Skip to main content
beantwoord

Nieuwe tarieven fietsenstalling Ede-Wageningen

• 21 januari 2025
  • 7 reacties
  • 139 Bekeken

Vanwege stijgende kosten en de hoge inflatie is NS fiets genoodzaakt het tarief voor een jaarabonnement voor de fietsenstalping in Ede-Wageningen aan te passen, van let op €60 naar €85....Kan iemand mij deze prijsverhoging van bijna 42% verklaren? 

Beste antwoord door Robert B

Ik denk dat het wel klopt want de tarieven voor 2024 waren volgens mij € 55/75/105 en zijn met 10 euro verhoogd.

In 2024 kostte bij zelfservice stallingen (eerste 24 uur gratis en daarna € 0,55) een abonnement 55 euro, bij bewaakte stallingen (eerste 24 uur gratis en daarna € 1,35 per dag) 75 euro, en bij stallingen zonder eerste 24 uur gratis (€ 1,35 per dag) was het 105 euro.

Waar die 60 euro voor Ede-Wageningen (bewaakt) vandaan komt weet ik niet, dat moet haast wel 75 euro geweest zijn, of voor een tijdelijke zelfservice stalling.

Overigens ging het in Zwolle ook fout, zie 

Bekijk origineel

7 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4033 reacties
  • 21 januari 2025
Charles76 schreef:

Vanwege stijgende kosten en de hoge inflatie 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3707 reacties
  • 21 januari 2025
Vareo schreef:
Charles76 schreef:

Maar de inflatie was echt geen 42 procent dus dit is niet de verklaring. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3611 reacties
  • 21 januari 2025

Tsja, een jaarabonnement van € 85 is nog steeds een koopje. In de oude stalling die er al lang niet meer is (dus voor 12% inflatie) was een abonnement al € 120,- ofzo...

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3707 reacties
  • 21 januari 2025
Keuzereiziger schreef:

Tsja, een jaarabonnement van € 85 is nog steeds een koopje. In de oude stalling die er al lang niet meer is (dus voor 12% inflatie) was een abonnement al € 120,- ofzo...

Er zijn nu best wel veel stallingen waarbij het stallen de eerste 24 uur gratis is. Dus dan is dit toch wel weer een weliswaar kleine kostenpost.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29864 reacties
  • Antwoord
  • 21 januari 2025

Ik denk dat het wel klopt want de tarieven voor 2024 waren volgens mij € 55/75/105 en zijn met 10 euro verhoogd.

In 2024 kostte bij zelfservice stallingen (eerste 24 uur gratis en daarna € 0,55) een abonnement 55 euro, bij bewaakte stallingen (eerste 24 uur gratis en daarna € 1,35 per dag) 75 euro, en bij stallingen zonder eerste 24 uur gratis (€ 1,35 per dag) was het 105 euro.

Waar die 60 euro voor Ede-Wageningen (bewaakt) vandaan komt weet ik niet, dat moet haast wel 75 euro geweest zijn, of voor een tijdelijke zelfservice stalling.

Overigens ging het in Zwolle ook fout, zie 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3611 reacties
  • 21 januari 2025

Ede-Wageningen is ook de eerste 24 uur gratis. De € 85 is alleen nuttig als je je fiets regelmatig langer stalt. En dat was twee jaar geleden in de oude en veel te krappe stalling nog € 120,-, dus ik vind 't persoonlijk een koopje voor de nieuwe vs de oude stalling.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2365 reacties
  • 21 januari 2025
Henkpeetersen schreef:
Vareo schreef:
Charles76 schreef:

Maar de inflatie was echt geen 42 procent dus dit is niet de verklaring. 

Tja, als iets van 2 euro naar 4 euro gaat heb je opeens een prijsstijging van 100%...

De inflatie is welliswaar geen 100%, maar dat betekent nog niet dat de prijs niet met 100% kan stijgen door de inflatie.

Inflatie is een gemiddelde percentage, en niet alles stijgt gemiddeld.

De inflatie is dus zeker wel een verklaring waarom de prijs met 42% zou kunnen stijgen.

Wat zijn percentages toch gevaarlijk...

Reageer