Skip to main content
Sticky

NS Flex is officieel van start!


Toon eerste bericht

Sivan NS
  • Oud moderator
  • 4 september 2018
joelle123 schreef:
Vanmorgen probeerde ik mijn NS Flex abonnement op te halen bij een kaart automaat. Hier kreeg ik een bericht dat er geen bestelling klaar stond en met de busreis is er wel gewoon saldo van mijn OV-kaart gehaald. Bij een hulpdesk konden zij mij ook niet helpen aangezien er staat dat hij geactiveerd was maar er geen bestelling klaar stond.

Hoi Joelle, en welkom! Ik stuur je even een privébericht, dan gaan we het oplossen.

  • Sprinter
  • 4 september 2018
Ik heb net flex zonder abbonement aangeschaft mijn vraag is kan ik nog wel samenreiskorting op mijn ov chipkaart laden?

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 4 september 2018
Nee, het is niet mogelijk om Samenreiskorting te laden op een OV-chipkaart waar NS Flex op staat. U kunt bij een kaartautomaat voor 7,50 euro een anonieme OV-chipkaart kopen waar u Samenreiskorting op kunt laden als u met een abonnementhouder wil meereizen. Op die kaart zult u dan naast Samenreiskorting wel saldo moeten laden.

Jouke NS
  • Oud moderator
  • 4 september 2018
Hallo steffens32 en welkom bij de NS community.

Het antwoord hierboven van Tochjo klopt helemaal. Samenreiskorting bestaat (nog) niet binnen NS Flex. Er wordt nog gekeken naar het uitbreiden van de mogelijkheden in de toekomst. Wellicht komt Samenreiskorting ook nog als mogelijke optie.

  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 4 september 2018
Bedankt voor de reactie kan ik NS flex nog annuleren het is nog niet op mijn ov chipkaart gezet.

Jouke NS
  • Oud moderator
  • 3233 reacties
  • 4 september 2018
Voor annuleren en beëindigen kun je contact zoeken met onze Klantenservice, steffens32. Dit gaat het snelst via Chat.

TONKO
  • Op het juiste spoor
  • 4 september 2018
volgensmij is mijn reactie ondergesneeuwd aangezien er wel op de andere mensen een reactie komt dus bij deze nogmaals.

Hallo NS,

Een ding is mij nog een beetje onduidelijk. althans ik krijg de info niet goed gevonden

Wat is nu het grote verschil tussen NS business & Flex
Ik kan beide aanvragen

1: zijn bij de ns business ook trajecten maandelijks wijzigbaar zoals het bij flex is.
2: kun je bij flex ook zakelijk afschrijven?
3: wat is voor de rest het verschil waar ik op moet letten.

bedankt.

  • Intercity
  • 4 september 2018
Ik heb een dalurenkaart, deze kost €50 per jaar. Daarnaast een keuze dagen abonnement (60+, vrij reizen)
Neem je nu een NS flex daluren dan ben je €60 per jaar (12 x €5 per maand) kwijt. Dus duurder. En ik begrijp dat dan de keuzedagen op dit moment niet mogelijk zijn. Klopt dat?
Daarnaast de vraag of je met een NS flex daluren ook 3 medereizigers kan meenemen met dezelfde korting? Of vervalt de meereiskorting

Jouke NS
  • Oud moderator
  • 3233 reacties
  • 4 september 2018
Ik heb je reactie inderdaad gemist, TONKO. Bedankt voor de herinnering!

1. Binnen NS Flex bestaan er nog geen traject abonnementen. De wijziging die je noemt snap ik dan ook niet helemaal. Bedoel je dat je via Zakelijk de optie wilt hebben om je abonnement maandelijks te wijzigen?
2. Voor reizen met NS Flex geld het gewoonlijke BTW tarief. Kun je jouw vraag iets toelichten?
3. Er zijn tussen een Business abonnement en een NS Flex abonnement meerdere verschillen. Lees de voorwaarden door, dan kom je een heel stuk verder. Mocht je concrete vragen hebben mag je een nieuw topic openen.

