beantwoord
Stoelen in de nieuwe sprinter?
Recentelijk is op de route die ik dagelijks afleg (Amsterdam - Leiden) de nieuwe Spaanse CAF Cavity sprinter gaan rijden. Dit nu is geen onverdeeld genoegen. In een ander topic wordt al steen en been geklaagd over stoelen en ik denk (maar weet het niet zeker omdat ik de terminologie niet herken) dat het over dezelfde treinstellen gaat. Ik heb nu ongeveer tien mensen hierover gesproken, waaronder twee conducteurs. Iedereen was het erover eens dat deze stoelen, zowel de blauwe als de rode, bijzonder slecht zitten omdat de rugleuning veel te verticaal staat. Zeker met mijn slechte rug is dit een marteling. Ik zit slechts 11 minuten in de trein maar ik kom er gebroken uit. En dan moet ik nog een hele dag werken. Ik ben nu treinen expres aan het missen om maar op de oude SLT stoelen te kunnen zitten. Waarom heeft de NS zo'n blamage begaan en voor deze slechte stoelen gekozen? Om een paar extra reizigers in de trein te kunnen persen? Ik zie er al van komen dat het komende decennium een kwestie van afzien gaat worden.
Beste antwoord door Julian
Deze stoelen zijn juist gekozen door de reizigers tijdens de stoelentest op station Rotterdam Centraal (zie bijvoorbeeld http://www.treinenweb.nl/review/63). Helaas kan je echter nooit iedereen tevreden stellen.
Zolang je in de juiste zithouding zit, vind ik de stoelen persoonlijk best OK zitten voor een sprinter, maar als de zithouding wat meer onderuitgezakt is, dan zitten ze niet zo fijn, vind ik.
Edit: en Momo was weer eens sneller 😞
Bekijk origineelZolang je in de juiste zithouding zit, vind ik de stoelen persoonlijk best OK zitten voor een sprinter, maar als de zithouding wat meer onderuitgezakt is, dan zitten ze niet zo fijn, vind ik.
Edit: en Momo was weer eens sneller 😞
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.