beantwoord

Wat doet een stationsmanager nou eigenlijk?


  • Anonymous
  • 0 reacties
In heel veel topics wordt verwezen naar (het bestaan van) en stationsmanager die dan blijkbaar alle onvolkomenheden die op bepaalde stations aan de orde zijn, gaat "aanpakken" of "corrigeren" of "verbeteren".

Maar wie zijn die illustere stationsmanagers nou eigenlijk? Zijn ze zichtbaar en aanspreekbaar voor de reizigers, en zo nee, waarom niet? Zijn ze überhaupt wel eens persoonlijk op de stations die ze moeten "managen" aanwezig om zelf te checken of alles nog in orde is? Of zitten ze ergens onzichtbaar achter een bureau moe te worden van hun management-taken?

Ik ben nou wel eens benieuwd...
icon

Beste antwoord door Iris NS 17 May 2018, 22:11

Bekijk origineel

42 reacties

https://Stationsmanager A Randstad Zuid



Wat ga je doen?

Als Stationsmanager A ben je verantwoordelijk voor kleinere stations (circa 25) in de regio Randstad Zuid (Regio Leiden). Je stuurt op een uitmuntende stationsbeleving en gastvrije stations voor onze reizigers en op een excellente operatie op het station. Als Stationsmanager A ben je veel onderweg van station naar station. Je bent de oren en ogen van de stations. Jij weet wat er speelt, wat er goed gaat en wat niet. Je ziet snel operationele problemen en hebt een hands-on mentaliteit om dit proactief op te lossen. In deze functie rapporteer je aan de Manager Stations Regio zuid.

Belangrijkste werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
  • Het be- en bijsturen van de dagelijkse operatie op de stations, waardoor de contractafspraken met de opdrachtgevers worden behaald en aan de basisbeheereisen van het station wordt voldaan;
  • Het opstellen en uitvoeren van stationsplannen om de klantbeleving van de reizigers te verbeteren;
  • Samenwerken met de omgevingsmanager van de diverse gemeenten om de stations en omgeving te veraangenamen;
  • Eerste aanspreekpunt zijn voor de gebruikers (voornamelijk leveranciers en aannemers) van het station en hen infomeren over de dagelijkse operatie op stations;
  • Zorgdragen dat gebruikers zich houden aan de huisregels van de stations (toezicht).

Waar ben je goed in?

Je bent een echte professional met een flinke dosis energie. Om succesvol te kunnen zijn beschik je over ervaring in een complexe werkomgeving met veel verschillende belangen. Verder beschik je over de volgende vaardigheden en eigenschappen:
Minimaal een afgeronde MBO opleiding met ervaring of HBO recentelijk afgestudeerd (facilitair management, hotelmanagement);
Ervaring met klantgerichtheid en klant kritische processen;
Kennis en expertise op het gebied van hospitality (gastvrijheid) en facilitaire dienstverlening is een pré;
Focus op resultaat, kwaliteit en gastvrijheid;
Een sterk relationeel vermogen en communicatief vaardig;
Je bent oplossingsgericht;
Je bent in staat te beoordelen wanneer techniek ingezet moet worden.


Hier ga je werken

NS Stations brengt stationsgebieden tot leven. Wij ontwikkelen, exploiteren en beheren stations en stationsgebieden. Ons doel is om ervoor te zorgen dat dit aangename, levendige en duurzame locaties zijn en blijven waar reizigers en passanten prettig kunnen verblijven, werken en reizen. We willen dat onze klanten graag gebruik maken van onze diensten en bieden bedrijven unieke locaties waar ze zich rondom een station kunnen vestigen.

De afdeling Stationsmanagement en Exploitatie is primair verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie op de stations, het gastheerschap en dienstverlening naar onze reizigers en concessienemers, de exploitatie van de stations door middel van concessiemanagement en de bijsturing van storingen en reparaties.

Vind je dit interessant?

