Skip to main content
News

Nieuwe tarieven 2025

  • 21 november 2024
  • 66 reacties
  • 3721 Bekeken

Toon eerste bericht

66 reacties

  • Intercity
  • 30 reacties
  • 1 december 2024

Zou fijn zijn dat er compensatie in de abonnementen gaat komen voor de mensen waarvoor de dienstregeling verslechterd door die stomme prestige projecten van de ns waar niemand op zit te wachten.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4129 reacties
  • 2 december 2024
DanielH schreef:

Ik reis alleen met OV en de trein omdat ik niet anders kan. Ik heb geen geld voor een auto. Ik doe dit niet graag. De treinen zijn op sommige trajecten echt smerig. Er wordt nogsteeds zwaar gerookt op en rond de stations. En dan de prijzen. Die zijn echt belachelijk. 

Overvolle treinen. Met 14 onbekenden op elkaar gepakt in de instap wagon. Zittend op de trap. De stank. Krijsende buitenlandse babies. 

Uiteindelijk komt het allemaal neer op gebrek aan geld. En daarmee vuile treinen, te weinig materieel, duur personeel, hogere tarieven. En daardoor weer minder volbetalende reizigers. Een vicieuze cirkel. Het is nu niet anders.


  • Intercity
  • 5 reacties
  • 2 december 2024
Rene74 schreef:
DanielH schreef:

Ik reis alleen met OV en de trein omdat ik niet anders kan. Ik heb geen geld voor een auto. Ik doe dit niet graag. De treinen zijn op sommige trajecten echt smerig. Er wordt nogsteeds zwaar gerookt op en rond de stations. En dan de prijzen. Die zijn echt belachelijk. 

Overvolle treinen. Met 14 onbekenden op elkaar gepakt in de instap wagon. Zittend op de trap. De stank. Krijsende buitenlandse babies. 

Uiteindelijk komt het allemaal neer op gebrek aan geld. En daarmee vuile treinen, te weinig materieel, duur personeel, hogere tarieven. En daardoor weer minder volbetalende reizigers. Een vicieuze cirkel. Het is nu niet anders.

Tijdens de miljoenen-nota bleek er een surplus aan belastingen te zijn geïnd. Geen geld is een veelgebruikte smoes voor wanbeleid. De zorgverlener en -verzekeraars bijvoorbeeld. Verdienen honderden miljarden aan winst. Waarvan ze maar een deel hoeven te openbaren. Toch is de zorgkwaliteit alsmaar verslechterd. Ze verdienen meer maar de service verslechterd. Hoe kan dit nou. Ook het gevolg van geld tekort zeker 😁


  • Intercity
  • 104 reacties
  • 2 december 2024
DanielH schreef:

Ik reis alleen met OV en de trein omdat ik niet anders kan. Ik heb geen geld voor een auto. Ik doe dit niet graag. De treinen zijn op sommige trajecten echt smerig. Er wordt nogsteeds zwaar gerookt op en rond de stations. Liften weigeren soms en dan ben ik aangewezen op reizigers die mischien willen helpen. En dan de prijzen. Die zijn echt belachelijk. NS waar zijn jullie mee bezig.

 

Overvolle treinen. Met 14 onbekenden op elkaar gepakt in de instap wagon. Zittend op de trap. De stank. Krijsende buitenlanddse babies. Het lijkt wel veevervoer. Wouter Koolmees verdient zelf goed. Die kan wel 10 Teslas kopen bij zijn miljoenen-villa. En dan hoog van de toren pochen met verhaaltjes over het klimaat. NL zou de trein eens totaal moeten verbannen uit protest.

 

Als NS failliet gaat door haar wanbeleid. Dan gaat pro-rail er toch zeker ook aan. Eens zien hoe snel jullie dan wel tot elkaar komen. En kunnen samenwerken. Mét betaalbare prijzen!

De staat is 100% aandeelhouder in beide bedrijven, hoe gaat het dan failliet? 


  • Intercity
  • 5 reacties
  • 2 december 2024
OVgebruik schreef:
DanielH schreef:

Ik reis alleen met OV en de trein omdat ik niet anders kan. Ik heb geen geld voor een auto. Ik doe dit niet graag. De treinen zijn op sommige trajecten echt smerig. Er wordt nogsteeds zwaar gerookt op en rond de stations. Liften weigeren soms en dan ben ik aangewezen op reizigers die mischien willen helpen. En dan de prijzen. Die zijn echt belachelijk. NS waar zijn jullie mee bezig.

 

Overvolle treinen. Met 14 onbekenden op elkaar gepakt in de instap wagon. Zittend op de trap. De stank. Krijsende buitenlanddse babies. Het lijkt wel veevervoer. Wouter Koolmees verdient zelf goed. Die kan wel 10 Teslas kopen bij zijn miljoenen-villa. En dan hoog van de toren pochen met verhaaltjes over het klimaat. NL zou de trein eens totaal moeten verbannen uit protest.

