Skip to main content
Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening


Toon eerste bericht

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 24 januari 2024
alfredo1122 schreef:

Hartelijk dank voor je antwoord. Maar werken al deze operators die je hebt genoemd, zoals lauwnet, Connexxion en Arriva, als ik ze in de toekomst zou nemen, met het NS Flex-abonnement? Of moet ik apart een kaartje kopen?

Dat werkt, met een NS Flex abonnement berekenen deze vervoerders de kosten aan NS en belanden ze keurig met de kosten voor je reizen bij NS zelf op de factuur die je van NS ontvangt.


  • Op het juiste spoor
  • 1 februari 2024

Hello. I have been checked on my train trip by controller man and my ticket was ok. When i get out of train i have received an email that i will get a fine for my trip. I have found the guy which checked my ticket and went to ns informations on the station and anyone didnt know what happened and said a should contact customer service but i can find any mail or phone contact. 


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2 februari 2024
Janek schreef:

Hello. I have been checked on my train trip by controller man and my ticket was ok. When i get out of train i have received an email that i will get a fine for my trip. I have found the guy which checked my ticket and went to ns informations on the station and anyone didnt know what happened and said a should contact customer service but i can find any mail or phone contact. 

NS have no public email anymore.

You can call them, use Facebook or X or chat:

https://www.ns.nl/en/customer-service/contact


  • Op het juiste spoor
  • 1 april 2024

Ik heb de rekening betaald en er is geen betalingsmail verzonden


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 1 april 2024

Wij versturen geen bevestiging als er een betaling is gedaan. Als dat niet je vraag is dan kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice.


  • Op het juiste spoor
  • 6 april 2024

Ik gebruik het maandpakket, maar ik ben een keer vergeten check uit te swipen en er is 50 euro afgeschreven, wat moet ik doen?


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 6 april 2024
Yan Zhou schreef:

Ik gebruik het maandpakket, maar ik ben een keer vergeten check uit te swipen en er is 50 euro afgeschreven, wat moet ik doen?

Neem contact op met de klantenservice Dat kan telefonisch, via X, Facebook of chat.


  • Op het juiste spoor
  • 9 mei 2024
MoDe schreef:
Yan Zhou schreef:

Ik gebruik het maandpakket, maar ik ben een keer vergeten check uit te swipen en er is 50 euro afgeschreven, wat moet ik doen?

Neem contact op met de klantenservice Dat kan telefonisch, via X, Facebook of chat.

Ik heb destijds gebeld en de meneer van NS zei dat hij de 36 euro aan mij zou terugbetalen, maar er zijn inmiddels 4 weken verstreken en ik heb nog steeds de terugbetaling niet ontvangen.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 9 mei 2024
Yan Zhou schreef:
MoDe schreef:
Yan Zhou schreef:

Ik gebruik het maandpakket, maar ik ben een keer vergeten check uit te swipen en er is 50 euro afgeschreven, wat moet ik doen?

Neem contact op met de klantenservice Dat kan telefonisch, via X, Facebook of chat.

Ik heb destijds gebeld en de meneer van NS zei dat hij de 36 euro aan mij zou terugbetalen, maar er zijn inmiddels 4 weken verstreken en ik heb nog steeds de terugbetaling niet ontvangen.

Dan kun je het beste nog een keer contact opnemen met NS klantenservice via de andere kanalen.


  • Op het juiste spoor
  • 10 mei 2024

Vandaag gaat mijn NSflex met korting in, maar ik heb nog geen kaart. Het bedrag is ook al afgeschreven. Wat nu?


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 10 mei 2024
Klaas 1976 schreef:

Vandaag gaat mijn NSflex met korting in, maar ik heb nog geen kaart. Het bedrag is ook al afgeschreven. Wat nu?

Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice. Vraag om tijdelijk reisrecht.