Werken bij NS Stations betekent werken in een commerciële vastgoed/retailomgeving en direct een bijdrage leveren aan de klantentevredenheid en het bedrijfsresultaat. Het is een complexe omgeving die je uitdaagt om je eigen grenzen te verleggen en je zowel inhoudelijk als persoonlijk te ontwikkelen. NS kent zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een 36-urige werkweek, een Trein Vrij Abonnement, 3% eindejaarsbonus en een uitstekende pensioenregeling. Het salaris voor deze functie is ingeschaald in salarisgroep 58 en bedraagt maximaal € 3.530,– per maand afhankelijk van opleiding, kennis en werkervaring.

Denk jij in oplossingen en weten de mensen in jouw omgeving jou overal voor te vinden? Dan is dit wellicht een perfecte nieuwe uitdaging voor jou! Reageren kan uitsluitend via de solliciteerbutton op deze pagina. Vul het online sollicitatieformulier volledig in en upload je CV en motivatiebrief. Je kan je sollicitatie richten aan Chantal Flierman. Zolang de vacature gepubliceerd staat is deze vacant en is het mogelijk te solliciteren. In het geval dat er geen sluitingsdatum bij de vacature vermeld staat, sluiten we de vacature op het moment dat er voldoende kandidaten zijn. Je sollicitatie is in goede orde ontvangen als je na het solliciteren een automatische ontvangstbevestiging via e-mail ontvangen hebt. We streven ernaar binnen twee weken bericht te geven over de voortgang. Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met het Secretariaat van de afdeling Recruitment via 030 235 3646.
Een achtergrondonderzoek maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Interne kandidaten hebben voorrang op externe kandidaten.

Het bericht Stationsmanager A Randstad Zuid verscheen eerst op Werken bij NS .
URL naar de vacature van bovenstaande Stationsmanager:

https://www.vastgoedjob.nl/vacatures/nederlandse-spoorwegen/stationsmanager-a-randstad-zuid-2922.html

(Het bewerken van mijn eigen reactie lukt mij wegens technische problemen niet,
oorzaak is mogelijk de combinatie van {h1} icm {url=} )

Doordat er één centraal punt is voor het delen van feedback, opmerkingen en vragen over een bepaald station voorkomen we veel herhaalverkeer. Daarnaast houden wij als team elkaar ook op de hoogte van bepaalde situaties op het station.

Uiteraard begrijp ik dat het vervelend is als een verbetering op een station op zich laat wachten, maar vaak is dit niet zomaar gedaan en is ook de stationsmanager afhankelijk van externe partijen. Ik wil nogmaals benadrukken dat de Klantenservice er is voor onze klanten/reizigers. Het contact tussen gemeentes en de stationsmanagers verloopt niet via de Klantenservice.
Doordat er één centraal punt is voor het delen van feedback, opmerkingen en vragen over een bepaald station voorkomen we veel herhaalverkeer. Daarnaast houden wij als team elkaar ook op de hoogte van bepaalde situaties op het station.

Uiteraard begrijp ik dat het vervelend is als een verbetering op een station op zich laat wachten, maar vaak is dit niet zomaar gedaan en is ook de stationsmanager afhankelijk van externe partijen. Ik wil nogmaals benadrukken dat de Klantenservice er is voor onze klanten/reizigers. Het contact tussen gemeentes en de stationsmanagers verloopt niet via de Klantenservice.

Dank voor je reactie. Maar ik begrijp dus dat via de Klantenservice (forum) geen contact kan worden gelegd met de stationsmanager. Maar stel dat je als reiziger/klant/gebruiker van het station iets onder de aandacht van de stationsmanager wilt brengen, hoe moet je dat dán doen? Via de Klantenservice dus niet, via dit forum dus ook niet, dus hoe dan wel?
Dat kan via de Klantenservice, zoals Erryt ook aangeeft eerder in dit topic.

