In de web interface voor het omzetten van het bestaande abonnement naar NS-Flex valt het mij op dat de switch-datum niet instelbaar is. Dit houdt mij af van het nu maken van de switch. Mijn oogpunt was om de switch per 1 oktober uit te laten voeren zodat de maand overzichten van afwijkende reizen ook samenvallen met de werkelijke maanden. Over dit punt heb ik van andere forum bezoekers al opmerkingen gelezen. Het blijkt nu dat ik het alleen op dit moment kan laten omzetten. De datum van omzetting is geen datumkiezer, zoals bij de aanschaf van een OV-kaart wel het geval is, zou je die ook willen bestellen.

Ik heb die web interface heen en terug gecheckt maar kan echt geen punt vinden waarop die datum van omzetting is aan te passen. Ik ben nu van plan om deze bestelling pas 1 oktober online uit te voeren. Als ik het correct heb dat de web interface die mogelijkheid niet heeft dan begrijp ik dat niet goed, want het is onhandig voor de NS en voor haar reizigers om die datum niet te kunnen kiezen.
Hebben meer mensen het plan om de maandopgaaf willen harmoniseren met de werkelijke maanden, dan kan dit bij de maandwissel tot ongewenste drukte leiden op de NS web interface.
De web interface kan het blijkbaar niet, is er een andere manier om een andere datum dan de opdrachtdatum?