 

Als NS failliet gaat door haar wanbeleid. Dan gaat pro-rail er toch zeker ook aan. Eens zien hoe snel jullie dan wel tot elkaar komen. En kunnen samenwerken. Mét betaalbare prijzen!

De staat is 100% aandeelhouder in beide bedrijven, hoe gaat het dan failliet? 

Dit maakt de prijsstijgingen nog veel smeriger. Tijdens de miljoenen-nota bleek een surplus te zijn aan geinde belastingen. Hoe heeft de overheid dan een geld tekort voor betere services?.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3707 reacties
  • 2 december 2024
DanielH schreef:
Rene74 schreef:
DanielH schreef:

Ik reis alleen met OV en de trein omdat ik niet anders kan. Ik heb geen geld voor een auto. Ik doe dit niet graag. De treinen zijn op sommige trajecten echt smerig. Er wordt nogsteeds zwaar gerookt op en rond de stations. En dan de prijzen. Die zijn echt belachelijk. 

Overvolle treinen. Met 14 onbekenden op elkaar gepakt in de instap wagon. Zittend op de trap. De stank. Krijsende buitenlandse babies. 

Uiteindelijk komt het allemaal neer op gebrek aan geld. En daarmee vuile treinen, te weinig materieel, duur personeel, hogere tarieven. En daardoor weer minder volbetalende reizigers. Een vicieuze cirkel. Het is nu niet anders.

Tijdens de miljoenen-nota bleek er een surplus aan belastingen te zijn geïnd. Geen geld is een veelgebruikte smoes voor wanbeleid. De zorgverlener en -verzekeraars bijvoorbeeld. Verdienen honderden miljarden aan winst. Waarvan ze maar een deel hoeven te openbaren. Toch is de zorgkwaliteit alsmaar verslechterd. Ze verdienen meer maar de service verslechterd. Hoe kan dit nou. Ook het gevolg van geld tekort zeker 😁

Dat u het over honderden miljarden winst heeft, geeft aan dat u ongelooflijke onzin aan het verspreiden bent. Er wordt jaarlijks slechts een fractie van dat bedrag aan premie betaald.


  • Koploper****
  • 20311 reacties
  • 2 december 2024
OVgebruik schreef:
DanielH schreef:

 

De staat is 100% aandeelhouder in beide bedrijven, hoe gaat het dan failliet? 

Net als ieder ander bedrijf. De rechtbank benoemt een curator, die kijkt eerst of er een doorstart mogelijk is door het bedrijf geheel of gedeeltelijk te verkopen en daarbij de schuldenlast in ieder geval flink te verkleinen.

Zo niet dan liquideert de curator het bedrijf door alle bezittingen te verkopen en met de opbrengst de schuldeisers (dat zijn dus niet de aandeelhouders) zoveel mogelijk schadeloos te stellen.

In beide gevallen zijn de aandeelhouders (in dit geval de Nederlandse staat) gewoon hun geld kwijt.

Alitalia, Swiss Air en Sabena zijn ooit op die manier aan hun eind gekomen.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3707 reacties
  • 2 december 2024
Tamzin schreef:
OVgebruik schreef:
DanielH schreef:

 

De staat is 100% aandeelhouder in beide bedrijven, hoe gaat het dan failliet? 

Net als ieder ander bedrijf. De rechtbank benoemd een curator, die kijkt eerst of er een doorstart mogelijk is door het bedrijf te verkopen en daarbij de schuldenlast in ieder geval flink te verkleinen.

Zo niet dan liqudeert de curator het bedrijf door alle bezittingen te verkopen en met de opbrengst de schuldeisers (dat zijn dus niet de aandeelhouders) zoveel schadeloos te stellen.

In beide gevallen zijn de aandeelhouders (in dit geval de Nederlandse staat) gewoon hun geld kwijt.

De kans dat de staat het ooit zo ver zal laten komen acht ik echter zeer gering feitelijk niet bestaand. Dat er iets aan de bodemloze put gedaan moet worden ben ik wel met ​@Tamzin eens.


  • Intercity
  • 104 reacties
  • 2 december 2024
Henkpeetersen schreef:
Tamzin schreef:
OVgebruik schreef:
DanielH schreef:

 

De staat is 100% aandeelhouder in beide bedrijven, hoe gaat het dan failliet? 

Net als ieder ander bedrijf. De rechtbank benoemd een curator, die kijkt eerst of er een doorstart mogelijk is door het bedrijf te verkopen en daarbij de schuldenlast in ieder geval flink te verkleinen.

Zo niet dan liqudeert de curator het bedrijf door alle bezittingen te verkopen en met de opbrengst de schuldeisers (dat zijn dus niet de aandeelhouders) zoveel schadeloos te stellen.

