beantwoord
In- en uitchecken met keuzedagen
Het gebruik van keuzedagen is mij wel duidelijk op één punt na: ik ben een treinliefhebber en reis op zo'n keuzedag van hot naar her door het land. Over het algemeen weet ik niet wat mijn programma als ik aan een keuzedag begin. Er staat in de folder dat je bij het eind van een treinreis moet uitchecken en aan het begin weer inchecken, maar als je overstapt hoef je dat niet. Ooit blijf ik 10 minuten ergens, ooit ook een paar uur. Maakt me niet wat ik moet doen, maar ik wil het wel goed doen. 😃.
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
Beste antwoord door Pe_pe
1) U moet zodanig in- en uitchecken dat u altijd een toegestane reisroute aflegt van het incheckstation naar het uitcheckstation. Dat houdt in dat de NS-reisplanner die route moet tonen als u een reis tussen die twee stations opvraagt. Om van hot naar her te reizen, zult u wellicht op een of meer stations uit- en weer in moeten checken om als het ware een via-station op te geven. Let er daarbij op dat poortjes een aparte uit- en incheckzijde hebben en dat het na uitchecken bij een paaltje 100 seconde duurt voor u weer bij hetzelfde paaltje kunt inchecken.
2) Na het inchecken moet u binnen een half uur aan de reis beginnen, maar u mag de reis op elk ander station wel onbeperkt onderbreken, zolang u maar binnen 6 uur na het inchecken ergens anders uitcheckt. Verlaat u echter de OV-chipkaartzone (door poortjes of langs paaltjes), dan bent u verplicht om uit te checken (en later als u verder reist weer in te checken).
3) Bij overstappen van de ene naar de andere vervoerder, moet u altijd eerst uitchecken bij de ene vervoerder en daarna inchecken bij de andere vervoerder.
Bekijk origineel2) Na het inchecken moet u binnen een half uur aan de reis beginnen, maar u mag de reis op elk ander station wel onbeperkt onderbreken, zolang u maar binnen 6 uur na het inchecken ergens anders uitcheckt. Verlaat u echter de OV-chipkaartzone (door poortjes of langs paaltjes), dan bent u verplicht om uit te checken (en later als u verder reist weer in te checken).
3) Bij overstappen van de ene naar de andere vervoerder, moet u altijd eerst uitchecken bij de ene vervoerder en daarna inchecken bij de andere vervoerder.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.