Skip to main content
StickyNews

Regionaal BTM en NS Flex op dezelfde kaart - Vanaf nu mogelijk!

Regionaal BTM en NS Flex op dezelfde kaart - Vanaf nu mogelijk!
Toon eerste bericht

73 reacties

Andyret2
  • Reisleider**
  • 313 reacties
  • 31 augustus 2021

@Robert B ik kan nog aan laten staan hebt hem nog niet opgehaald maar kan dan als nog annuleren ? want abonnement moet ik nog wel ophalen ?

 


Andyret2
  • Reisleider**
  • 313 reacties
  • 31 augustus 2021

dan wil ik het wel testen


Andyret2
  • Reisleider**
  • 313 reacties
  • 31 augustus 2021
Robert B schreef:
Andyret2 schreef:

als ik een maand abonnement met onbeperkt reizen had ik niet gedaan want btm vrij producten gaan samen goed maar met dal voordeel weet ik niet snapje vandaar dat zekerheid uit laten zetten 

Verstandig op zich, maar wel jammer want het zou een goede testcase geweest zijn voor reizen met EBS (op saldo, kortingsabbonement) i.c.m. Flex BTM op dezelfde kaart.


ik hebt even klantenservice bericht gestuurt dat ze ongedaan kunnen maken ik hebt nog niet opgehaald hebt wel bijgezet dat wou testen ook want hebt nog niet afgehaald dus even wachten tot terug kunnen reageren dan kan pas afhalen met 10 automatish opladen en dal voordeel


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29161 reacties
  • 1 september 2021

Hiervoor kan je in ieder geval bij een NS automaat* terecht, en dan alléén je EBS abonnement ophalen. De verwijdering van Flex BTM (Reizen op Rekening bus tram metro) kan je dan overslaan.

Werkt je EBS abonnement niet goed, dan verwijder je alsnog het Flex BTM product.

* Bij een supermarkt enz. kan het ook, maar let dan goed op welke bestelling je wél en welke je niet wilt ophalen. Oudere apparaten in supermarkten haalden soms alle bestellingen in één keer op en dat is in dit geval niet wat je wilt (zelfde probleem als met Keuzedagen), vandaar dat op een station handiger is.


Andyret2
  • Reisleider**
  • 313 reacties
  • 1 september 2021
Robert B schreef:

Hiervoor kan je in ieder geval bij een NS automaat* terecht, en dan alléén je EBS abonnement ophalen. De verwijdering van Flex BTM (Reizen op Rekening bus tram metro) kan je dan overslaan.

Werkt je EBS abonnement niet goed, dan verwijder je alsnog het Flex BTM product.

* Bij een supermarkt enz. kan het ook, maar let dan goed op welke bestelling je wél en welke je niet wilt ophalen. Oudere apparaten in supermarkten haalden soms alle bestellingen in één keer op en dat is in dit geval niet wat je wilt (zelfde probleem als met Keuzedagen), vandaar dat op een station handiger is.

 

ik heb ze bij ret gehaald ik hebt nog net contact gehad ik ga btm straks op laten zetten en dan automatisch 10 saldo opladen en kijken hoe volgende week dan gaat lopen ik bent benieuwd


Andyret2
  • Reisleider**
  • 313 reacties
  • 1 september 2021
Robert B schreef:

Hiervoor kan je in ieder geval bij een NS automaat* terecht, en dan alléén je EBS abonnement ophalen. De verwijdering van Flex BTM (Reizen op Rekening bus tram metro) kan je dan overslaan.

Werkt je EBS abonnement niet goed, dan verwijder je alsnog het Flex BTM product.