Als je een bericht hebt voor een stationsmanager mag je een moderator een privébericht sturen. Wij zullen er dan voor zorgen dat dit bericht bij diegene aankomt.
Dat kan via de Klantenservice, zoals Erryt ook aangeeft eerder in dit topic.


Als je een bericht hebt voor een stationsmanager mag je een moderator een privébericht sturen. Wij zullen er dan voor zorgen dat dit bericht bij diegene aankomt.

Maar waarom zo omslachtig? Zijn die mensen supergeheim ofzo? Waarom is het niet mogelijk die manager gewoon zelf te benaderen? Sterker nog, je zou als stationsmanager toch juist blij moeten zijn met en prijs stellen op direct contact met je klanten?
Ik denk niet dat diegene het op prijs stelt als een of andere pannenkoek midden in de nacht belt dat er een stoeptegel schuin ligt.
En ze willen niet elke week gebeld worden door dezelfde persoon voor een planning 😃 😃
Nee stel je voor, dan moeten ze nog actie gaan ondernemen ook...

@Slidestops Dat is simpel op te lossen door een nummer te geven dat door schakelt en dat alleen tijdens kantooruren bereikbaar is bv..
Reputatie 7
Na het topic nogmaals grondig te hebben doorgenomen, begrijp ik wat er speelt en waar de problemen liggen. Ik zal proberen het samen te vatten voor de lezers van het topic en voor Pejeka, maar ook vanuit beide kanten proberen te redeneren. Een gezonde discussie kan uiteraard op het forum, zolang het informatief en respectvol is naar forumleden en de organisatie toe.

Zichbaarheid Stationsmanagers
Dit punt keert meerdere malen terug in jouw berichten Pejeka, wat an sich helemaal geen verkeerd uitgangspunt is: Er dienen altijd aanspreekpunten te zijn op stations waarbij feedback kan worden gegeven over de reizigersbeleving en de faciliteiten op het station. Vanuit die redenatie probeert NS ook te handelen, maar begrijp dat met 401 treinstations het heel erg lastig wordt om de zichtbaarheid op elk station te garanderen. Hiervoor dienen we de stations in zones op te delen, gezien reizigers op station Soest waarschijnlijk geen meerwaarde zien in een 9-17 aanwezige stationsmanager, om maar een voorbeeld te geven. Deze zones maken we vervolgens, maar waar trekken we de grens? In zone 'Het Gooi' is een aanwezige manager op Hilversum gewenst, maar ook op Baarn, of Naarden-Bussum en misschien achteraf gezien toch ook wel op het pittoreske station Soest?

Al met al kun je de lijn hier vervolgens doortrekken en beredeneren waarom de grotere zones zijn gevormd voor een stationsmanager. Het uitgangspunt van deze stationsmanagers, omdat ze een dermate groot stuk beheren, kan helaas niet langer zichtbaarheid zijn, want dan zit Stationsmanager regio Randstad Noord binnen een maand aan de overspannenheid. Hiervoor willen we de belangrijke stations toch voorzien van een menselijk aanspreekpunt, zodat er overzicht heerst vanuit de Stationsmanager, maar het reizigerscontact niet verloopt via een persoon direct. Hiervoor hebben wij stations-/treinpersoneel, servicezuilen en uiteindelijk ook onze Klantenservice op ingericht. Juist niet om de zichtbaarheid en de bereikbaarheid te verkleinen, maar juist om deze zo gestroomlijnd mogelijk in te delen. Hier zit uiteraard een kostencomponent aan vast, dat kan niemand ontkennen, maar een goed functionerend bedrijf moet ergens bezuinigen om te kunnen verbeteren op andere fronten.

