Skip to main content

Misschien ligt het aan mij maar de coördinatie bij de halte voor trein vervangend vervoer in Arnhem lijkt met de dag slechter te worden. In het begin leek het allemaal prima te lopen, nu in de tweede week lijkt het beduidend slechter te zijn.

Overzicht lijkt te missen bij de mensen die assisteren. Bussen worden op random plek neergezet. Al paar keer meegemaakt dat een stopbus die tussen de snelbussen staat nagenoeg leeg wegrijd terwijl en bij plek voor Ede-Wageningen genoeg mensen staan te wachten.  Door dit soort ongein ben ik van 1,5 uur naar 3 uur reistijd gegaan (geen files)….. op een traject waar ik normaal deur tot deur 45 minuten over doe.

ik ben blij dat er vervangend vervoer is maar van 1,5 uur naar 3 uur door onder andere slechte coördinatie lijkt mij niet helemaal de bedoeling

Dat gaat al jaren zo bij treinvervangend vervoer. Het gaat er chaotisch aan toe. Ik heb de indruk dat die mensen in de gele hesjes maar wat doen. Daarom vermijd ik dit soort vervoer.


Altijd een verrassing bij dit soort vervoer. Je kan geluk of pech hebben. Overal gaat het anders, stop-of snelbus is vaak onduidelijk en soms rijden chauffeurs opeens toch de snelle route terwijl het een stopbus zou zijn (en vice versa). Op aansluitingen kan je sowieso niet rekenen, ook een kwestie van geluk hebben. Ik vermijd het zoveel mogelijk, neem als het kan een reguliere busverbinding (dan maar op eigen extra kosten) en mocht ik toch écht met de NS-bus moeten reken ik standaard een uur speling in. Helaas gaat we het de komende jaren steeds vaker zien.


Gelukkig heb ik de luxe ook om een alternatieve route te nemen (de stoptrein naar Rhenen rijdt nog wel op (een groot deel van) dit traject).

 

Woon vlak naast een station op deze route en zie zelden mensen in de bussen zitten, die overigens over de meest vreemde routes en kleine steegjes rijden, terwijl ik op het stationsplein wel mensen zie staan wachten. 

 

Goed, nu kan dit toeval zijn en aan mijn selectieve waarneming liggen. 


Reageer