Skip to main content
beantwoord

verwarrende informatie op ns app

Ik reis regelmatig met de stadsbus lijn1 en daarna lijn 108 vanuit Ede naar Apeldoorn. Vaak krijg ik op de ns app te zien dat de overstap op lijn 108 niet mogelijk is, maar rijdt de bus toch wel. Ik kan er niet op vertrouwen dat de app juiste informatie geeft. Zo is reizen met ov geen pretje!

Beste antwoord door Rory NS

Sat vervelend dat de reisinformatie niet altijd klopt. Wij krijgen deze van andere vervoerders aangeleverd en verwerken deze in onze Reisplanner. kun je delen welke reis je precies maakt? En maak je wel eens gebruik van andere reisinformatie-apps of websites, zoals 9292? Klopt de informatie daar wel?

Bekijk origineel

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 1 april 2025

Sat vervelend dat de reisinformatie niet altijd klopt. Wij krijgen deze van andere vervoerders aangeleverd en verwerken deze in onze Reisplanner. kun je delen welke reis je precies maakt? En maak je wel eens gebruik van andere reisinformatie-apps of websites, zoals 9292? Klopt de informatie daar wel?

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1 april 2025

Vaak zie je dat wanneer een bus te vroeg of te laat is, de app een overstap niet meer kan maken. Ookal is die overstap nog 5 minuten o.i.d.

De app loopt dan stuk op bijvoorbeeld een stuk lopen van het ene busperron naar een andere perron, die gepland is van bijvoorbeeld 14.11 tot 14.14 in een reis. Als de bus dan om 14.12 aankomt, denkt de app dat je de overstap op de wandeling niet haalt.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 1 april 2025

NS rijdt geen bussen en de reisplanner van NS doet het toch echt alleen echt goed voor treinen van NS. Gebruik de reisplanner van de vervoerder waarmee je reist of bijvoorbeeld die van 9292. Dat kan zomaar eens beter gaan.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 1 april 2025

'T zou handig zijn als er 1 app was die alle vervoerders goed liet zien 😃, ik zou 't met alle liefde zelf doen.

'T word eens tijd dat het OV in Nederland één geheel vormt.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 1 april 2025

​@Gorott dat doet 9292 toch al een tijdje?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 1 april 2025
Olav93 schreef:

​@Gorott dat doet 9292 toch al een tijdje?

Niet goed genoeg in mijn optiek 😀.

Ik vind 9292 persoonlijk een vreselijke app, en gebruik 'm ook alleen wanneer de NS app met rare adviezen komt waar ik niks van geloof.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1 april 2025

Ik vind de NS app, ook met bussen, altijd nog de meest overzichtelijke. 

Alleen vooral de laatste tijd merk ik dat er allerlei functies kapot zijn. O.a. realtime informatie van een busrit, de kaart met de lijn etc.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

BTM adviezen in de NS planner komen van 9292, dus als die zegt dat een bus-bus overstap niet haalbaar is zal 9292 waarschijnlijk hetzelfde tonen.

Reageer