Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Abonnementen-update vanaf eind 2020

Vanaf eind 2020 gaan de meeste ‘klassieke’ abonnementen over naar NS Flex. Daarna veranderen vanaf 2021 de voorwaarden van het Voordeelurenabonnement en de Keuzedagen.

 

Dit verandert er voor het Voordeelurenabonnement en Keuzedagen:

Het Voordeelurenabonnement geeft vanaf 2021 geen korting meer in de middagspits, doordeweeks tussen 16.00 en 18.30 uur. Ook de Keuzedagen voor 60+ zijn dan niet meer geldig in de middagspits. Door het groeiend aantal reizigers wordt de middagspits steeds drukker en de noodzaak steeds groter om te zorgen voor een betere spreiding van onze reizigers over de dag. We kunnen daardoor het geven van 40% korting in de spits niet meer volhouden.

Ter compensatie daalt de prijs van het Voordeelurenabonnement met € 7 en gaat de geldigheid van de Keuzedagen naar 1 jaar ipv 2 maanden. Het Voordeelurenabonnement en Keuzedagen blijven alleen voor de huidige gebruikers bestaan. Keuzedagen kunnen vanaf eind 2020 niet meer nieuw besteld worden. Daarvoor in de plaats komen er Flexdagen.

 

Waarom gaan de meeste abonnementen over naar NS Flex?

NS Flex voegt extra’s toe aan je huidige abonnement: je reist op rekening, dus nooit meer vooraf saldo laden, geen verplichte borg meer nodig op je OV-chipkaart en maandelijks je korting kunnen aanpassen. Extra reis- en betaalgemak dus!

Voor reizigers die toch liever op saldo reizen, blijft het huidige Dal Voordeel abonnement beschikbaar.

 

Heb jij een ‘klassiek’ NS-abonnement (niet NS Flex)?

Dan houden we je persoonlijk op de hoogte via brief of e-mail. Je hoeft nu nog niets te doen, drie maanden voordat de wijzigingen ingaan krijg je van ons bericht.

 

Voor verdere inhoudelijke informatie over de wijzigingen, zie: ns.nl/abonnementen-update

Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn, die niet worden beantwoordt in onderstaande V&A, dan kunnen deze in dit topic gesteld worden.

 

Vraag en antwoord:

V: het Voordeelurenabonnement en de Keuzedagen blijven dus wel nog bestaan?

A: Ja, maar alleen voor de huidige gebruikers ervan. Je kunt geen Voordeelurenabonnement of, vanaf eind 2020, Keuzedagen meer bestellen. Maar als je ze al hebt, hou je ze. Keuzedagen kunnen niet samen met een NS Flex abonnement, dus naast je Keuzedagen moet je dan wel óf een Voordeelurenabonnement, óf een Dal Voordeel abonnement hebben.

 

V: Gelden de extra kortingsdagen voor het Voordeelurenabonnement nog steeds?

A: Nee, de tijden waarop je korting krijgt worden gelijkgetrokken met het Dal Voordeel abonnement. Dat is dus het hele jaar volgens de daluren: doordeweeks tussen 9.00 en 16.00 uur en tussen 18.30 en 6.30 uur, in de weekenden en op bepaalde feestdagen de hele dag. De extra kortingsdagen, zoals de vrijdag na Hemelvaart, de zomermaanden juli en augustus en de dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw, vervallen. 

 

V: Reis ik nu altijd op vol tarief in de middagspits?

A: Nee, ook voor het Voordeelurenabonnement is het incheckmoment leidend voor het tarief. Begin je aan jouw reis in de daluren, bijvoorbeeld om 15:30, dan zal de hele reis met 40% korting zijn, ook als je de reis afmaakt tijdens de middagspits.
 

V: Compenseren jullie je klanten voor het minder kunnen gebruiken van Voordeelurenabonnement en Keuzedagen?