Johanr
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 4 september 2018
Ik probeer voor mijn dochter een flex aan te vragen maar dit lukt steeds niet. Er staat namelijk nergens geen leeftijd categorie . Volgens de klantenservice is de leeftijd 18 jaar. ik kan het nergens terugvinden. Kan ik dit ook afsluiten voor haar ?

Jouke NS
  • Oud moderator
  • 4 september 2018
Hallo wsmits13 en welkom bij de NS Community .

Het Dal Voordeel via NS Flex is, zoals alle andere abonnementen, duurder dan het reguliere abonnement. Dit in verband met de extra flexibiliteit die dit nieuwe abonnement je biedt. De Keuzedagen zijn helaas nog niet mogelijk bij dit abonnement. We kijken naar de toekomst en proberen de mogelijkheden uit te breiden. Op welke termijn dit zal zijn kan ik niet voorzien. De Samenreiskorting blijft wel beperkt mogelijk. Jij kunt nog steeds reizigers meenemen op Samenreiskorting. Zelf kun je niet gebruik maken van de Samenreiskorting, als je met NS Flex reist.

Jouke NS
  • Oud moderator
  • 4 september 2018
Hallo Johanr en welkom bij de NS community.

Binnen NS Flex kennen we nog geen splitsing tussen Contracthouder en Kaarthouder. Het is hierdoor noodzakelijk dat iemand die met NS Flex gaat reizen zelf minimaal 18 jaar is. Mensen jonger dan 18 jaar mogen volgens de wet geen abonnement afsluiten. Hierdoor is NS Flex voor reizigers jonger dan 18 jaar nog geen optie.

  • Intercity
  • 4 september 2018
Met andere woorden: behoud nu je "oude" daluren abonnement met keuzedagen en wacht nog af wat er in de toekomst komt.
NS flex zonder abonnement is dan ook geen optie? Kan ik wel achteraf betalen maar dan heb ik geen dalurenkaart meer.
NS flex leek mij ideaal omdta ik dan achteraf moet betalen.

  • Intercity
  • 11 reacties
  • 4 september 2018
Vorige week woensdag NS Flex met Dal Vrij besteld met ingangsdatum 5-9-2018 (morgen dus). Vandaag bij de post geen chipkaart. Morgen moet ik met de trein naar dus geen NS Flex dus moet ik extra kosten maken! Kan ik deze extra kosten verhalen op NS omdat zij de kaart niet op tijd hebben geleverd?

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4976 reacties
  • 4 september 2018
wsmits13 schreef:
Met andere woorden: behoud nu je "oude" daluren abonnement met keuzedagen en wacht nog af wat er in de toekomst komt.
NS flex zonder abonnement is dan ook geen optie? Kan ik wel achteraf betalen maar dan heb ik geen dalurenkaart meer.
NS flex leek mij ideaal omdta ik dan achteraf moet betalen.

Dat is een afweging die je zelf dient te maken denk ik. Als de flexibiliteit van NS Flex zwaarder weegt dan de voordelen van de Keuzedagen dan kun je altijd de overstap maken natuurlijk. NS Flex basis (zonder abonnement) is uiteraard ook een optie, maar ook daarbij kun je niet de Keuzedagen aanschaffen.

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4976 reacties
  • 4 september 2018
Janneman_NL schreef:
Vorige week woensdag NS Flex met Dal Vrij besteld met ingangsdatum 5-9-2018 (morgen dus). Vandaag bij de post geen chipkaart. Morgen moet ik met de trein naar dus geen NS Flex dus moet ik extra kosten maken! Kan ik deze extra kosten verhalen op NS omdat zij de kaart niet op tijd hebben geleverd?

Vervelend dat je de kaart nog niet in huis hebt. Ik vermoed dat deze dan morgen zal komen. Ben je van plan in de ochtend te gaan reizen? Je mag mij morgen wel even een privébericht sturen als de kaart nog niet binnen is, dan kijk ik even wat ik voor je kan.

