Gisteren m'n nieuwe OV-chipkaart na kaartvernieuwing bij NS in gebruik genomen, maar nu een dag later valt me wat op in de reishistorie in Mijn NS. (Waar de nieuwe kaart al door NS toegevoegd bleek, handig)
Allereerst dat het met de nieuwe kaart echt tot de volgende dag duurt voor de reistransacties erop staan, die zag ik eerder (met saldo-abonnement nog) altijd wel direct maar dan vaak incompleet in de app. Nu helemaal niet.
Opvallendste echter: ik heb met de nieuwe kaart op Amersfoort Centraal m'n fiets probleemloos gestald en in Groningen zonder enige problemen een OV-fiets ermee gehuurd; maar die fiets-transacties zie ik nu nergens terug. Alleen m'n reistransacties staan in het overzicht.
De transacties zijn wel op het nieuwe kaartnummer bekend, want de OV-fiets ritinformatie in de app (die je overigens met een nieuwe kaart opnieuw aan blijkt te moeten zetten) toont de rit wel.
Overigens zijn er wel meer opvallende dingen: zo hebben al m'n abonnementen in Mijn NS opeens 9 oktober 2024 als ingangsdatum (via OV-chipkaart zie ik wel de oorspronkelijke datum) en als ik bij m'n nieuwe kaart een abonnement aanklik kom ik op een pagina die aangeeft dat het op m'n oude kaart staat.