jongeren dagkaart | NS Community
beantwoord

jongeren dagkaart

  • 12 August 2021
  • 19 reacties
  • 1436 Bekeken

Dag 

ik heb net een jongere dag kaart gekocht voor morgen 

maar het geld is al bij afgeschreven maar ik heb het kaartje nog steeds niet op mijn ns app kan dat even duren of is dit een fout? 
met vriendelijke groeten 

heike Jansen 

icon

Beste antwoord door Denice NS 12 August 2021, 13:37

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is er normaal binnen een paar minuten, zeker binnen een kwartier. Kijk even in de spamfolder. Als het echt niet lukt, neem dan contact op met Klantenservice.

 

Klopt je emailadres? Vaak wordt een net niet correct adres per ongeluk opgegeven. Dan ontvang je natuurlijk ook niks.

Hoi Heike. Welkom bij de Community.

Over het algemeen ontvang je je e-ticket binnen 15 minuten. Check ook altijd even je spamfolder. Indien je het ticket na 15 minuten nog niet hebt ontvangen dan kan je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice

Is jongeren dagkaart niet meer tekoop? Want als ik die aankoop knop drukken staat geen browser geïnstalleerd. 

Badge +3

Dat is een bekende bug bij Android telefoons, via deze link is het ook te koop.

Edit 2023 die bestelpagina werkt niet meer.

Okey. Bedankt. 

Bedankt voor deze tip. Ik sprak net iemand van de klantenservice en die zei, je moet een gele knoop zien om de jongeren dagkaart te kopen maar die zie ik dus echt niet mc ook niet op de pc. Dus ik ben nu echt geholpen! Bedankt 

Beste mensen,

Zojuist ook een dalkaart gekocht voor mijn zoon. Omdat deze pas minuten later binnenkwam, moesten we toch ‘gewoon’ inchecken. Hoe kunnen we het teveel betaalde reisgeld terugkrijgen? Wij dachten namelijk dat we de kaart op het station (bij automaat of balie) konden kopen.  Erg onhandig dat dit niet mogelijk is.

Groet,

Paul

Reputatie 7
Badge

Een dalkaart? Inchecken omdat die pas minuten later kwam? 

E-tickets zijn er in de meeste gevallen binnen 15 minuten en zijn dus niet ideaal om pas te kopen als je al wil vertrekken. Actieproducten en aanbiedingen, ik neem aan dat je de Jongeren Dagkaart bedoelt, zijn enkel online te koop. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met onze klantenservice. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.

Reputatie 7
Badge +3

Beste mensen,

Zojuist ook een dalkaart gekocht voor mijn zoon. Omdat deze pas minuten later binnenkwam, moesten we toch ‘gewoon’ inchecken. Hoe kunnen we het teveel betaalde reisgeld terugkrijgen? Wij dachten namelijk dat we de kaart op het station (bij automaat of balie) konden kopen.  Erg onhandig dat dit niet mogelijk is.

Groet,

Paul

Wij dachten… Misschien toch handiger om eerst informatie op te zoeken over iets wat je voor het eerst wil aanschaffen?

Voor de jongeren dagkaart is gekozen om deze alleen online te verkopen.

Wanneer een online gekocht kaartje na een paar minuten geleverd wordt, heb je veel geluk. Het streven is om het kaartje binnen 15 minuten te leveren, maar afhankelijk van welke provider je gebruikt kan dit ook langer duren.

Als je vrijwel direct na aankomst op station moet inchecken heb je te weinig tijd vooraf gepland. Ook als het kaartje wel op het station verkrijgbaar zou zijn geweest zou je te weinig tijd gehad hebben om het aldaar aan te schaffen.

Als aantoonbaar is dat incheck en kaartje voor dezelfde persoon zijn, heb je kans dat de klantenservice je tegemoet gaat komen.

Reputatie 7
Badge +3

Het streven is om het kaartje binnen 15 minuten te leveren, maar afhankelijk van welke provider je gebruikt kan dit ook langer duren.

 

Wat voor invloed heeft die provider dan precies?

Badge +3

Dat zal wel gaan om een e-mail ‘provider’ en dan zowel vanuit de verzendende en ontvangende kant.

Of dat een ‘provider’ mails onterecht als spam aanmerkt. Hoe dan ook, een e-ticket moet je toch echt wel binnen 15 minuten (vaak veel sneller) hebben, want anders is er een storing.

Voor een dubbel gekocht ticket (e-ticket niet ontvangen dus maar een kaartje uit de automaat gehaald of ingecheckt met ov-chipkaart) kan je inderdaad bij de Klantenservice terecht.

Reputatie 7
Badge +3

Het streven is om het kaartje binnen 15 minuten te leveren, maar afhankelijk van welke provider je gebruikt kan dit ook langer duren.

 

Wat voor invloed heeft die provider dan precies?

Zie reactie van @Robert B 

Badge +3

Toevoeging nog, als reactie op TS @Heike jansen,

Verwacht in ieder geval niet dat een via de NS app gekocht kaartje automatisch in je Tickets komt te staan.

Bij de Jongeren Dagkaart schijnt dat wel zo te zijn (een in-app aankoop?) maar voor de rest moet je het altijd even importeren vanuit je e-mail.

Dit voor Android toestellen, maar misschien dat Apple/iOS het zelf kan. Ik verwacht van niet (Apple en hun beveiligingen kennende).

Goedemiddag. De telefoon van mijn dochter is stuk. Kunnen we ook ook print maken van de jongeren dagkaart om in te checken?

Badge +3

Heb je een e-mail gekregen met daarin een knop ‘Haal mijn ticket(s) op’?

Dan zou je op die pagina een optie moeten hebben om te downloaden (en vervolgens uit te printen), maar voor een Jongerenticket gekocht in de app weet ik het niet zeker.

Lukt het niet, dan kan de Klantenservice misschien het ticket nasturen aan de hand van het ordernummer.

 

Reputatie 7
Badge +3

Inchecken kan niet met E-tickets. Code is om eventuele poortjes te openen.

De ticket kan via de bevestigingsmail worden geprint. Hij is wel alleen via de app te koop.

Badge +3

De ticket kan via de bevestigingsmail worden geprint. Hij is wel alleen via de app te koop.

Welnee @Erryt NS, dat laatste wordt gesuggereerd maar je kunt het ook gewoon kopen via https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart

Gelukkig maar, want lang niet alle jongeren hebben de mogelijkheid/toestemming van ouders om met hun telefoon te betalen.

Reageer