* Bij een supermarkt enz. kan het ook, maar let dan goed op welke bestelling je wél en welke je niet wilt ophalen. Oudere apparaten in supermarkten haalden soms alle bestellingen in één keer op en dat is in dit geval niet wat je wilt (zelfde probleem als met Keuzedagen), vandaar dat op een station handiger is.


dan weet ik ook voortaan dat misschien inderdaad dat bij ns automaat besta bestelling kan afhalen die ken je dan kiezen volgens mij ook maar dan weet ik dat ieder geval 


Maxime NS schreef:

Je kan via onze klantenservice, Flex voor bus, tram en metro laten uitzetten. Nadat je dat bij een automaat activeert, reis je hierbij weer op saldo en zal je de Meereizen Bundel bij Connexxion gewoon moeten kunnen gebruiken.

Hoi Maxime (en alle anderen die het willen weten),

Inmiddels heb ik het uitgeprobeerd. Die Meerreizen bundel van Connexxion gaat gewoon samen met NS flex dal vrij. Als de meerreizenkaart van toepassing is boekt hij zo'n rit af en als ik buiten die tijden in de bus zit gewoon op rekening treinbusmetro. Dit ter info.

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29161 reacties
  • 23 september 2021

Geweldig, bedankt @Gratisupgradezoeker precies zoals ik in gedachten had.

Geen garantie dat soortgelijke dingen overal en altijd werken maar bij afgekocht reizen producten gaat het eigenlijk altijd goed bij de betreffende vervoerders.

Die worden dan als eerste aangesproken, en bij niet geldig (bijv. een incheck vóór 9:00) valt men terug op wat er dan wel zou gelden (NS Flex BTM dus, voltarief op rekening).

Dikke +1 voor Connexxion in dit geval (eigen producten eerst).


Andyret2
  • Reisleider**
  • 313 reacties
  • 24 september 2021
Gratisupgradezoeker schreef:
Maxime NS schreef:

Je kan via onze klantenservice, Flex voor bus, tram en metro laten uitzetten. Nadat je dat bij een automaat activeert, reis je hierbij weer op saldo en zal je de Meereizen Bundel bij Connexxion gewoon moeten kunnen gebruiken.

Hoi Maxime (en alle anderen die het willen weten),

Inmiddels heb ik het uitgeprobeerd. Die Meerreizen bundel van Connexxion gaat gewoon samen met NS flex dal vrij. Als de meerreizenkaart van toepassing is boekt hij zo'n rit af en als ik buiten die tijden in de bus zit gewoon op rekening treinbusmetro. Dit ter info.

 

dus je hoef geen saldo opladen bij meereisbundel hoe gaat ter werk word soort tegoed opgeladen ?


Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 12992 reacties
  • 24 september 2021

Het gaat om dit product. Je betaalt dus van tevoren een vast bedrag en krijgt daarvoor een product op je kaart waarmee je tien reizen kunt maken. Voor de reizen zelf is dan geen saldo meer nodig.


  • Intercity
  • 33 reacties
  • 26 augustus 2023

Inmiddels is de laatste reactie in dit topic ruim een jaar geleden, wellicht is er nog wat veranderd.

 

Ik ben NS Flex gebruiker vanaf dag 1 (3 september 2018 om precies te zijn), maar eigenlijk zit ik erover na te denken om Syntus Utrecht / U-OV Dal Voordeel te nemen, zodat je met 40% korting in de provincie Utrecht reist.

Helaas bestaat dat nog niet in een Flex variant, dus zal ik weer op saldo moeten gaan reizen. In theorie kan ik BTM laten uitzetten door NS, maar ik reis sporadisch wel eens in andere gebieden, waar op rekening reizen wel weer handig zou zijn. Weet iemand of dit Dal Voordeel product een hogere prio heeft dan NS Flex BTM? Zodat ik het eventueel alsnog op de OV-Chipkaart kan laten staan. Of is dit hoe dan ook af te raden?


Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 12992 reacties
  • 26 augustus 2023

De situatie is nog altijd hetzelfde: het wordt afgeraden om een kortingsproduct voor BTM op dezelfde kaart te hebben staan als Reizen op Rekening BTM, omdat het niet helder is hoe het zit met de prioriteit van beide producten en het risico bestaat dat u te veel betaalt.