Takenpakket Stationsmanager
Zoals Michiel heel duidelijk in dit topic heeft laten zien (bedankt voor het delen), zijn de taken van een stationsmanager heel breed en divers. De nadruk ligt (uiteraard) op het operationele gebied: het beheren van het station en de integratie van het station binnen de gemeente/omgeving. Daarbij hoort contact met alle aannemers en belangenorganisaties die enigszins verbonden zijn met de stations van deze stationsmanager (circa 25). Bij verbouwingen, schade, vernieuwingen en zelfs kunst en decor zal deze stationsmanager betrokken moeten zijn om uiteindelijk zorg te dragen voor zijn/haar stations. Een hele mooie functie, als je het mij vraagt, maar binnen deze taken is er ontzettend weinig tijd over om vervolgens ook feedback te verzamelen op een open, eerlijke manier van alle reizigers. Ik kan mij niet voorstellen dat een stationsmanager dit niet zou willen, maar kan mij wel voorstellen dat er simpelweg geen tijd voor is. Een stationsmanager vertelde mij laatst dat, mocht hij tijd hebben voor een rondje op zijn stations, dat hij deze zeker zal nemen. De onwil is er niet, maar de tijd helaas ook niet.

Zoals hierboven uitgelegd, willen wij als NS wel alle feedback verzamelen die kan leiden tot een betere reizigersbeleving en een mooier beeld van onze stations. Grote verbouwingen van (onder andere) Rotterdam Alexander zijn een resultaat van de vraag van onze reizigers. Hierbij proberen wij zoveel mogelijk belangen te behartigen die onze stationsmanagers gecentraliseerd ontvangen van het trein-/stationspersoneel en onze Klantenservice (o.a.). Naast deze grote verbouwingen zijn ook kleine aanpassingen mogelijk. Toevallig kon ik vandaag grijnzend langs spoor 1/2 lopen op station Amersfoort, wetende dat de rookzone die vroeger relatief dicht bij de ingang van het perron stond, weggehaald is door feedback waar ik persoonlijk ook aan mee heb gelopen. Dit soort aanpassingen kunnen wel, maar in drukke agenda's met veel meetings en kantooruren, kunnen simpele veranderingen soms langer op zich laten wachten dan gewenst. Dat is voor ons een verbeterpunt, maar in mijn ogen geenszins de 'schuld' van de stationsmanager.

(mijn) Conclusie
Wat ik vooral merk in dit topic is dat er vraag is naar heldere communicatie wat betreft stationsfaciliteiten en -accommodatie met onze stationsmanagers. Ik voel dat het merkbaar moet zijn dat jullie feedback gewaardeerd wordt en ook werkelijk opgepakt wordt. Wij als moderators fungeren daarin als een brug en zullen ook moeten kijken naar manieren om dit gestroomlijnder te kunnen laten verlopen. Dat is voor ons ook interessant, want alle moderators merken gaandeweg dat onze feedback zeker ter harte wordt genomen en steeds vaker krijgen wij inhoudelijke feedback op de opmerkingen en verbeterpunten die jullie als forumleden aandragen. Dat maakt ons werk niet alleen makkelijker, maar ook stukken plezieriger, want geloof het of niet: wij worden heel vrolijk van oplossingen bieden. Anders waren wij geen moderators en werkten we met z'n allen als surfdocenten aan de Costa Rica.

De frustratie heerst niet zozeer rondom het takenpakket en het functioneren van onze stationsmanagers, maar de koppeling van materiële zaken (gebreken en verbeteringen) op stations met onze communicatieservice.
Wat ik zal doen, is dit topic doorspelen met als verzoek te kijken of wij als NS hier een oplossing voor kunnen vinden. Wij willen niet alleen (nog steeds) de reiziger op 1,2 en 3, maar ook een transparante organisatie zijn waar onze reizigers van op aankunnen.

Laat mij vooral weten hoe jullie hierover denken en of ik zaken gemist heb die ik wellicht had moeten meenemen.
Overigens vind ik het niet respectvol naar ons personeel (de stationsmanagers) om hun functie af te doen als luiwammesen of nietsdoeners. Het moge duidelijk zijn (uit de vacature en de functiebeschrijving) dat onze stationsmanagers genoeg doen. Laten we in dit topic proberen constructief te blijven, zonder te vervallen in inhoudsloze 'feedback' die alleen maar destructief en respectloos overkomen.
Het zou in de eerste plaats zo moeten zijn dat jullie altijd feedback moeten krijgen, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.