A: Ja, dat doen we. De prijs voor het Voordeelurenabonnement daalt met € 7 per jaar. De geldigheid van de Keuzedagen gaat naar 1 jaar, je hoeft ze niet meer per 2 maanden te gebruiken. Dat geeft je meer vrijheid om zelf je reisdagen te bepalen.

 

V: Waarom komen jullie zo vroeg met deze mededeling? Het gaat pas over een jaar in.

A: We willen graag onze klanten goed informeren en voorbereiden op de veranderingen die komen gaan.

 

V: Ik heb nu een maandabonnement. Wat gebeurt daarmee?

A: Ook de maandabonnementen gaan over naar NS Flex. Bij NS Flex kan je je abonnement maandelijks aanpassen of opzeggen. Daarnaast introduceren we 2 prepaid maandkaarten: Traject Vrij of Altijd Vrij die te koop zijn bij een NS-kaartautomaat. Deze prepaidkaarten zijn wat duurder dan de NS Flex variant.

 

V: Ik heb een regionaal abonnement. Nu kan dat nog niet samen met NS Flex. Straks wel?

A:Ja, we werken hard aan een oplossing zodat je straks NS Flex kunt combineren met een ander OV-kortingsabonnement.

 

V: Gaat Kids Vrij naar NS Flex?

A: Nee, het Kids Vrij blijft zoals het nu is, namelijk reizen op saldo

 

V: Ik wil liever niet reizen op rekening. Wat zijn m’n opties:

A: Je kunt kiezen voor het Dal Voordeel abonnement met reizen op saldo. Dit blijft bestaan. Verder komt er een prepaid Traject Vrij Maandkaart en een prepaid Altijd Vrij maandkaart.

 

V: Waarom doet NS dit?

A: Door het groeiend aantal reizigers en het drukker worden van de middagspits, kunnen we het geven van 40% korting tijdens de spits niet meer volhouden. Voor wat betreft de overgang naar NS Flex: de nieuwe Flex abonnementen geven zoveel meer reis- en betaalgemak voor treinreizigers, dat we veel meer mensen hiermee willen laten kennismaken. Daarnaast zorgen we met een kleiner aantal abonnementen voor meer overzicht en duidelijkheid voor klanten én personeel.

 

V: Ik ben blij met mijn huidige abonnement, moét ik een ander abonnement nemen?

A: De “klassieke” abonnementen Altijd Voordeel, Dal en Weekend Vrij, Altijd Vrij en Traject Vrij gaan over naar NS Flex. Het Voordeelurenabonnement blijft bestaan voor huidige gebruikers en het Dal Voordeel abonnement blijft, naast reizen op rekening, ook als reizen op saldo bestaan voor huidige en nieuwe gebruikers.

 

V: Hoe weet ik wat straks het juiste abonnement is?

A: van alle ‘klassieke’ abonnementen komt er een NS Flex-variant. Op ns.nl/flex vind je alle verschillende abonnementen overzichtelijk naast elkaar en kun je kiezen wat er het beste bij jouw reisgedrag past.

 

V: Ik wil niet naar NS Flex, maar een Dal Voordeel past niet bij mijn reisgedrag.

A: Naast het Dal Voordeelabonnement komen er nog 2 opties voor mensen die geen NS Flex willen: een prepaid Traject Vrij maandkaart en een prepaid Altijd Vrij maandkaart.

 

V: Wanneer kan ik meer informatie van jullie verwachten?

A: Drie maanden voordat er iets voor jou wijzigt (als het jou betreft), krijg je van ons een e-mail of een brief.

 

V: Ik heb de vooraankondiging via e-mail of brief van 5 november niet ontvangen. Wat nu?

A: Dat is vervelend. We doen er alles aan om onze klanten persoonlijk te informeren. Alle actuele informatie vermelden we op onze website. Ga daarvoor naar ns.nl/abonnementen-update.

 

V: Ik heb NS Flex, wat verandert er voor mij?

