Geen vervangend vervoer meer regelen via een zuil is inderdaad heel recent. Dit moest inderdaad aangepast worden vanwege de AVG-wetgeving.
Ik heb even goed nagedacht over wat ik hier moest schrijven, want ik snap jullie emotie heel goed. Ik vond in ieder geval dat dit topic zeker een reactie van een moderator moet hebben. Wat betreft EneruNL's reactie met dat het dom voelde het niet te filmen, dat moet absoluut niet. Je zou het niet hebben moeten filmen om jezelf maar te bewijzen, en ik geloof je absoluut wanneer je vertelt wat ons personeel op het station heeft verkondigd. In de e-mail zie ik tekst die duidt op een 'standaard’ antwoord waarin de normale procedure wordt uitgelegd. Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn collega op het moment van schrijven ook nog niet op de hoogte was van deze situatie, en misschien daarom heeft gekozen voor deze uitleg. Maar dat is even mijn aanname. Mijn collega bedoelt zeker niet dat je liegt.
Wat er in de mail staat over de procedure klopt echter wel. Wij hebben daar afspraken over staan en we dienen ons daaraan te houden. Niks verplicht NS tot meer actie dan de afspraken die staan. En helaas dus ook niet iemand die verkondigt dat het een ander verhaal is en we alles volledig vergoeden. En natuurlijk spijt dat me oprecht, dat er verkeerd is geïnformeerd en dat jullie daar waarschijnlijk geen boodschap aan hebben, maar meer kunnen we echt niet doen. Dus wat de taxivergoeding betreft, dat is inderdaad een max. van € 125,00 p.p. voor deze situatie, normaliter worden taxikosten ook helemaal niet vergoed. Ik weet niet hoe mijn collega precies aan de € 150,00 p.p. kwam voor een hotelovernachting, maar hier geldt ook een max. van € 125,00 p.p. voor.
EDIT: € 125,00 per taxi, niet per persoon.
Ik vind het heel erg om de slechtnieuwsbrenger te zijn in dit geval en weet dat ik het moeilijk vind dit te schrijven. Ik weet wel dat er intern wat procedures aan het herzien worden, omdat het, zoals jullie ook al aangaven, in de praktijk helaas niet zo goed gaat als op papier. Hier worden gesprekken over gevoerd momenteel en jullie verhalen zijn bekend. Voor de situatie van zondag/maandag verandert dit helaas niets.