Zelfs al zou u de gok willen nemen en beide producten op dezelfde kaart zetten, dan nog zult u saldo moeten laden voor de reizen in Utrecht. In die zin maakt het niet zoveel uit of u dan buiten die regio op saldo of op rekening reist, want er moet toch saldo op de kaart staan.

Ik zou u adviseren Reizen op Rekening BTM te laten uitzetten, dan het kortingsproduct voor Utrecht te laden, en dan automatisch opladen te activeren. Dan reist u op rekening per trein, eventueel met een NS Flex-abonnement, en daarbuiten op saldo zonder zelf steeds saldo te hoeven laden.


  • Intercity
  • 33 reacties
  • 26 augustus 2023

Dank! Dan toch maar BTM stopzetten. Ik bedacht me net dat ik nog een 2e ongebruikte OV-Chipkaart met NS Flex Basis heb liggen. Ik kan natuurlijk op 1 van de 2 BTM op rekening stop laten zetten, en als ik alsnog op rekening wil reizen, pak ik de andere daarvoor.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13136 reacties
  • 26 augustus 2023
Alex206 schreef:

Dank! Dan toch maar BTM stopzetten. Ik bedacht me net dat ik nog een 2e ongebruikte OV-Chipkaart met NS Flex Basis heb liggen. Ik kan natuurlijk op 1 van de 2 BTM op rekening stop laten zetten, en als ik alsnog op rekening wil reizen, pak ik de andere daarvoor.

Je kunt op die 2e kaart flex er af halen en daar het regioabonnement zetten als je op beide kaarten flex hebt.


Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 12992 reacties
  • 8 oktober 2024

Ik ontving vandaag een mail dat de productvoorwaarden van NS Flex per 15 november wijzigen. Toen viel mijn oog op “BTM Flex abonnementen voor bus, tram en metro” die al wel in de voorwaarden staan, maar nog niet beschikbaar zijn. Volgens mij staan die al vijf jaar in de voorwaarden en we hebben er nog nooit over gehoord. Kan een moderator aangeven of hier überhaupt nog aan gewerkt wordt?


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1295 reacties
  • 8 oktober 2024

Ik kan helaas niet veel delen maar ik kan wel zeggen dat hier intern nog steeds naar gekeken wordt. Excuses, over interne projecten kan ik helaas niet veel zeggen! 


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper***
  • 1931 reacties
  • 8 oktober 2024

Ik kan me zomaar voorstellen dat zoiets met OVpay wel makkelijker gaat worden. Vandaag de dag zit je nog met een hele warboel aan abonnementen die per regio anders werken en soms wel, soms niet interoperabel zijn met andere regio's (in Zuid-Holland kan je bv. zowel met een Utrechts als Zuid-Hollands sterabonnement reizen, maar met een Zuid-Hollands abonnement weer niet in Utrecht en met een Noord-Hollandse wel).

Dat zal een gruwelijke klus zijn hadden ze dat ooit in flex willen implementeren.

Met OVpay wordt de wereld een stuk eenvoudiger gezien steeds meer vervoerders gaan naar een systeem met ofwel vol tarief, ofwel dalkorting, ofwel staffels met capping. Dat laatste leent zich sowieso al alleen voor reizen op rekening, met steeds meer korting als je meer reist en uiteindelijk een maximumbedrag per maand. En dat lijkt daarmee makkelijker met Flex te combineren.


  • Intercity
  • 33 reacties
  • 2 december 2024

Ik heb gisteren via de chat het BTM product laten stopzetten. Was echt zo geregeld, er kwam meteen een mail dat ik naar een automaat moest om het door te voeren.

 

Een paar uur later in de supermarkt mijn OV-Chipkaart in een automaat gestopt, bestelling ogenschijnlijk succesvol opgehaald. Echter in mijn account bij ov-chipkaart.nl blijf ik nog steeds zien dat mijn reizen op rekening bus tram metro product klaar voor gebruik is in plaats van beëindigd.

 

Daarnaast krijg ik nog steeds de foutmelding op de website van U-OV dat er een conflicterend product staat op mijn kaart en ik dus geen regionaal kortingsabonnement kan bestellen.