A: Als je NS Flex hebt, verandert er niets.

 

Edit 07.11 - Twee V&A's toegevoegd.


1115 reacties

Badge +3

Die €10 wordt inderdaad vermeld als je bestelt via bijv. ns.nl/flex.

Kies een abonnement van € 5 of meer en bespaar € 10 administratiekosten. Je kunt je keuze na 1 maand gratis aanpassen.

Die melding kan je gewoon negeren als je al een doorlopend NS abonnement hebt.

Mijn dochter heeft nu even een tijdje geen les op school gehad, maar dit zal binnenkort wel weer beginnen. Wij moeten dan weer een traject abonnement voor haar kopen, meestal een maandkaart. Klopt het dat een trajectkaart er nu ook helemaal verdwijnen ?

Badge +3

Mijn dochter heeft nu even een tijdje geen les op school gehad, maar dit zal binnenkort wel weer beginnen. Wij moeten dan weer een traject abonnement voor haar kopen, meestal een maandkaart. Klopt het dat een trajectkaart er nu ook helemaal verdwijnen ?

Bij een maandabonnement kan je het niet stoppen door over te stappen naar Flex, maar kan je 50% korting krijgen op een volgend maandabonnement. Via de klantenservice (lange wachttijden overdag).

Wacht de toekomst af, want treinreizen zal zeker niet meer zo vrijblijvend zijn als nu. Dus met het ov naar school wordt echt nog wel een dingetje!

Reputatie 7
Badge +1

Mijn dochter heeft nu even een tijdje geen les op school gehad, maar dit zal binnenkort wel weer beginnen. Wij moeten dan weer een traject abonnement voor haar kopen, meestal een maandkaart. Klopt het dat een trajectkaart er nu ook helemaal verdwijnen ?

Nee, het Traject Vrij abonnement verdwijnt niet, maar wordt naar verwachting rond eind 2020 omgezet naar NS Flex. Theoretisch gezien verdwijnt het Traject Vrij jaarabonnement, maar de prijzen per maand voor de Flex variant zullen hoogstwaarschijnlijk gelijk worden aan de prijs per maand voor het klassieke jaarabonnement.

Voor klanten die geen gebruik willen maken van Flex komt er een prepaid variant van het Traject Vrij maandabonnement welke een stukje duurder is dan de Flex variant.

U kunt de administratiekosten negeren als u deze te zien krijgt tijdens het bestelproces, die zijn er namelijk niet bij het wijzigen van een bestaand abonnement naar Flex. Dit is een standaardmelding bij een aanvraag van een nieuw NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex zonder abonnement op een kaart waar nog geen product van NS staat. Als het wel in rekening gebracht is gaat er wat fout en zult u contact op moeten nemen met de klantenservice om dat recht te zetten.

Let er op dat wanneer u een wijziging van het Voordeelurenabonnement naar NS Flex maakt u nooit meer terug kunt naar het Voordeelurenabonnement, omdat het abonnement niet meer aangeboden wordt. Als u de voordelen van het Voordeelurenabonnement wilt behouden (middagspits korting, korting de gehele dag tijdens zomerperiode) t.o.v. het Dal Voordeel abonnement is het misschien beter om niet over te stappen naar NS Flex.

Helaas kom ik niet verder Een pagina met de volgende melding blijft terugkomen, ook als ik op de toets VERDER druk:   “Ingevoerde kaart bevat een bestaand contract, log in met je mijnNS account om hieraan een wijziging te kunnen brengen. (WS-0021) Er staat al een abonnement op saldo op je OV-chipkaart. Stap over naar NS Flex om hier gebruik van te maken. (999) De Keuzedagen van je huidige abonnement bestaan niet binnen NS Flex en komen te vervallen. (502) Het Voordeelurenabonnement is niet beschikbaar binnen NS Flex. Kies een ander abonnement om met NS Flex te reizen. (506)”
Reputatie 7
Badge +3

U kunt de administratiekosten negeren als u deze te zien krijgt tijdens het bestelproces, die zijn er namelijk niet bij het wijzigen van een bestaand abonnement naar Flex. Dit is een standaardmelding bij een aanvraag van een nieuw NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex zonder abonnement op een kaart waar nog geen product van NS staat. Als het wel in rekening gebracht is gaat er wat fout en zult u contact op moeten nemen met de klantenservice om dat recht te zetten.

