Op tweede pinksterdag reed ik met de vroege ochtendtrein van Rotterdam naar Amersfoort. Op het balkon had ik mijn vouwfiets neergezet. Bij aankomst in mijn Amersfoort was deze fiets weg. Aan de conducteur gevraagd of die er iets van wist en die vertelde dat hij de vouwfiets op het station in Utrecht had uitgeladen. Volgens hem was deze fiets kapot en was hij slordig neergezet. Hij was door de coupes gelopen en had gevraagd van wie die fiets was, maar niemand had gereageerd. Blijkbaar had hij dit niet in de stiltecoupé gedaan waarin ik zat. En dit heeft hij echt niet gedaan, want er zat bijna niemand in deze coupe.
Hij reageerde erg bot en er was geen plaats voor een excuus. Omdat de trein verder ging liet hij me stomverbaasd achter.
Ik heb de trein terug genomen naar Utrecht en heb hem daar gevonden. Mijn reis duurde zodoende bijna anderhalf uur langer.
Mijn vouwfiets bestaat uit 2 delen die je uit elkaar kan halen. Ik reis hier al jaren mee en nog nooit een probleem mee gehad. Door de 2 delen dacht de conducteur dat hij stuk was.