beantwoord
Identificatieplicht voor kinderen in het openbaar vervoer
Moeten kinderen die alleen reizen hun ID laten zien ?
Beste antwoord door Anonymous
Beste Banaantje, Welkom op het NS Service Forum. Leuk dat je ons forum hebt gevonden! Toezichthouders of opsporingsambtenaren kunnen minderjarigen naar een identiteitsbewijs vragen. Op grond van de Wet identificatie bij dienstverlening geldt deze alleen voor personen vanaf 14 jaar. De vader of moeder van de minderjarige hoeft daarom ook niet te voldoen aan het verzoek om inzage. Alleen in het openbaar vervoer geldt een identificatieplicht vanaf 12 jaar, dus vanaf 12 jaar moet het kind identificeerbaar zijn.
Sinds 9 juli zijn de voorwaarden voor de railrunner veruimd: Alleenreizende kinderen met een railrunner kunnen vanaf deze datum ook alleen reizen in de tweede klasse. Indien er wordt gereisd op railrunner in een e-ticket variant, kan er wél naar een legitimatie worden gevraagd. Dit is namelijk één van de voorwaarden voor het reizien met e-tickets.
Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineelSinds 9 juli zijn de voorwaarden voor de railrunner veruimd: Alleenreizende kinderen met een railrunner kunnen vanaf deze datum ook alleen reizen in de tweede klasse. Indien er wordt gereisd op railrunner in een e-ticket variant, kan er wél naar een legitimatie worden gevraagd. Dit is namelijk één van de voorwaarden voor het reizien met e-tickets.
Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.