Skip to main content
beantwoord

e-ticket

• 21 februari 2025
  • 7 reacties
  • 158 Bekeken

E-ticket online gekocht voor de reis datum  19/2 voor mijn vriendin. Helaas staat de ticket op mijn naam. Zij reist vanaf Rotterdam Blaak, ik Noordwijk naar s’Hertogenbosch.
Contact gehad met de klantenservice die mij aanraad een nieuwe ticket te kopen, want de naam kan niet meer veranderd worden en dat moet natuurlijk bij controle.

De medewerker zei dat de NS kan zien dat de niet gebruikte verkeerde ticket gecheckt kan worden door de NS dat deze niet gebruikt is en dat ik mijn geld terug zou krijgen.

Ik vraag nog of dit echt waar is. De dame zegt (helaas geen foto genomen van de chat) “ja ik zit hier niet te liegen…..” maar wel als de reis datum voorbij is.

Nou het was helemaal mis, ik krijg helemaal geen geld terug.

Ik zou graag mijn geld terug willen hebben.

Graag hoor ik een reactie.

Beste antwoord door rvdborgt

Heb je dit ticket via de NS-website of the NS-app gekocht? In de app staat een waarschuwing om alles goed te controleren omdat e-tickets niet worden terugbetaald. Die waarschuwing ontbreekt op de NS-website, waardoor NS zich daar niet op kan beroepen.

Bekijk origineel

7 reacties

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2614 reacties
  • Antwoord
  • 21 februari 2025

Heb je dit ticket via de NS-website of the NS-app gekocht? In de app staat een waarschuwing om alles goed te controleren omdat e-tickets niet worden terugbetaald. Die waarschuwing ontbreekt op de NS-website, waardoor NS zich daar niet op kan beroepen.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4033 reacties
  • 21 februari 2025

@Nautilus ik zou als ik u was dit aan de klantenservice voorleggen. Hier kunnen we weinig doen voor u.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13435 reacties
  • 21 februari 2025

In de voorwaarden die veel mensen zonder te lezen aanvinken staat dat na betaling restitutie en wijzigen niet mogelijk is.

NS kan bij een e-ticket niet zien of deze gebruikt is. Dat kan wel bij kaartjes uit de automaat omdat daar een chip inzit.

NS wil wel eens coulant zijn als het ticket nog niet geopend is. Is het niet geopend, dan zou je nog eens contact kunnen opnemen met NS klantenservice.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3707 reacties
  • 21 februari 2025
MoDe schreef:

In de voorwaarden die veel mensen zonder te lezen aanvinken staat dat na betaling restitutie en wijzigen niet mogelijk is.

NS kan bij een e-ticket niet zien of deze gebruikt is. Dat kan wel bij kaartjes uit de automaat omdat daar een chip inzit.

NS wil wel eens coulant zijn als het ticket nog niet geopend is. Is het niet geopend, dan zou je nog eens contact kunnen opnemen met NS klantenservice.

Er is hier jou al duizend keer uitgelegd dat dit soort ernstig beperkende voorwaarden niet in Algemene Voorwaarden mogen worden opgenomen maar klip en klaar bij aankoop dienen te worden aangegeven. Waarom refereer jij constant naar deze Algemene Voorwaarden?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2365 reacties
  • 21 februari 2025
Henkpeetersen schreef:

Er is hier jou al duizend keer uitgelegd dat dit soort ernstig beperkende voorwaarden niet in Algemene Voorwaarden mogen worden opgenomen maar klip en klaar bij aankoop dienen te worden aangegeven. Waarom refereer jij constant naar deze Algemene Voorwaarden?

Dit wordt toch ook voor de aankoop in de app aangegeven? De website is een ander verhaal…

Lezen van de voorwaarden is ook handig, die zou je niet zo maar moeten accepteren.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13435 reacties
  • 21 februari 2025
Henkpeetersen schreef:
MoDe schreef:

De reden dat ik refereer aan die voorwaarden is dat mensen die niet lezen en dat wel zouden moeten doen. Zeggen dat het voor aankoop aangegeven moet worden (gebeurt ook via die voorwaarden) verandert niets aan het feit dat mensen hier steeds terug komen omdat ze geld terug willen voor hun e-ticket.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2614 reacties
  • 21 februari 2025
MoDe schreef:
Henkpeetersen schreef:

De reden dat ik refereer aan die voorwaarden is dat mensen die niet lezen en dat wel zouden moeten doen. Zeggen dat het voor aankoop aangegeven moet worden (gebeurt ook via die voorwaarden) [...]

Zoals je weet, is dat is voor dergelijke ongebruikelijke voorwaarden onvoldoende. Daarom ook mijn vraag via welke weg het ticket is gekocht.

Reageer