Wat ik mij al jaren afvraag waarom stopt hier een intercity. Wat maakt deze plaats zo bijzonder dat het recht heeft op een stop. Ik doel dan op plaatsen als:
IC Zwolle - Roosendaal
Dieren, Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent. Voor Wijhe en Olst kan ik enigszins begrijpen. Hier stopt geen stoptrein
IC Den Haag CS - Venlo
Deurne. Horst-Sevenum is ook hier te begrijpen omdat er geen stoptrein rijdt.
IC Leeuwarden-RotterdamCS/DenHaagCS
- Steenwijk, Meppel
En zo zullen er vast nog wel meer stations te noemen zijn.
Wat ik ook niet begrijp is dat er treinseries zijn die de naam IC hebben. Bijvoorbeeld: Haarlem - Hoorn. Wat mij betreft zou sneltrein of inter regio een beter naam zijn. Almere - UtrechtCS is inmiddels van IC naar Sprinter veranderd.
beantwoord
Waarom hebben sommige stations een intercity stop?
Beste antwoord door Tom NS
Interessante vraag! En een hoop nuttige antwoorden hierboven. Als nationale vervoerder willen we het hele land zo bereikbaar mogelijk maken. Daarbij moeten keuzes gemaakt worden; keuzes die voor de één wat gunstiger uitpakken dan voor de ander, maar waarbij gemiddeld genomen de beste bereikbaarheid voor de grootste groepen mensen wordt gerealiseerd. Kijk dit filmpje maar eens: 'Dienstregeling en Planning' Het geeft een aardige indruk van de puzzel die we dagelijks maken.
Bekijk origineelReageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.