Ik moet binnenkort van Bunnik naar Alphen a/d Rijn, maar met een tussenstop waardoor de reis langer duurt, en nu vraag ik me af: wat gebeurt er dan als ik in Alphen uitcheck na een zekere tijd?
Als dat later is dan wat te verwachten zou zijn bij een rechtstreekse reis, ben je dan automatisch uitgecheckt (oftewel: het incheckbedrag is en blijft afgeschreven) en komt er dan dus opnieuw op het paaltje te staan dat je op dat moment incheckt?
Ik verwacht dat dan ook eventuele vertragingen daarin meegenomen zijn en automatisch aan het paaltje doorgegeven worden of, en dat lijkt me realistischer, dat er een flinke marge ingebouwd zit.
Maar hoe groot is die marge dan? En is dat dan inderdaad afhankelijk van die reis, Bunnik - Alphen?
Of is er een vaste tijd van een aantal uur waarna je automatisch uitcheckt, ongeacht de reis?
En kom je daar dan bij erg lange reizen (denk aan Middelburg - Groningen), dus altijd al overheen? En in dat laatste geval...is het dan de bedoeling en verwachting dat alle reizigers die die lange reizen maken standaard niet uitchecken, of dat achteraf via de klantenservice gaan regelen??
Ik wil het dus graag voor mezelf weten voor een bestaande reis in de toekomst, maar ik vraag me ook meteen het eea af over hypothetische situaties. Ik kan hier niets over vinden op de ns site...Als iemand hier het weet of weet hoe/waar ik moet zoeken, alvast bedankt!
beantwoord
Na hoeveel tijd word je automatisch uitgecheckt?
Beste antwoord door Denice NS
Als je van plan bent je reis te onderbreken dien je op je tussenstation uit- en weer in te checken, annema-trein. Stel je stapt om 12.22 uur in Bunnik op de trein en je gaat er in Utrecht uit om bijvoorbeeld de stad in te gaan dan dien je daar dus uit te checken. Reis je bijvoorbeeld pas weer verder om 15.25 uur en je staat om 12.15 uur ingecheckt in Bunnik zal de conducteur constateren dat jij tussentijds niet uit- en in hebt gecheckt en is de kans groot dat je een boete krijgt (€ 50 + de ritprijs).
Bekijk origineelReageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.