Let er op dat wanneer u een wijziging van het Voordeelurenabonnement naar NS Flex maakt u nooit meer terug kunt naar het Voordeelurenabonnement, omdat het abonnement niet meer aangeboden wordt. Als u de voordelen van het Voordeelurenabonnement wilt behouden (middagspits korting, korting de gehele dag tijdens zomerperiode) t.o.v. het Dal Voordeel abonnement is het misschien beter om niet over te stappen naar NS Flex.

Helaas kom ik niet verder Een pagina met de volgende melding blijft terugkomen, ook als ik op de toets VERDER druk:   “Ingevoerde kaart bevat een bestaand contract, log in met je mijnNS account om hieraan een wijziging te kunnen brengen. (WS-0021) Er staat al een abonnement op saldo op je OV-chipkaart. Stap over naar NS Flex om hier gebruik van te maken. (999) De Keuzedagen van je huidige abonnement bestaan niet binnen NS Flex en komen te vervallen. (502) Het Voordeelurenabonnement is niet beschikbaar binnen NS Flex. Kies een ander abonnement om met NS Flex te reizen. (506)”


Een Voordeelurenabonnement kan alleen opgezegd worden of gewijzigd via de klantenservice. Neem daarom contact op met NS klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat. Wilt u bellen, doe dat 's avonds laat.

 

U kunt de administratiekosten negeren als u deze te zien krijgt tijdens het bestelproces, die zijn er namelijk niet bij het wijzigen van een bestaand abonnement naar Flex. Dit is een standaardmelding bij een aanvraag van een nieuw NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex zonder abonnement op een kaart waar nog geen product van NS staat. Als het wel in rekening gebracht is gaat er wat fout en zult u contact op moeten nemen met de klantenservice om dat recht te zetten.

Let er op dat wanneer u een wijziging van het Voordeelurenabonnement naar NS Flex maakt u nooit meer terug kunt naar het Voordeelurenabonnement, omdat het abonnement niet meer aangeboden wordt. Als u de voordelen van het Voordeelurenabonnement wilt behouden (middagspits korting, korting de gehele dag tijdens zomerperiode) t.o.v. het Dal Voordeel abonnement is het misschien beter om niet over te stappen naar NS Flex.

Helaas kom ik niet verder Een pagina met de volgende melding blijft terugkomen, ook als ik op de toets VERDER druk:   “Ingevoerde kaart bevat een bestaand contract, log in met je mijnNS account om hieraan een wijziging te kunnen brengen. (WS-0021) Er staat al een abonnement op saldo op je OV-chipkaart. Stap over naar NS Flex om hier gebruik van te maken. (999) De Keuzedagen van je huidige abonnement bestaan niet binnen NS Flex en komen te vervallen. (502) Het Voordeelurenabonnement is niet beschikbaar binnen NS Flex. Kies een ander abonnement om met NS Flex te reizen. (506)”


Absoluut niet.

Mijn echtgenoot met exact dezelfde voordeelurenkaart met nog enkele vrijreizendagen heeft het vanmorgen omgezet naar Flex zonder abonnement. Er werk ook keurig bij vermeld welk bedrag er gerestitueerd wordt en dat het product wel eerst “opgehaald” kan worden voor 25 mei.

Ref: R03_0206001715 voor uw informatie.

