Skip to main content
beantwoord

40% korting gemist

• 28 februari 2025
  • 5 reacties
  • 161 Bekeken

Op 26 febr. j.l. heb ik een E-ticket gekocht via de website voor een reis naar Ermelo. Ik heb een NS dal-abt. Het bleek, dat de 40% korting niet werd toegepast op dat E-ticket. Ik log in via mijn account, dan moet NS toch zien wat mijn leeftijd is en recht heb op die korting en die toepassen ? Vreemd!! Hoe krijg ik die korting alsnog verrekend?

Beste antwoord door Robert B

Je kunt het verschil drie keer per kalenderjaar terugvragen via https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html kies voor vergeten abonnement.

Bekijk origineel

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13153 reacties
  • 28 februari 2025

Abonnementhouders kunnen alleen van de korting van hun abonnement profiteren als zij in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop hun abonnement staat.

U kunt rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uw situatie uit te leggen aan een medewerker van NS en vragen of u het verschil in ritprijs vergoed kunt krijgen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Overigens geeft NS geen korting op e-tickets op basis van leeftijd.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 28 februari 2025

Je kunt het verschil drie keer per kalenderjaar terugvragen via https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html kies voor vergeten abonnement.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 28 februari 2025

Je hebt alleen recht op de korting van het abonnement als je in de daluren in- en uitcheckt met de ov-chipkaart waarop dat abonnement staat.

• Koploper****
  • 28 februari 2025
Gyshofman schreef:

Op 26 febr. j.l. heb ik een E-ticket gekocht via de website voor een reis naar Ermelo. Ik heb een NS dal-abt. Het bleek, dat de 40% korting niet werd toegepast op dat E-ticket. Ik log in via mijn account, dan moet NS toch zien wat mijn leeftijd is en recht heb op die korting en die toepassen ? Vreemd!! Hoe krijg ik die korting alsnog verrekend?

Met een eticket kan de conducteur niet controleren of je inderdaad in de daluren bent vertrokken. Omdat daar misbruik van gemaakt werd krijgt je alleen korting als je incheckt met je chipkaart.

Of je geld terug krijgt is maar zeer de vraag omdat niet te controleren valt of je in de daluren of in de spitsuren hebt gereisd.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 28 februari 2025
Tamzin schreef:

Met een eticket kan de conducteur niet controleren of je inderdaad in de daluren bent vertrokken.

Toch zijn er vele e-tickets verkrijgbaar die alleen maar in de daluren geldig zijn. Het is overigens ook heel makkelijk te controleren. Door te controleren.

Tamzin schreef:

Omdat daar misbruik van gemaakt werd

Is het ooit mogelijk geweest om e-tickets met korting te kopen terwijl je abonnement op de OV-chipkaart staat?

Reageer