Oei dat lijkt me niet oke voor de wielen, of kan een VIRM geen lucht leveren aan een SLT dus dan maar zo? Oh, lees het al:
Hij is al op sleep met een flink hete ‘aspot’. Neerzetten, 4 uur wachten en bij de techneuten naar binnen rijden. Draaistel vervangen en proefritje naar Amsterdam. Morgen weer gewoon de dienst in.
Hij is al op sleep met een flink hete ‘aspot’. Neerzetten, 4 uur wachten en bij de techneuten naar binnen rijden. Draaistel vervangen en proefritje naar Amsterdam. Morgen weer gewoon de dienst in.
Aan de kenners hier, voor een relatief leek als ik: Wat is een flink hete ‘aspot’?
Ik wist ook niet was een ‘aspot’ was maar WIkipedia weet er wel iets over.
Het grootste risico is de zware belasting op de aspot van het wiel. Deze extra belasting kan de rollen in een rollager doen breken, wat leidt tot een ernstige temperatuurverhoging van de aspot, gesproken wordt dan van een "warme aspot". In extreme gevallen kan de aspot het wiel blokkeren of kan zelfs de wielas in de aspot breken, waardoor het spoorvoertuig ontspoort. Een treinwiel met een vlakke plaats EN een warme aspot is een direct risico. In zo'n geval moet de defecte wagen uit de trein worden gehaald of met duidelijk verminderde snelheid worden vervoerd.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.