Skip to main content
beantwoord

Eerste klas reizen met Studenten ov

• 27 februari 2025
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Goedemorgen,

Ik had een vraag mbt het reizen van eerste klas. Momenteel heb ik een studenten OV, waarbij ik doordeweeks ‘gratis’ reis. 1x in de week reis ik met de trein, maar wat zou de prijs zijn als ik dan tijdens deze rit 1e klas wil reizen? De trein heb ik pas na 09:00 en terug voor 17:00.

Beste antwoord door Tochjo

U kunt bij de kaartautomaat een Toeslag 2-1 kopen waarmee u in de eerste klas mag reizen. De prijs hiervan is een vast bedrag, afhankelijk van het tijdstip waarop u wilt reizen. Voor een hele dag kost het 25 euro, en voor de daluren op werkdagen kost het 10 euro. Voor een dag in het weekend kost het 6 euro.

Op deze pagina leest u hier meer over.

Bekijk origineel

4 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13146 reacties
  • Antwoord
  • 27 februari 2025

U kunt bij de kaartautomaat een Toeslag 2-1 kopen waarmee u in de eerste klas mag reizen. De prijs hiervan is een vast bedrag, afhankelijk van het tijdstip waarop u wilt reizen. Voor een hele dag kost het 25 euro, en voor de daluren op werkdagen kost het 10 euro. Voor een dag in het weekend kost het 6 euro.

Op deze pagina leest u hier meer over.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3764 reacties
  • 27 februari 2025

edit. Ik zie dat Tochjo een beter antwoord heeft gegeven.

• Reisleider*
  • 111 reacties
  • 27 februari 2025
KimStr schreef:

Goedemorgen,

Ik had een vraag mbt het reizen van eerste klas. Momenteel heb ik een studenten OV, waarbij ik doordeweeks ‘gratis’ reis. 1x in de week reis ik met de trein, maar wat zou de prijs zijn als ik dan tijdens deze rit 1e klas wil reizen? De trein heb ik pas na 09:00 en terug voor 17:00.

Goedemorgen KimStr,

Helaas kun je je Studentenreisproduct niet gebruiken om eerste klasse te reizen. 
mocht je eerste klasse willen reizen, dan dien je een voltarief kaartje te kopen.

je kunt eventueel, als je je reisdatum weet, je kaartje alvast aanschaffen. Op veel trajecten kun je, als je je kaartje tot minimaal 1 dag van tevoren koopt, extra korting krijgen.

zie ook: https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-reizende-student/veelgestelde-vragen/studentenreisproduct-gebruiken/

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13541 reacties
  • 27 februari 2025
Sg_sg1 schreef:
KimStr schreef:

Goedemorgen,

Goedemorgen KimStr,

Helaas kun je je Studentenreisproduct niet gebruiken om eerste klasse te reizen. 
mocht je eerste klasse willen reizen, dan dien je een voltarief kaartje te kopen.

je kunt eventueel, als je je reisdatum weet, je kaartje alvast aanschaffen. Op veel trajecten kun je, als je je kaartje tot minimaal 1 dag van tevoren koopt, extra korting krijgen.

Reizigers met een ov-chipkaart op saldo kunnen bij een NS automaat een upgrade kopen. Studenten reizen met hun SRP op saldo.

Graag de voorwaarden waarin staat dat er met SRP geen upgrade meer gekocht kan worden. Mogelijk ben je in de war met bepaalde acties waarbij reizigers met SRP worden uitgesloten.

@KimStr voor zover ik weet is het nog steeds mogelijk om met een SRP een toeslag 1e klas aan te schaffen. Zie verder reactie ​@Tochjo 

Reageer