beantwoord
Elektrische scooter mee in de trein?
Ik heb een scooter deze heeft géén benzine motor, maar wordt volledig via accu aangedreven, gelijk als een scootmobiel.
Ik zou deze graag in de trein willen meenemen. Kan dat en zo ja, wat kost het extra?
Ik zou deze graag in de trein willen meenemen. Kan dat en zo ja, wat kost het extra?
Beste antwoord door Loes
Een elektrische scooter mag met mij helaas niet mee. De voorwaarden zijn wat uit de oude tijd, maar het gaat om alle soorten brom- en snorfietsen. Het heeft zowel met veiligheid te maken als met ruimte.
Een elektrische scooter heeft gelukkig geen licht ontvlambare benzine bij zich, maar hoe wil je, zoals Hertog al aangeeft die scooter veilig de trein in krijgen? De SLT is nog het meest gelijkvloers, maar hoe wil je hem in de andere treinen krijgen zonder hulpmiddelen? Het scootmobiel heeft ook zijn afmetingen, maar dat gaat altijd gepaard met een AVG, hulp met de verrijdbare brug om deze erin te krijgen.
De veiligheid zit hem dus erin om hem veilig in de trein te krijgen en het kan gevaar opleveren voor andere reizigers als de scooter valt. Vandaar dat ook een elektrische scooter niet mee mag. Een scootmobiel kan natuurlijk ook omvallen, maar daar zijn op het moment van de AVG begeleiding collega's bij, die daar voor getraind zijn. Officieel staat in onze regels dat een hoofdconducteur geen AVG begeleiding mag uitvoeren. In geval van een calamiteit helpen we natuurlijk wel.
Hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen scheppen, anders hoor ik het graag.
Bekijk origineelEen elektrische scooter heeft gelukkig geen licht ontvlambare benzine bij zich, maar hoe wil je, zoals Hertog al aangeeft die scooter veilig de trein in krijgen? De SLT is nog het meest gelijkvloers, maar hoe wil je hem in de andere treinen krijgen zonder hulpmiddelen? Het scootmobiel heeft ook zijn afmetingen, maar dat gaat altijd gepaard met een AVG, hulp met de verrijdbare brug om deze erin te krijgen.
De veiligheid zit hem dus erin om hem veilig in de trein te krijgen en het kan gevaar opleveren voor andere reizigers als de scooter valt. Vandaar dat ook een elektrische scooter niet mee mag. Een scootmobiel kan natuurlijk ook omvallen, maar daar zijn op het moment van de AVG begeleiding collega's bij, die daar voor getraind zijn. Officieel staat in onze regels dat een hoofdconducteur geen AVG begeleiding mag uitvoeren. In geval van een calamiteit helpen we natuurlijk wel.
Hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen scheppen, anders hoor ik het graag.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.