de omgevingsmanager van de diverse gemeenten om de stations en omgeving te veraangenamen;
- Eerste aanspreekpunt zijn voor de gebruikers (voornamelijk leveranciers en aannemers) van het station en hen infomeren over de dagelijkse operatie op stations;
- Zorgdragen dat gebruikers zich houden aan de huisregels van de stations (toezicht).
De stationsmanagers bestaan echt 😉 Elke stationsmanager heeft een aantal vaste stations en is ook regelmatig op "zijn/haar" stations te vinden. Je kunt ze niet herkennen aan een bepaald uniform, maar soms dragen ze een gele jas met "NS Stations" erop. Daarnaast zijn zij uiteraard druk met het managen vanachter een bureau. Daaronder vallen dus bijv. de werkzaamheden, onderhoud van de stations en de retail.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.