Reputatie 1

Ik heb ook nog een VDU kaart en ben natuurlijk niet verheugd over deze verandering. Ik denk nu na wanneer en op welke Flex abonement ik overstap. Hier een paar vragen over:

 

  1. Snap ik het correct, dat er bij een internationale reis er geen middagspits bestaat? Blijft dat zu met ee Dal Voordeel abo? Kan men dan op Vrijdag om 17 uur met korting een internationaal reis beginnen?
  2. Is een Railplus kaartje met een NS Flex abo te kopen net zoals het voor een VDU gaat?
  3. Indien men bijvoorbeeld op 12 februari van Weekend Voordeel na Dal Vordeel overstapt, kan dit dan op 13 maart weer veranderd worden en hoe word dat afgerekend? Per dag of per maand?

 

Reputatie 7
Badge +1

Vraag 1: Ook bij internationale reizen gelden de normale tijden voor de dal- en spitsuren bij NS Flex abonnementen. De reis tot aan de grens is een binnenlandse reis, waarbij de abonnementsvoorwaarden gelden. Voor tickets waarbij het mogelijk is om 40% of 100% korting te krijgen bij uw reis dient uw abonnement geldig te zijn tot aan de Nederlandse grens. Als u op vrijdag om 17:00 met korting wilt reizen mag dat alleen als u beschikt over een Altijd Vrij abonnement (100% korting) of van een Altijd Korting abonnement (20% korting, zelf uitchecken op het laatste station waar de OV-Chipkaart geldig is). De reisplanner houdt zelf geen rekening met dal- en spitsuren.

Vraag 2: Railplus is niet beschikbaar bij NS Flex, omdat het hier om een doorlopend maandabonnement gaat en niet een jaarabonnement. Bovendien wilt NS zelf eigenlijk al af van de Railplus kaart.

Vraag 3: Tussen elke wijziging moet minimaal 1 maand zitten. Als uw abonnementsmaand op de 12e begint en u een wijziging op de 13e maakt krijgt u de abonnementskosten van 13 maart t/m 11 april teruggestort. Hoeveel u precies terug krijgt wordt berekend door: (abonnementskosten : aantal abonnementsdagen x aantal niet gereisde dagen). Deze kosten krijgt u, mogelijk verrekend met de nieuwe abonnementskosten, meestal via een tussentijdse factuur terug of anders op de maandfactuur. U dient wel de volledige kosten van uw oude abonnement te voldoen op de 12e.

Badge +3

Ik heb ook nog een VDU kaart en ben natuurlijk niet verheugd over deze verandering. Ik denk nu na wanneer en op welke Flex abonement ik overstap.

U hoeft op zich niet over te stappen. Het Voordeelurenabonnement blijft bestaan. Wel worden de tijden waarop u korting krijgt gelijk aan die van het Dal Voordeel-abonnement.

Snap ik het correct, dat er bij een internationale reis er geen middagspits bestaat? Blijft dat zu met ee Dal Voordeel abo? Kan men dan op Vrijdag om 17 uur met korting een internationaal reis beginnen?

Ja, dat is correct: als u één ticket koopt voor de hele reis op www.nsinternational.nl kunt u bij een reis kiezen voor “40% korting binnen Nederland“ als u een kortingsabonnement hebt en het deel binnen Nederland na 9.00 uur valt. Ook als het een Dal Voordeel-abonnement is en dat deel in de middagspits valt. Zie deze pagina.

Reputatie 1

U hoeft op zich niet over te stappen. Het Voordeelurenabonnement blijft bestaan. Wel worden de tijden waarop u korting krijgt gelijk aan die van het Dal Voordeel-abonnement.

 

De reden, dat ik dit overweeg, is dat het VDU abo met de verslechteringen natuurlijk ook met 7 EUR minder jaarbijdrage in principe veel minder aantrekkelijk is dan een NS Flex Dal Voordeel, die je op maat kunt aanpassen aan de situatie. VDU word straks een product, dat helemaal uitgekleed en wat overprijsd is. Ook het reizen op saldo, die vooraf (of automatisch of manueel) opgeladen moet worden, is helemaal niet meer van deze tijd.