Of laat stationsmanagers hier actief meedoen 😀.

Laat ze actief klantenvragen beantwoorden die binnenkomen via jullie of e-mail/ltelefoon (via een assistent bv)

Niet de meest banale vragen natuurlijk, vragen die er echt toe doen.

Maar wat is er mis mee dat een stationsmanager (zijn assistent) direct benaderbaar zou kunnen zijn voor een klant ? Bij andere bedrijven werkt het toch ook zo.
Na het topic nogmaals grondig te hebben doorgenomen, begrijp ik wat er speelt en waar de problemen liggen. Ik zal proberen het samen te vatten voor de lezers van het topic en voor Pejeka, maar ook vanuit beide kanten proberen te redeneren. Een gezonde discussie kan uiteraard op het forum, zolang het informatief en respectvol is naar forumleden en de organisatie toe.

Zichbaarheid Stationsmanagers
Dit punt keert meerdere malen terug in jouw berichten Pejeka, wat an sich helemaal geen verkeerd uitgangspunt is: Er dienen altijd aanspreekpunten te zijn op stations waarbij feedback kan worden gegeven over de reizigersbeleving en de faciliteiten op het station. Vanuit die redenatie probeert NS ook te handelen, maar begrijp dat met 401 treinstations het heel erg lastig wordt om de zichtbaarheid op elk station te garanderen. Hiervoor dienen we de stations in zones op te delen, gezien reizigers op station Soest waarschijnlijk geen meerwaarde zien in een 9-17 aanwezige stationsmanager, om maar een voorbeeld te geven. Deze zones maken we vervolgens, maar waar trekken we de grens? In zone 'Het Gooi' is een aanwezige manager op Hilversum gewenst, maar ook op Baarn, of Naarden-Bussum en misschien achteraf gezien toch ook wel op het pittoreske station Soest?

Al met al kun je de lijn hier vervolgens doortrekken en beredeneren waarom de grotere zones zijn gevormd voor een stationsmanager. Het uitgangspunt van deze stationsmanagers, omdat ze een dermate groot stuk beheren, kan helaas niet langer zichtbaarheid zijn, want dan zit Stationsmanager regio Randstad Noord binnen een maand aan de overspannenheid. Hiervoor willen we de belangrijke stations toch voorzien van een menselijk aanspreekpunt, zodat er overzicht heerst vanuit de Stationsmanager, maar het reizigerscontact niet verloopt via een persoon direct. Hiervoor hebben wij stations-/treinpersoneel, servicezuilen en uiteindelijk ook onze Klantenservice op ingericht. Juist niet om de zichtbaarheid en de bereikbaarheid te verkleinen, maar juist om deze zo gestroomlijnd mogelijk in te delen. Hier zit uiteraard een kostencomponent aan vast, dat kan niemand ontkennen, maar een goed functionerend bedrijf moet ergens bezuinigen om te kunnen verbeteren op andere fronten.

Takenpakket Stationsmanager
Zoals Michiel heel duidelijk in dit topic heeft laten zien (bedankt voor het delen), zijn de taken van een stationsmanager heel breed en divers. De nadruk ligt (uiteraard) op het operationele gebied: het beheren van het station en de integratie van het station binnen de gemeente/omgeving. Daarbij hoort contact met alle aannemers en belangenorganisaties die enigszins verbonden zijn met de stations van deze stationsmanager (circa 25). Bij verbouwingen, schade, vernieuwingen en zelfs kunst en decor zal deze stationsmanager betrokken moeten zijn om uiteindelijk zorg te dragen voor zijn/haar stations. Een hele mooie functie, als je het mij vraagt, maar binnen deze taken is er ontzettend weinig tijd over om vervolgens ook feedback te verzamelen op een open, eerlijke manier van alle reizigers. Ik kan mij niet voorstellen dat een stationsmanager dit niet zou willen, maar kan mij wel voorstellen dat er simpelweg geen tijd voor is. Een stationsmanager vertelde mij laatst dat, mocht hij tijd hebben voor een rondje op zijn stations, dat hij deze zeker zal nemen. De onwil is er niet, maar de tijd helaas ook niet.