In beide gevallen zijn de aandeelhouders (in dit geval de Nederlandse staat) gewoon hun geld kwijt.

De kans dat de staat het ooit zo ver zal laten komen acht ik echter zeer gering feitelijk niet bestaand. Dat er iets aan de bodemloze put gedaan moet worden ben ik wel met ​@Tamzin eens.

Als het iets is wat de staat van maatschappelijk belang acht en failliet gaat, nationaliseert de staat het vaak. Net als bijvoorbeeld toen Fortis met 2 andere banken ABN Amro inlijfde en Fortis failliet ging, had de staat Fortis Nederland gekocht inclusief een aantal delen ABN Amro, Fortis Nederland werd ABN Amro door de staat en ook voormalige onderdelen (niet alles) werd/bleef ABN Amro.

Als dat met NS&Prorail zou gebeuren, zou die mogelijkheid dan niet bestaan? 


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3707 reacties
  • 2 december 2024
OVgebruik schreef:
Henkpeetersen schreef:
Tamzin schreef:
OVgebruik schreef:
DanielH schreef:

 

De staat is 100% aandeelhouder in beide bedrijven, hoe gaat het dan failliet? 

Net als ieder ander bedrijf. De rechtbank benoemd een curator, die kijkt eerst of er een doorstart mogelijk is door het bedrijf te verkopen en daarbij de schuldenlast in ieder geval flink te verkleinen.

Zo niet dan liqudeert de curator het bedrijf door alle bezittingen te verkopen en met de opbrengst de schuldeisers (dat zijn dus niet de aandeelhouders) zoveel schadeloos te stellen.

In beide gevallen zijn de aandeelhouders (in dit geval de Nederlandse staat) gewoon hun geld kwijt.

De kans dat de staat het ooit zo ver zal laten komen acht ik echter zeer gering feitelijk niet bestaand. Dat er iets aan de bodemloze put gedaan moet worden ben ik wel met ​@Tamzin eens.

Als het iets is wat de staat van maatschappelijk belang acht en failliet gaat, nationaliseert de staat het vaak. Net als bijvoorbeeld toen Fortis met 2 andere banken ABN Amro inlijfde en Fortis failliet ging, had de staat Fortis Nederland gekocht inclusief een aantal delen ABN Amro, Fortis Nederland werd ABN Amro door de staat en ook voormalige onderdelen (niet alles) werd/bleef ABN Amro.

Als dat met NS&Prorail zou gebeuren, zou die mogelijkheid dan niet bestaan? 

De staat is al enig aandeelhouder van beide clubs dus ze zijn al genationaliseerd. Dit is een volledig theoretische discussie.


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4033 reacties
  • 2 december 2024

NS heeft echt weinig te makken. 


  • Koploper****
  • 20311 reacties
  • 2 december 2024
Henkpeetersen schreef:
OVgebruik schreef:
Henkpeetersen schreef:
Tamzin schreef:
OVgebruik schreef:
DanielH schreef:

 

 

De staat is al enig aandeelhouder van beide clubs dus ze zijn al genationaliseerd. 

Ze zijn juist niet genationaliseerd. Het zijn NV's met als enige aandeelhouder de staat, dat is iets heel anders dan een genationaliseerd bedrijf.

Bij een genationaliseerd bedrijf is de staat bijv. aansprakelijk voor alle schulden, bij een BV niet.

Ik zou om die reden als bank ook terughoudend zijn om NS te veel geld te lenen.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 3 december 2024

Wauw, dat is een flinke stijging.... heel erg bedankt. 


  • Intercity
  • 49 reacties
  • 18 december 2024

wat een lacher prijs dal vrij blijft hetzelfde :) ging vorig jaar zeer omhoog. verder is de trein in nederland te duur. voor 1 persoon zijn de koste gelijk aan de auto. waarbij de auto je van A naar B brengt wat de trein niet doet. trein gaat van waar je niet bent ( ver van huis) naar waar je niet moet wezen ( ver van bestemming. is goor lawaai, zelden op tijd enz,enz

 

verder reis ik alleen met trein en OV :)

maar al bij twee mensen nemen we de auto


  • Koploper****
  • 20311 reacties
  • 18 december 2024
duikkie1 schreef:

wat een lacher prijs dal vrij blijft hetzelfde :) ging vorig jaar zeer omhoog. verder is de trein in nederland te duur. voor 1 persoon zijn de koste gelijk aan de auto. waarbij de auto je van A naar B brengt wat de trein niet doet. trein gaat van waar je niet bent ( ver van huis) naar waar je niet moet wezen ( ver van bestemming. is goor lawaai, zelden op tijd enz,enz

De trein heeft hoge personeelskosten, bij de auto bent u uw eigen (gratis) personeel.


  • 385 reacties
  • 22 december 2024

Voordeel van verhoogde tarieven is dat je meer terugkrijgt bij GTBV 😀


Reageer