Skip to main content
Sticky

OVpay: in- en uitchecken met je betaalpas

OVpay: in- en uitchecken met je betaalpas
Toon eerste bericht

235 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29876 reacties
  • 10 juli 2024

Misschien gerelateerd, en die 4 euro krijg je natuurlijk wel terug.

Ze zijn sinds vandaag terug, 12 dagen nadat ze onterecht zijn ingehouden. Het systeem 'werkt' dus... min of meer.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29876 reacties
  • 14 december 2024

Update: reizen met OVpay en een Revolut (VISA) pas werkt.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29876 reacties
  • 1 februari 2025

Ik heb onlangs twee bankpassen gekoppeld aan Mijn NS maar het lijkt erop dat alleen transacties (treinreizen en stationspassages) bij NS worden weergegeven.

Ik mis in ieder geval al mijn (4) bustransacties, voor ritten op 29 en 30 december. Kan iemand dit bevestigen, en als de bustransacties (daags na de reis bekend bij OVpay) wel weergegeven zouden moeten worden, hoe kan dit opgelost worden?

Handiger om alles bij elkaar te hebben i.p.v. bankrekening(en) te filteren op OVpay of met NLOV nummers te klooien op https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht zolang je daar geen account kunt aanmaken.

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13116 reacties
  • 1 februari 2025

Waarom zouden transacties van andere vervoerders in Mijn NS getoond moeten worden? Dat gebeurt bij reizen op saldo toch ook niet?

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24961 reacties
  • 1 februari 2025

Als je je creditcard wilt koppelen, moet je eerst een reis maken. Keurig gedaan, maar VISA geeft nog geen reis weer. Als ik een eerder reactie van ​@Robert B  lees, kan dat nog even duren ook. Het in- en uitchecken gaat overigens prima, maar nog geen koppeling in MijnNS dus.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2270 reacties
  • 1 februari 2025

Net als bij reizen op saldo op een ov-chipkaart is er ook wel een plek om alle transacties te zien. Dat kan in de OVpay-app van Translink.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29876 reacties
  • 1 februari 2025
Olav93 schreef:

Net als bij reizen op saldo op een ov-chipkaart is er ook wel een plek om alle transacties te zien. Dat kan in de OVpay-app van Translink.

Oh, die app ga ik dan maar eens installeren, dank! 👍 Edit: helaas kan ik mijn pas(sen) niet toevoegen omdat ik er de laatste 31 dagen niet mee gereisd heb… Komt goed.

Dit is wat Mijn NS toont:

Had verwacht dat de busritten van eind vorig jaar er inmiddels ook wel bij zouden staan, vandaar mijn vraag of die (net als bij reizen op rekening met Flex) wel getoond zouden moeten worden, al dan niet met vertraging?

In- en uitchecken bij bussen hier kostte wel wat moeite ongeacht welke bank (pas op alle manieren lang voor de lezer houden). Voor inchecken maakt het niet uit als het lang duurt (de bus vertrekt gewoon) maar bij uitchecken wil hij ook graag snel verder dan dat jij 20 seconden met je bankpas staat te klooien. Uiteindelijk maar uitgestapt en twee dagen later zelf gecorrigeerd bij OVpay.

Chauffeur was ermee bekend maar is verder off-topic.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2270 reacties
  • 1 februari 2025
Robert B schreef:

Had verwacht dat de busritten van eind vorig jaar er inmiddels ook wel bij zouden staan, vandaar mijn vraag of die (net als bij reizen op rekening met Flex) wel getoond zouden moeten worden, al dan niet met vertraging?

Dat lijkt me niet. Er is geen relatie tussen je bankpas en je abonnement dus reizen met je bankpas worden gewoon (door Translink) met de betreffende vervoerders afgestemd en NS heeft geen inzage in reizen met andere vervoerders, precies zoals het oorspronkelijk ook met de ov-chipkaart werkte en op saldo nog werkt. Er is voor een transactie met een bankpas ook niemand die kan weten dat jij NS (bij afsluiten van je abonnement omdat NS je dan geen keus geeft) toestemming hebt gegeven om in je andere reisgegevens te snuffelen, dus ik zou ook niet weten op welke grond Translink die aan NS zou mogen geven.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29876 reacties
  • 2 februari 2025

Dat bevestigt mijn vermoeden (alleen NS transacties zichtbaar), en daarmee is toevoegen van een bankpas aan Mijn NS dus vrij nutteloos voor inzage/declareren van BTM ritten.

Maar goed, er is dus de OVpay app (wist ik pas sinds gisteren) die wel alles toont (vergelijk de OV-chipkaart app vroeger).

Reageer