Skip to main content
beantwoord

lang parkeren bij een onbetaalde P+R

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik ga deze zomer op reis naar buitenland en wil graag mijn auto naast NS treinstation P+R gratis parkeren.   Ik kom pas na 30 dagen weer terug. Ik lees op NS dat NS P+R parkeren alleen maximaal 28 dagen mogen.  Is er een manier om een toestemming te aanvragen ?  Hoe moet ik nu verder om mijn reis met de trein en auto te combineren?

Beste antwoord door Floor NS

Hi iCDok! Welkom bij de NS Community. 

De parkeerplaats in Veenwouden (Feanwalden) lijkt geen Q-Park parkeerplaats te zijn en kan ik ook niet terugvinden als voorziening op de plattegrond van het station onze website. Ik vermoed dat deze parkeerplaats in het beheer van de gemeente is en raad je aan om jouw vraag daar te stellen. 

Bekijk origineel

6 reacties

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16573 reacties
  • 1 april 2025

Bij welk station is dit? Heeft die gratis P+R een slagboom waarbij je een kaartje moet trekken of andere manier (scannen kenteken) waarop geregistreerd wordt wanneer je je auto daar hebt geparkeerd? Zonder dat zal niet kunnen vast gesteld hoe lang je auto er staat. Zo heeft bv de P+R bij het station bij mij in de buurt geen slagboom, je kunt er zo op rijden en niemand weet hoe lang een auto er staat. 

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12651 reacties
  • 2 april 2025

Die regel van 28 dagen lijkt alleen te gelden voor betaalde P+R-terreinen. Bij onbetaalde P+R-terreinen wordt er geen kenteken gescand en zijn er (voor zover ik weet) geen beperkingen.

De afgelopen tijd hebben we een keer in Sassenheim en een keer in Dieren geparkeerd bij een gratis P+R. Ik heb daar niets kunnen ontdekken over een maximale parkeerduur. Je hoeft niet eens met het OV te reizen om gebruik te kunnen maken van deze gratis parkeervoorzieningen.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 2 april 2025

Bedankt voor het reactie  van mijn vraag. 
Het P+R parkeerplaats bij mij in de buurt (Feanwalden) heeft geen slagboom of scannen/camera, dus het blijkt een gewoon openbaar en gratis parkeerplaats.  

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 260 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

Hi iCDok! Welkom bij de NS Community. 

De parkeerplaats in Veenwouden (Feanwalden) lijkt geen Q-Park parkeerplaats te zijn en kan ik ook niet terugvinden als voorziening op de plattegrond van het station onze website. Ik vermoed dat deze parkeerplaats in het beheer van de gemeente is en raad je aan om jouw vraag daar te stellen. 

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12651 reacties
  • 4 april 2025

Het lijkt me verstandig dat de informatie over P+R wordt opgesplitst in betaalde terreinen van Q-Park en gratis terreinen zoals Bussum Zuid, Sassenheim en Veenwouden. De website levert nu verwarring op.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30128 reacties
  • 6 april 2025

Tja je zou het nog kunnen opzoeken via https://www.ns.nl/reisinformatie/in-de-buurt/?filters=PARK_AND_RIDE

Feanwalden https://www.ns.nl/stationsinformatie/fwd/feanwalden heeft geen NS (Q-Park) P+R dus die is van de gemeente (en in bijna alle gevallen gratis buiten de grote steden).

Reageer