 

Weet iemand of dit wellicht mis is gegaan of hoe lang het duurt dat de status zou moeten zijn bijgewerkt? Of moet ik misschien gewoon nog geduld hebben?


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29161 reacties
  • 2 december 2024
Alex206 schreef:

Ik heb gisteren via de chat het BTM product laten stopzetten. Was echt zo geregeld, er kwam meteen een mail dat ik naar een automaat moest om het door te voeren.

Een paar uur later in de supermarkt mijn OV-Chipkaart in een automaat gestopt, bestelling ogenschijnlijk succesvol opgehaald. Echter in mijn account bij ov-chipkaart.nl blijf ik nog steeds zien dat mijn reizen op rekening bus tram metro product klaar voor gebruik is in plaats van beëindigd.

Daarnaast krijg ik nog steeds de foutmelding op de website van U-OV dat er een conflicterend product staat op mijn kaart en ik dus geen regionaal kortingsabonnement kan bestellen.

Weet iemand of dit wellicht mis is gegaan of hoe lang het duurt dat de status zou moeten zijn bijgewerkt? Of moet ik misschien gewoon nog geduld hebben?

Geen zorgen, zolang je BTM op rekening niet aangesproken wordt (klaar voor gebruik) doet het waarschijnlijk niets op welk moment dan ook.

De laatste paar dingen op mijn kaart doen dus ook nooit iets (want ik heb NS Flex). 

Hou vooral wél alles in de gaten, dus als je bij een BTM rit Reizen op Rekening ziet is het mis.

Voor je U-OV kortingsabonnement zul je naar een balie moeten, want die zien blijkbaar ‘iets wat op NS Flex lijkt’ en geven dan een no-go om problemen (die er misschien kunnen zijn) te voorkomen.

Voor de volledigheid, BTM op Rekening zou eigenlijk weg moeten zijn (niet meer op je kaart), zelfs al is het nog nooit gebruikt. 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16284 reacties
  • 2 december 2024

Het zou best kunnen dat je nog een dag moet wachten nadat je het BTM gedeelte van je Flex hebt gehaald. Ik weet nog dat ik nadat ik het OV-fiets abonnement van mijn saldo kaart had opgezegd (wat je niet bij een automaat hoeft te bevestigen) dat het ook pas een dag later mogelijk was NS Flex te bestellen. Was toen overigens alleen een test. 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29161 reacties
  • 2 december 2024
Momo schreef:

Het zou best kunnen dat je nog een dag moet wachten nadat je het BTM gedeelte van je Flex hebt gehaald. Ik weet nog dat ik nadat ik het OV-fiets abonnement van mijn saldo kaart had opgezegd (wat je niet bij een automaat hoeft te bevestigen) dat het ook pas een dag later mogelijk was NS Flex te bestellen. Was toen overigens alleen een test. 

Tja, fiets dingen staan helemaal niet ‘op een kaart’ (spreken je saldo niet aan)
Dus dat toevoegen of verwijderen gaat om een kaartnummer en that’s it beste NS!


  • Intercity
  • 104 reacties
  • 2 december 2024

Dus het kan wel, als je NS Flex hebt die onzin eraf halen dat je andere OV niet achteraf betaald wordt, maar gewoon normaal meteen met saldo en gewoon alleen in de trein Flex 


  • Intercity
  • 33 reacties
  • 3 december 2024

Iedereen dank voor het meedenken! Een dag later staat het product inderdaad als beëindigd en automatisch opladen staat op aan.

 

Ik krijg ook geen foutmelding meer als ik een regionaal kortingsabonnement wil bestellen.

 

Misschien niet helemaal relevant om hier te vragen, maar stel je begint je reis bij vervoerder A met kortingsabonnement en je stapt over op vervoerder B waar je geen kortingsabonnement voor hebt. Moet je dan opnieuw opstaptarief betalen? Gaat dus om reizen op saldo bij bussen vam twee verschillende vervoerders.


Reageer