Miriam NS schreef:

Janneman_NL schreef:
Vorige week woensdag NS Flex met Dal Vrij besteld met ingangsdatum 5-9-2018 (morgen dus). Vandaag bij de post geen chipkaart. Morgen moet ik met de trein naar dus geen NS Flex dus moet ik extra kosten maken! Kan ik deze extra kosten verhalen op NS omdat zij de kaart niet op tijd hebben geleverd?
Vervelend dat je de kaart nog niet in huis hebt. Ik vermoed dat deze dan morgen zal komen. Ben je van plan in de ochtend te gaan reizen? Je mag mij morgen wel even een privébericht sturen als de kaart nog niet binnen is, dan kijk ik even wat ik voor je kan.


Ik reis morgen met de eerste trein, dus heel vroeg. De post komt bij ons pas halverwege de middag dus kan op zijn vroegst morgenavond zien of de kaart is gekomen.
Heb nu voor nood een dagkaart van primera gehaald, toch weer 19 onnodige euro's...

Bertus
  • Reisleider**
  • 4 september 2018
@ sivan NS:

"Het is niet mogelijk NS Flex te combineren met het Voordeelurenabonnement en Traject Vrij."

"Wel goed om te vermelden: Traject Vrij is nog niet beschikbaar voor NS Flex. Daar wordt aan gewerkt."

En voor hen die nog een Voordeelurenabonnement hebben - en dus imho tot de trouw(st)e klanten gerekend mogen worden - is het helaas (boterham met) pindakaas? Of komen die als laatste aan de beurt?

Die krijgen een passende aanbieding. Moet je wel zelf om vragen.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/we-zijn-benieuwd-waarom-heb-jij-je-wel-niet-aangemeld-voor-ns-flex-49555/index2.html#post343795

Bertus
  • Reisleider**
  • 4 september 2018
MvanGelder schreef:
Die krijgen een passende aanbieding. Moet je wel zelf om vragen.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/we-zijn-benieuwd-waarom-heb-jij-je-wel-niet-aangemeld-voor-ns-flex-49555/index2.html#post343795


Als je Dalvoordeel een 'passende aanbieding' kunt noemen... Een aanbieding is in mijn ogen iets, waarmee mee een voordeel behaald wordt.

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4 september 2018
@Janneman_NL Als je mij morgen na je reis even een privébericht stuurt dan kijk ik even naar de extra kosten.

Miriam NS schreef:
@Janneman_NL Als je mij morgen na je reis even een privébericht stuurt dan kijk ik even naar de extra kosten.


Top, ga ik doen!

BigDaddy
  • Op het juiste spoor
  • 4 september 2018
Goedenavond. Mijn vrouw heeft momenteel een OV Chipkaart waarop RET Achteraf betaalgemak actief is. Dit werkt ook met achteraf betalen, maar alleen voor vervoer met de RET. Wat gebeurt er als zij op haar kaart het NS Flex product laat activeren? Komt dan automatisch het andere product te vervallen? Want dat zou dan ook niet meer nodig zijn omdat je met NS Flex ook met RET OV kunt reizen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 4 september 2018
BigDaddy schreef:
Goedenavond. Mijn vrouw heeft momenteel een OV Chipkaart waarop RET Achteraf betaalgemak actief is. Dit werkt ook met achteraf betalen, maar alleen voor vervoer met de RET. Wat gebeurt er als zij op haar kaart het NS Flex product laat activeren? Komt dan automatisch het andere product te vervallen? Want dat zou dan ook niet meer nodig zijn omdat je met NS Flex ook met RET OV kunt reizen.

Zolang dat RET product geen recht geeft op korting dan is het geen probleem. Het NS Flex (Reizen op Rekening) zal altijd voorrang krijgen. Achteraf Betaalgemak van RET kun je dus opzeggen in principe.

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4 september 2018
Hallo BigDaddy, leuk dat jullie ook geïnteresseerd zijn in NS Flex.
Ik raad aan om dan wel het abonnement bij RET op te zeggen, het abonnement kom niet automatisch te vervallen. Met NS Flex kan je vrouw inderdaad ook met RET reizen en achteraf betalen.

Reageer