Wel is natuurlijk de mogelijkheid het met RailPlus aan te vullen en plus. Dit is een intenationale afspraak van NS, die voor reizen binnen EU / buiten NL belangrijk is en bij een lange reis meer dan centjes opleverd. Bij een reis bij voorbeeld op korte termijn na München ben je anders in praktijk genoodzaakt een Duitse kortingskaart extra te kopen (loont dan bij de eerste reis al).

Daarom moet ik zeker weten, wat er met deze optie bij het VDU abo en het NS Flex Dal Vordeel abo gebeurt. Kan dit iemand van NS officieel beantwoorden? Welke mogelijkheden zijn er in 2021 voor Railplus en hoe gaat dit verder?

Bedankt al voor de aantworden!

Reputatie 7
Badge +1

Correctie: Het antwoord op de eerste vraag uit mijn post hierboven kunt u negeren. Dat is namelijk incorrect geschreven, mijn excuses hiervoor. Zie de reactie van Tochjo.

Railplus is in de afgelopen jaren steeds minder populair geworden. De korting is verlaagd van 25% naar 15%, Railplus is niet meer geldig bij NMBS en het is alleen geldig op het veel duurdere Full-Flex tarief. Steeds vaker kan er veel goedkopere treinkaartjes beschikbaar doordat er steeds vaker tarieven worden aangeboden die meer als 15% korting geven op het Full-Flex tarief. DB biedt ook op kortere termijnen steeds vaker het (Super) Sparpreis tarief aan. De IC Brussel heeft dan weer zijn Early-Bird tarief. En ook in landen in Oost-Europa zijn steeds meer kaartjes te verkrijgen waar de korting hoger ligt dan dat de Railplus kaart geeft.

Aanvankelijk wilde NS al de Railplus kaart afschaffen, maar dat is door verschillende consumentenorganistaties tegengehouden. In ieder geval blijft Railplus tot eind 2020 beschikbaar.

U kunt de administratiekosten negeren als u deze te zien krijgt tijdens het bestelproces, die zijn er namelijk niet bij het wijzigen van een bestaand abonnement naar Flex. Dit is een standaardmelding bij een aanvraag van een nieuw NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex zonder abonnement op een kaart waar nog geen product van NS staat. Als het wel in rekening gebracht is gaat er wat fout en zult u contact op moeten nemen met de klantenservice om dat recht te zetten.

Let er op dat wanneer u een wijziging van het Voordeelurenabonnement naar NS Flex maakt u nooit meer terug kunt naar het Voordeelurenabonnement, omdat het abonnement niet meer aangeboden wordt. Als u de voordelen van het Voordeelurenabonnement wilt behouden (middagspits korting, korting de gehele dag tijdens zomerperiode) t.o.v. het Dal Voordeel abonnement is het misschien beter om niet over te stappen naar NS Flex.

Helaas kom ik niet verder Een pagina met de volgende melding blijft terugkomen, ook als ik op de toets VERDER druk:   “Ingevoerde kaart bevat een bestaand contract, log in met je mijnNS account om hieraan een wijziging te kunnen brengen. (WS-0021) Er staat al een abonnement op saldo op je OV-chipkaart. Stap over naar NS Flex om hier gebruik van te maken. (999) De Keuzedagen van je huidige abonnement bestaan niet binnen NS Flex en komen te vervallen. (502) Het Voordeelurenabonnement is niet beschikbaar binnen NS Flex. Kies een ander abonnement om met NS Flex te reizen. (506)”


Absoluut niet.

Mijn echtgenoot met exact dezelfde voordeelurenkaart met nog enkele vrijreizendagen heeft het vanmorgen omgezet naar Flex zonder abonnement. Er werk ook keurig bij vermeld welk bedrag er gerestitueerd wordt en dat het product wel eerst “opgehaald” kan worden voor 25 mei.