Zoals hierboven uitgelegd, willen wij als NS wel alle feedback verzamelen die kan leiden tot een betere reizigersbeleving en een mooier beeld van onze stations. Grote verbouwingen van (onder andere) Rotterdam Alexander zijn een resultaat van de vraag van onze reizigers. Hierbij proberen wij zoveel mogelijk belangen te behartigen die onze stationsmanagers gecentraliseerd ontvangen van het trein-/stationspersoneel en onze Klantenservice (o.a.). Naast deze grote verbouwingen zijn ook kleine aanpassingen mogelijk. Toevallig kon ik vandaag grijnzend langs spoor 1/2 lopen op station Amersfoort, wetende dat de rookzone die vroeger relatief dicht bij de ingang van het perron stond, weggehaald is door feedback waar ik persoonlijk ook aan mee heb gelopen. Dit soort aanpassingen kunnen wel, maar in drukke agenda's met veel meetings en kantooruren, kunnen simpele veranderingen soms langer op zich laten wachten dan gewenst. Dat is voor ons een verbeterpunt, maar in mijn ogen geenszins de 'schuld' van de stationsmanager.

(mijn) Conclusie
Wat ik vooral merk in dit topic is dat er vraag is naar heldere communicatie wat betreft stationsfaciliteiten en -accommodatie met onze stationsmanagers. Ik voel dat het merkbaar moet zijn dat jullie feedback gewaardeerd wordt en ook werkelijk opgepakt wordt. Wij als moderators fungeren daarin als een brug en zullen ook moeten kijken naar manieren om dit gestroomlijnder te kunnen laten verlopen. Dat is voor ons ook interessant, want alle moderators merken gaandeweg dat onze feedback zeker ter harte wordt genomen en steeds vaker krijgen wij inhoudelijke feedback op de opmerkingen en verbeterpunten die jullie als forumleden aandragen. Dat maakt ons werk niet alleen makkelijker, maar ook stukken plezieriger, want geloof het of niet: wij worden heel vrolijk van oplossingen bieden. Anders waren wij geen moderators en werkten we met z'n allen als surfdocenten aan de Costa Rica.

De frustratie heerst niet zozeer rondom het takenpakket en het functioneren van onze stationsmanagers, maar de koppeling van materiële zaken (gebreken en verbeteringen) op stations met onze communicatieservice.
Wat ik zal doen, is dit topic doorspelen met als verzoek te kijken of wij als NS hier een oplossing voor kunnen vinden. Wij willen niet alleen (nog steeds) de reiziger op 1,2 en 3, maar ook een transparante organisatie zijn waar onze reizigers van op aankunnen.

Laat mij vooral weten hoe jullie hierover denken en of ik zaken gemist heb die ik wellicht had moeten meenemen.
Overigens vind ik het niet respectvol naar ons personeel (de stationsmanagers) om hun functie af te doen als luiwammesen of nietsdoeners. Het moge duidelijk zijn (uit de vacature en de functiebeschrijving) dat onze stationsmanagers genoeg doen. Laten we in dit topic proberen constructief te blijven, zonder te vervallen in inhoudsloze 'feedback' die alleen maar destructief en respectloos overkomen.

Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg en ik snap je verhaal. Ik snap ook dat die stationsmanagers niet elk moment op elk van hun stations persoonlijk aanwezig kunnen zijn.