  • Op het juiste spoor
  • 24 mei 2024

Ns flex besteld.  Ingangsdatum 25 mei. 
24 mei nog geen ov kaart binnen gehad.  Klanten service gebeld. En moet op de datum even terug bellen en dan kijken ze verder naar een oplossing


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 24 mei 2024

Hallo Elmar010 en welkom bij de NS Community,

 

Je kan het beste even contact opnemen met de klantenservice van de OV-chipkaart op telefoonnummer 0900 - 0980. Indien je een abonnement hebt met vrij reizen of met korting kan je weer contact met ons opnemen. Mijn collega's kunnen dan codes verstrekken zodat je alsnog gebruik kan maken van jouw abonnement.


  • Op het juiste spoor
  • 19 september 2024

Hallo, 

Ik heb vandaag ns flex op mijn bestaande ov chipkaart laten zetten. Deze ging op saldo. Wat ik net lees in de mail is dat het betalen op saldo nu automatisch stop wordt gezet. Dat betekent volgens mij dat ik met mijn huidige ov chipkaart niet meer met de bus of metro kan reizen. Dit was mij volledig onbekend voordat ik ns flex aanschafte. Heeft iemand een goed idee hoe ik dat kan oplossen? Kan je bij elke bus en metro met je betaalpas betalen en is dat hetzelfde tarief als met een ov chipkaart?


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 19 september 2024

Hoi Heidevolk,

Ook de reizen met bus/tram/metro worden maandelijks gefactureerd. Je hebt dus geen saldo meer nodig.


  • Op het juiste spoor
  • 30 september 2024

Vorige week mijn OV kaart (op naam) omgezet naar op rekening reizen met een Dal-uren abonnement.
Het tegoed op mij OV-kaart is gestort op mijn eigen rekening. Dus geen tegoed meer op mij OV-kaart.

In de bevestigings mail staat:
De voordelen van NS Flex op een rijtje
    Op rekening reizen met bus, tram, metro

en:

Nooit meer saldo laden
Met NS Flex betaalt u alle reizen één keer per maand. Saldo laden op uw OV-chipkaart is vanaf nu dus verleden tijd.
    
    
Tot mijn verrassing werd mij vanmorgen op buslijn 320 Hilversum-Eemnes de toegang geweigerd: geen saldo op mijn OV-kaart!

Hoe zit dit? Dus toch geen op rekening reizen per bus (transdev)?


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 30 september 2024

Hallo edeetje en welkom bij de NS Community,

 

Heb je NS Flex al bevestigd bij een OV-automaat?


Forum|alt.badge.img+1

@edeetje Lijkt op onderstaand topic. Reizen met de bus zou gewoon ook op rekening moeten gaan. Mogelijk gaat er ergens iets fout.

 

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/sinds-ns-weekend-vrij-abonnement-werkt-de-ov-chipkaart-niet-meer-in-de-bus-86905

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30 september 2024
edeetje schreef:

Tot mijn verrassing werd mij vanmorgen op buslijn 320 Hilversum-Eemnes de toegang geweigerd: geen saldo op mijn OV-kaart!

Hoe zit dit? Dus toch geen op rekening reizen per bus (transdev)?

Ik weet vrijwel zeker dat het hierdoor komt.

Sommige (bus)vervoerders checken het saldo op je kaart nog voordat ze NS Flex aanspreken.

Dat is meestal geen probleem omdat het saldo op een kaart €4 in de min mag komen (dus is €0 saldo voldoende om in te checken).

Bij Lijn 320 zou je saldo (instaptarief €6) te laag worden en krijg je (totaal onterecht) die melding over saldotekort. Als je €2 saldo op je kaart zet werkt het gewoon. Dat saldo wordt vervolgens helemaal niet aangesproken.

Saldo laden kan met Flex niet meer bij NS automaten, maar wel bij supermarkten e.d. Het makkelijkst is saldo bestellen via https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-bestellen want dan staat het na een incheck bij NS direct op je kaart, maar daar is 10 euro het minimumbedrag en dat staat dan totaal overbodig op je kaart.

