Waarom controles vervoersbewijzen door de spoorwegpolitie
Steeds vaker worden controles van vervoersbewijzen uitgevoerd door de spoorwegpolitie. Dus mannen in knalgele pakken met wapens, handboeien etc. Meestal lijkt er niks aan de hand te zijn in de trein, geen lastige reizigers ofzo, het is op tijdstippen dat er doorgaans niks gebeurt, dus niet 's nachts of in het weekend, maar op tijden dat mensen naar hun werk reizen, en er is meestal gewoon een conducteur aan boord, die nl. de stations door de intercom omroept. Het is als gewone reiziger nogal intimiderend om zo naar je vervoersbewijs te worden gevraagd en het schept een soort crisissfeer. Aan ze vragen waarom de conducteur de vervoersbewijzen niet controleert, waarbij je netjes aangeeft dat je het op deze manier niet zo prettig vindt helpt niet veel want je krijgt nauwelijks meer dan een nietszeggend antwoord, als je al een antwoord krijgt. Vandaar dat ik het maar eens hier vraag. Het lijkt mij dat de NS terughoudens zou moeten zijn met deze manier van vervoersbewijzen controleren...
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.