Ref: R03_0206001715 voor uw informatie.


Opgelost:

Beide voordeeluren abonnementen (mijn vrouw en ikzelf) stonden op hetzelfde email adres. Nadat ik een apart email adres voor mijn vrouw had geregeld en haar OV kaart daaraan had gekoppeld ging het fout. Een telefoontje van een half uur heeft het opgelost. Tegenwoordig moet iedere klant een eigen email adres hebben.

@marcel7 Bij NS Flex is Railplus niet beschikbaar. Bij het Voordeelurenabonnement (of het Dal Voordeel abonnement, maar dan is het 15 euro ook voor 60-plussers). Vooralsnog heb ik niets gelezen over dat dit in 2021 verder verandert, maar ik vraag het voor de zekerheid even na. Wanneer ik hiervan bevestiging krijg dan laat ik het weten!

Ik ben minder dan een maand geleden overgestapt naar NS Flex. Hoe kan ik binnen Flex in de toekomst overstappen naar een ander abonnement?
Als ik op de startpagina van Mijn NS klik op 'Bekijk en wijzig abonnement', ga ik naar 'Mijn Producten'. Die kunnen niet worden geladen.

Als ik daaronder in het menu 'Snel naar' klik op 'Abonnement aanpassen', kom ik op een pagina waar Mijn Producten er wel ineens op staan. Daar staat dan wel OV Chip Plus, maar helemaal niks met Flex.

Gaat dit wel goed? En hoe kan ik in de toekomst mijn Flex-abonnement aanpassen?

Badge +3

Als ik op de startpagina van Mijn NS klik op 'Bekijk en wijzig abonnement', ga ik naar 'Mijn Producten'. Die kunnen niet worden geladen.

Die pagina zou wel moeten laden; daar kunt u dan uw abonnement wijzigen.

Als ik daaronder in het menu 'Snel naar' klik op 'Abonnement aanpassen', kom ik op een pagina waar Mijn Producten er wel ineens op staan. Daar staat dan wel OV Chip Plus, maar helemaal niks met Flex.

Dat is de “oude” producten-pagina waar NS Flex inderdaad niet getoond wordt.

Dan is het wachten totdat een moderator reageert. 🙂 Maar dank voor het meedenken!

Hey @VIRM, Ik moet mij voor nu aansluiten bij Tochjo zijn constateringen aangezien ik ook niet meer kan zien zonder jouw gegevens. Wat ik altijd als eerste adviseer is om je OV-Chipkaart te opnieuw te koppelen aan je Mijn NS-account, vaak verhelpt het dit soort problemen. Vergeet dan ook niet om opnieuw aan te vinken dat je je reisgegevens wil inzien. Dit kan je doen in de “oude” producten-pagina, waar Tochjo het eerder over had. Als het niet werkt, kan je mij dan een privébericht sturen? Dan is er vermoedelijk wat anders aan de hand.

Nope, ik heb hem verwijderd. Toen ik de chipkaartnummer en vervaldatum intikte, koppelde hij meteen weer zonder enige koppelcode of wat dan ook. Resultaat is hetzelfde: de producten kunnen niet worden geladen. Wat nu?

Nope, ik heb hem verwijderd. Toen ik de chipkaartnummer en vervaldatum intikte, koppelde hij meteen weer zonder enige koppelcode of wat dan ook. Resultaat is hetzelfde: de producten kunnen niet worden geladen. Wat nu?

Dan wil ik je adviseren @Rueben NS een privébericht te sturen, zoals hij suggereerde. 

Even een korte update vanuit mij. Ik ben nog steeds bezig voor VIRM om zijn Mijn NS-account werkende te krijgen. Zodra ik hier meer over hoor, laat ik het jullie weten! Excuses voor de nalatigheid, de update was er even bij ingeschoten.

