De laatste tijd word ik steeds vaker geconfronteerd met het feit dat je of geen verbinding kunt maken met de WiFi in de trein of , zoals nu in treinstel 9520 , er gewoon geen WiFi is. Tijd voor de NS om eens naar te kijken lijkt me.
WiFi in de trein
Beste antwoord door Robert B
De WIfi doet het heel vaak niet in NS-treinen. In de IC-treinen over de HSL doet hij het sowieso nooit en in veel oudere modellen ook niet. Ik denk dat bij mij minstens bij 50% van de treinen die ik gebruik de wifi niet werkt. Meestal is er dan helemaal geen wifi-signaal en soms is het er wel, maar lukt het verbinden niet. Bij de regionale treinvervoerbedrijven is dit voor zover ik het kan beoordelen vaak een stuk beter geregeld.
HSL materieel heeft geen wifi aan boord, dus dat klopt. En oudere sprinters (SGM/SLT) ook niet.
Waarom verbinden vaak niet lukt als het er wél is, geen idee maar als de schermen in de trein geen actuele reisinformatie tonen (dus alleen maar een foto van een trein in een bollenveld of op een brug) dan zal internet het ook niet doen. Via o.a. Twitter kan je dan het treinstel melden voor een reset.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.