Je zou nog bij een balie van Transdev kunnen vragen of ze je saldo op €2 kunnen zetten, want het is in feite een foutje in hun apparatuur en met die €2 saldo gebeurt verder helemaal niets want je reist met NS Flex (op rekening).


  • Op het juiste spoor
  • 21 oktober 2024
Robert B schreef:
edeetje schreef:

Tot mijn verrassing werd mij vanmorgen op buslijn 320 Hilversum-Eemnes de toegang geweigerd: geen saldo op mijn OV-kaart!

Hoe zit dit? Dus toch geen op rekening reizen per bus (transdev)?

Ik weet vrijwel zeker dat het hierdoor komt.

Sommige (bus)vervoerders checken het saldo op je kaart nog voordat ze NS Flex aanspreken.

Dat is meestal geen probleem omdat het saldo op een kaart €4 in de min mag komen (dus is €0 saldo voldoende om in te checken).

Bij Lijn 320 zou je saldo (instaptarief €6) te laag worden en krijg je (totaal onterecht) die melding over saldotekort. Als je €2 saldo op je kaart zet werkt het gewoon. Dat saldo wordt vervolgens helemaal niet aangesproken.

Saldo laden kan met Flex niet meer bij NS automaten, maar wel bij supermarkten e.d. Het makkelijkst is saldo bestellen via https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-bestellen want dan staat het na een incheck bij NS direct op je kaart, maar daar is 10 euro het minimumbedrag en dat staat dan totaal overbodig op je kaart.

Je zou nog bij een balie van Transdev kunnen vragen of ze je saldo op €2 kunnen zetten, want het is in feite een foutje in hun apparatuur en met die €2 saldo gebeurt verder helemaal niets want je reist met NS Flex (op rekening).


Aldus 10 Euro op mijn OV-chip kaart gezet in de lokale supermarkt met NS oplaadpunt, een paar keer met Transdev bus succesvol op mijn OV-chip kaart kunnen reizen, vanmorgen opnieuw toegang tot Transdev bus geweigerd. Kennelijk is de 10 Euro inmiddels al weer opgesoupeerd door Transdev. Dus ik heb met een dal-uren kaart met "reizen op rekening” (in de trein dus), maar bij Transdev (in de bus dus) moet ik er kennelijk nog steeds voor zorgen dat ik voldoende saldo op mij OV-chip kaart heb staan. Bijzonder verwarrend! Ik mis dus de bus, moet een lokaal oplaadpunt opzoeken in een of andere supermarkt (opladen bij de stations oplaadpunten lukt niet als ik het goed heb begrepen!). Voor ik met de volgende bus kan reizen! NS: jullie hebben een review gevraagd van het dal-uren abonnement met reizen op rekening, maar nergens kon ik dit verhaal kwijt. Dit verhaal moet véél, véél beter worden gecommuniceerd! Transdev: pas jullie systemen aan op het reizen op rekening system!


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 21 oktober 2024

Flex bestaat uit twee producten: Reizen op rekening trein, en Reizen op rekening BTM (bus/tram/metro).
Het komt soms voor dat het product voor BTM niet geactiveerd is, waardoor je daar nog saldo voor nodig hebt. Als je contact opneemt met de klanteNService, kunnen zij dit product voor je activeren. Als het goed is, reis je dan ook in bus/tram/metro op rekening.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 21 oktober 2024

Vraag me af wat je in de bus te zien krijgt als er voldoende saldo op je kaart staat, als Flex BTM actief is zou dat Reizen op Rekening moeten zijn.

Werkt Flex BTM in andere bussen wel goed? Dan ligt het toch echt aan Transdev (lijn 320). Voor de kosten maakt het niet uit, dus je zou nog automatisch saldo laden kunnen overwegen.

Of Flex BTM actief is kan je ook nakijken via een Mijn OV-chip account, die heb je overigens ook nodig om automatisch saldo laden te activeren.


Reageer