Skip to main content
beantwoord

onterechte boete door incheck andere vervoerder


Beste NS-community,

Vanochtend heb ik ingecheckt bij een andere vervoerder en ben vervolgens in een trein gestapt, niet wetende dat het een NS-trein was. Tijdens de controle zei de conductrice niets over mijn incheck. Pas later ontdekte ik dat ik een e-mail had ontvangen waarin stond dat ik €50 moet betalen vanwege ongeldig reisrecht.

Op de website wordt verwezen naar incheckgemist.nl om het bedrag terug te vragen, maar daar zie ik mijn reis niet terug. Ik heb ook niet daadwerkelijk een incheck gemist, alleen per ongeluk bij de verkeerde vervoerder ingecheckt.

Weet iemand hoe ik dit bedrag kan terugkrijgen? Ik was me er echt niet van bewust dat ik in een NS-trein zat en wil dit graag oplossen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Op uitcheckgemist.nl zou morgen de incomplete reis bij de andere vervoerder moeten staan, maar de transacties zelf zou je meteen al moeten kunen controleren met een Mijn OV-chip account.

Deze kun je corrigeren door twee keer hetzelfde station in te vullen.

Voor de 50 euro correctie, neem contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat, X of Facebook).

Bekijk origineel

2 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30333 reacties
  • Antwoord
  • 1 april 2025

Welkom bij de NS Community!

Op uitcheckgemist.nl zou morgen de incomplete reis bij de andere vervoerder moeten staan, maar de transacties zelf zou je meteen al moeten kunen controleren met een Mijn OV-chip account.

Deze kun je corrigeren door twee keer hetzelfde station in te vullen.

Voor de 50 euro correctie, neem contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat, X of Facebook).


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1422 reacties
  • 1 april 2025

Goednavond Louloulou. Welkom bij de NS Community!

Robert B heeft al een volledig correct antwoord, echter voeg ik nog even een ding bij: Wacht een dag om contact met ons op te nemen. Het wil wel eens gebeuren dat er contact gezocht wordt voordat het volledig verwerkt is (dit kan tot 24 uur duren) en als dat het geval is moeten we wachten en later nogmaals contact komen.


Reageer