Toch denk ik dat de communicatie een stuk directer kan. Wellicht via een email-adres, dat desnoods geanonimiseerd kan worden in die zin, dat het adres bijv. luidt "stationhelmond@ns.nl"? Die email komt dan wel direct bij een stationsmanager (of zijn staf) uit, maar jij als klant hebt geen naam of directe toegang tot die persoon, maar in elk geval sla je zo een schakel over in het proces en kun je wellicht sneller een terugkoppeling krijgen dan wanneer de communicatie via forum/klantenservice en nog meer schakels moet verlopen.
Reputatie 7
Dat zijn twee goede suggesties, ik ga kijken of we dit kunnen communiceren. Ik zie wel iets, maar we zullen het er met alle moderators binnenkort over hebben. Natuurlijk zien wij het allerliefst iedereen van de organisatie op het forum, maar zoals jullie ook weten: het forum is niet voor iedereen weggelegd. Bedankt voor het meedenken beiden!
Reputatie 7
https://forum.ns.nl/off-topic-32/wat-zijn-de-taken-van-de-stationsmanager-en-de-assistent-stationsmanager-37028

Wat de stationsmanager doet (of hoort te doen), dat is inmiddels redelijk duidelijk. Maar wat doet de assistent wat de manager niet doet?

En uit andere topics blijkt, dat er naast, boven of onder de stationsmanager, ook nog stationsbeheerders met assistenten zijn. Wat doen zij precies?

Een stationsmanager schijnt ook een "hands-on" mentaliteit moeten hebben en oplossingsgericht moeten zijn. Waarom het plakken van een sticker dan zo'n tijdrovende en een schijnbaar vreselijk ingewikkelde materie moet zijn, doet mij vermoeden dat "hands-on" en "oplossingsgericht" niet meer dan een stukje kretologie is.

https://forum.ns.nl/op-het-station-17/rookzuil-voor-ingang-station-delft-45039

En ja... "hospitality", ook zo'n mooie kreet, aangezien de "gastvrijheid" steeds verder wordt ingeperkt...
Reputatie 7
Badge +3
Nee stel je voor, dan moeten ze nog actie gaan ondernemen ook...

@Slidestops Dat is simpel op te lossen door een nummer te geven dat door schakelt en dat alleen tijdens kantooruren bereikbaar is bv..

Ik heb er eigenlijk op andere stations niet opgelet, maar op Laan van NOI hangt op het perron (in ieder geval bij 4/5) een blauw bordje met een 0800 nummer waar je heen kan bellen wanneer je iets zou willen melden en onderaan dat bordje staat "Uw stationsmanager".
Zal wel een centraal nummer zijn wat doorschakelt of waar meldingen worden verzameld en doorgespeeld naar de desbetreffende stationsmanager (of assistent). Staat niet bij op welke tijden dit nummer bereikbaar is.
Dat nummer gaat idd gewoon naar de servicedesk stations 🙂
Reputatie 5

Indien je iets door wilt geven aan de stationsmanager mag je een moderator een privébericht sturen. Wij zorgen er dan voor dat je bericht op de juiste plek terecht komt.En wat is de reden dat die mensen niet direct te benaderen zijn door de klanten "wier klantbeleving op hun station ze willen optimaliseren"?

Stel dat ik een klacht heb over mijn plaatselijke AH-filiaal, en er wordt dan tegen mij gezegd "geef je klacht maar door aan de caissière, die zorgt dan wel dat het te bestemder plaatse aankomt"... Neuh... dan kan ik gewoon de filiaalmanager te spreken vragen, en die staat me dan ook netjes te woord.

Dus waarom kan niet op ieder station een bordje hangen met "Uw stationsmanager is ..... Mocht u contact met hem willen zoeken, dan kan dat via telefoonnummer X en emailadres Y" Of zeg ik nou iets heel raars?

Als je een klacht hebt bij je plaatselijke AH filiaal is het net zo hard maar de vraag of je de manager kan spreken, meestal wordt je naar een teamleider doorverwezen. Zelfs bij grote AH filialen met 4 managers is er niet altijd een manager aanwezig, aangezien zij ook werk zat hebben liggen.

Reageer