Reputatie 2

Opzegdatum Voordeelurenabonnement en Keuzedagen

Hoi,

NS gaat alle Voordeelurenabonnementen (VDU) opzeggen. Voor 1 oktober 2020, opzegtermijn is 3 maanden, krijgen de abonnementhouders bericht, zie  https://www.ns.nl/abonnementen/abonnementen-update/voordeelurenabonnement.html:

"Drie maanden voordat de wijzigingen ingaan, informeren we jou als abonnementhouder persoonlijk via e-mail of brief."

Vraag: wordt de opzegdatum 1-1-2021? 

Zo ja, op grond waarvan behoudt de ex-VDU-houder dan zijn Keuzedagen? Keuzedagen in VDU is geen bijabonnement, maar een overeengekomen prestatie in het VDU zelf en dus opgezegd.

Reputatie 7
Badge +3

Opzegdatum Voordeelurenabonnement en Keuzedagen

Hoi,

NS gaat alle Voordeelurenabonnementen (VDU) opzeggen. Voor 1 oktober 2020, opzegtermijn is 3 maanden, krijgen de abonnementhouders bericht, zie  https://www.ns.nl/abonnementen/abonnementen-update/voordeelurenabonnement.html:

"Drie maanden voordat de wijzigingen ingaan, informeren we jou als abonnementhouder persoonlijk via e-mail of brief."

Vraag: wordt de opzegdatum 1-1-2021? 

Zo ja, op grond waarvan behoudt de ex-VDU-houder dan zijn Keuzedagen? Keuzedagen in VDU is geen bijabonnement, maar een overeengekomen prestatie in het VDU zelf en dus opgezegd.


Lezen is een vak. Ik lees in de link die jij gegeven hebt nergens dat VDU opgezegd wordt!

Badge +3

Niet wat je wilt horen maar dank voor de update hier!

Zoals je weet was het VDU al tijden een ‘luis in de pels’ bij NS, en wilden ze er eigenlijk in 2011 al vanaf.

De 10 jaar respijt (dat het per 2021 allemaal einde verhaal is) zou NS volgens de voorwaarden 3 maanden aankondigingsplicht voor hebben.

In overleg (en onder druk van reizigersorganisaties toen) is afgesproken dat die aankondigingstermijn 1 jaar zou zijn i.p.v. 3 maanden. Daar heeft iedereen met een VDU (mag ik hopen) vroeg of laat wel bericht over gehad.

En dat hebben we dus geweten/gelezen vorig jaar! Kut NS en trouwe abonnementshouders bedankt, om het maar even simpel te zeggen (zie alle topics over list en bedrog en zo).

Nu niet echt een goed moment om ergens mee te stoppen, maar dat is het voor fietsen in trein e.d. ook niet echt (hey, is toch genoeg ruimte voor en de fiets is mijn social distancing gereedschap 1,5m net als een winkelwagentje bij de supermarkt!)

Als men nu (juni 2020) zegt dat men per 1 oktober stopt met het VDU dan is dat geheel volgens de 3 maanden regel, met daarbij ook nog de vooraankondiging van rond oktober vorig jaar. Het zal ergens eindigen.. ooit.

Voor de keuzedagen, geen idee maar die mag je gewoon op gebruiken denk ik, want heb je voor betaald immers.

Ben wel benieuwd want verder nog niets over gelezen. @Thom of @MoDe al een soortgelijke mail gehad?

Oh wacht. @MoDe was me al voor.. gebakken lucht dus?

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie in die link inderdaad nergens staan dat het VDU wordt opgezegd. Er staat (en dat was ook eind vorig jaar aangekondigd) dat er een wijziging komt in het VDU, namelijk dat de korting niet meer geldt in de middagspits en dat gaat ook gelden voor de Keuzedagen. Je hebt dan volgend jaar nog steeds een abonnement met als naam Voordeelurenabonnement, alleen is dan het qua korting gelijk aan het Dal Voordeel abonnement. Zo hou je ook je Keuzedagen.

Reageer